[UPDATE] Iaca si case-ul, proaspat uploadat:
"Hoarders of the advertising world, unite!" ar fi indemnul pe care l-au lansat zilele acestea Simona Suman si Dragos Raicu. Ea e copy la McCann, el e copy la FCB si, impreuna, au fost selectati pentru Greatness Challenge-ul de la ADC*Europe din acest an - adica vor reprezenta Romania in ansamblul juratilor juniori de la ADC*Europe 2015.
Dar asta numai daca vor reusi sa-si finanteze trip-ul si sederea, cum le spune brieful din partea ADC: ganditi o campanie de crowdfunding pentru sa sa va aduceti pe voi in Barcelona, puneti-o in aplicare si, daca va iese, faceti un filmulet, trimite-ti-l incoace si hai.
Iar Simona si Dragos, stand la o cugetare pe deasupra unei portii cartofi prajiti a la Energiea, au venit cu rezolvarea: o licitatie cu memorabilia din publicitate, botezata Get Your Hands On.
Pe Facebook-ul proiectului va asteapta o suita de obiecte donate cu generozitate de publicitari romani pentru care cei doi i-au batut la cap, pe langa clienti, pitch-uri, colegi, juniori, seniori, interni, mame, tati, soti si sotii, amante si amanti, catei, pisici, canari samd (nu neaparat in aceasta ordine). Cu pricepere, ca uite ce-a iesit:
Pentru cine nu va cunoaste
Simona: Sunt copy de vreo 7 ani+, in Romania, apoi Ungaria si Cehia, iar de 1 an inapoi in Bucuresti la McCann. Imi plac plimbarile sub clar de luna si militez pentru pace mondiala.
Dragos: Sunt copywriter de 7 ani, din care ultimii 4 in FCB. Vorbesc des despre startup-uri, longboard-uri si new media.
Ideea
Simona: A venit in urma unui brief de la ADC*Europe deci, practic, e un task pe care il indeplinesc toti juratii juniori. Tema era sa facem o campanie de crowdfunding pe care sa o documentam si intr-un studiu de caz.
Dragos: Dar ideea de licitatie cu memorabilia din advertising ne-a venit in Energiea, peste un munte de cartofi prajiti. Am ales Facebook pentru ca acolo sunt toti oamenii carora ne adresam. Am vrut sa ajungem la ei cat mai direct si sa simplificam procesul licitatiei pentru toata lumea.
Suma/prag
Simona: Brieful nu a venit cu un prag minim, dar in principiu ar trebui sa ne invartim pe la 1.000 de euro ca sa ne incadram. Daca se intampla sa strangem o suma nesperat de mare, probabil ca o vom dona unei cauze sociale. Intentia era sa raspundem briefului de la ADC*Europe cu o idee tare, nu ne-am facut prea multe calcule mai departe de atat.
Dragos: Cu 1.000 de euro suntem bine-merci in Barcelona. Si mai ales, avem rezultatele care sa dea bine in case study-ul pentru ADC*Europe.
Brainstorming-ul din care a iesit "Get Your Hands On"
Simona: Gandul a fost simplu - cum putem convinge niste oameni sa finanteze o excursie la Barcelona? In conditiile in care romanii se mobilizeaza greu sa doneze chiar si cand vine vorba de cauze sociale serioase, era clar ca trebuia sa le oferim ceva in schimbul banilor. Am trecut prin mai multe idei dar pana la urma ne-am dat seama ca adevaratii pasionati de publicitate tot pentru publicitate vor plati.
Dragos: Ne-am gandit la un moment dat sa mizam pe invidia colegilor din agentii si sa-i lasam sa ne chinuie contra-cost. Deci daca nu iese licitatia, pregatiti rosiile stricate.
Cele mai misto obiecte primite
Simona: Eu sunt foarte happy ca am primit ultimul ROM American in ambalaj original din perioada campaniei. Eram la Cannes cand McCann a luat primul Grand Prix si inca imi amintesc perfect toata bucuria, agitatia si toate conversatiile pe tema campaniei.
Deja avem o oferta serioasa pentru el, dar cine stie, poate vor mai aparea si altele. Sigur ca mai sunt multe altele, dar vreau sa ii las pe cei interesati sa descopere restul obiectelor pe pagina proiectului.
The last piece of American ROM chocolate, the product that got Romania it’s first (two) Grand Prix in the Cannes Lions festival. Although we don’t recommend eating the 5 year old bar, we do believe its worth will triple over the next few years. Good for: telling your grandkids the story of how Romania won its first Grand Prix, creating a lot of confusion on your next trip to USA.
Agency: Mccann Bucharest
Campaign: https://www.youtube.com/watch?v=Tt9NBtW4sbA
Donated by Catalin Dobre
Starting price: 50 euros
Dragos: Pai mie imi place super-mult ilustratia pentru Scrabble, donata de Mihnea. Si nu doar pentru ca a castigat la D&AD, ci pentru ca e foarte misto si as vrea-o la mine acasa, pe un perete. Daca n-ar fi contra-productiv, as licita acolo prima data.
The original illustration that went on to become print ad for Scrabble. And then, D&AD awarded work. Good for: hip home decorations and making friends cross their eyes like words on a Scrabble board.
Agency: Publicis Bucharest
Campaign: http://www.adforum.com/creative-work/ad/player/ 12655048
Donated by: Mihnea Gheorghiu
Starting price: 50 euros
As cam vrea si trofeul "Why the f*** didn’t I come up with this?”, pentru ca e one of a kind.
This unique, first of its kind trophy, made of aluminum, wood and most of all – envy. Awarded by Mccann to GMP for outstanding work on the “Why don’t you come over” campaign. Good for: giving to friends who outsmart you or as a really fancy book stopper.
Agency: GMP Advertising
Campaign: https://www.youtube.com/watch?v=GzzB8C0ehO4
Donated by: Mihai Gongu
Starting price: 30 euros
Si servetelul de la Zapp, pentru ca e dintr-o vreme cand nu lucram inca in publicitate, dar as fi vrut.
Probably the most expensive napkin ever to be sold, a true collector’s item for advertising lovers. That’s because it doesn’t even need any other description than this. Good for: teaching advertising history, making fun of skinny friends.
Agency: Gavrila & Asociatii
Campaign: http://www.iqads.ro/creatie/3229/ zapp-share-free-grupul-mane chinelor
Donated by: Alina Gavrila
Starting price: 20 euros
Reactiile publicitarilor
Simona: Am fost placut surprinsa sa vad ca oamenii au reactionat asa cum am sperat - ideea proiectului li s-a parut faina si propunerile de donatii au aparut imediat.
A fost vorba si de putin PR, la care zic eu ca ne-am descurcat, desi activam in alt departament. Iar pe unii inca speram sa-i convingem pe parcurs pentru ca mai asteptam donatii pana la finalul saptamanii.
Dragos: Le-am povestit ideea si apoi i-am mai batut putin la cap pe fiecare, mai ales pe cei mai ocupati dintre ei. Cred ca e placut sa te uiti prin lucrurile bune pe care le-ai facut de-a lungul timpului si sa le vezi apreciate din nou dupa multi ani, pentru ca toti cei contactati au fost foarte generosi si dispusi sa cotrobaie prin agentii.
Popularizare
Simona: Am investit deja in cateva postari sponsorizate pe Facebook pentru a ajunge la oamenii din industrie. Deocamdata initiativa are ca scop finantarea participarii noastre la ADC*Europe dar daca vedem ca prinde aripi, poate, cine stie, ne lasam de job si ne deschidem o casa de licitatii.
Dragos: Postarile sponsorizate si invitatiile catre prieteni au functionat foarte bine din prima zi, asa ca o sa continuam si incercam sa ajungem si la strainii care au tot avut ocazii sa invidieze Romania pe la festivalurile de creatie. Si interviul asta cred ca ne cam ajuta, deci multumim!