Specializarea aduce mai multi clienti

Serban Alexandrescu si Mircea Staiculescu ne vorbesc despre muzica cantata de Rock'n'Roll.
IQads: Ce este Rock and Roll?
Serban Alexandrescu: Este label-ul de comunicare neconventionala pe care l-am lansat.
Mircea Staiculescu: Tot facand lucruri pe care nu puteam sa le punem sub caciula publicitatii clasice, la un moment dat ne-am dat seama, tragand linie, ca am facut foarte, foarte multa "neconventionala". Si tocmai ca sa nu se intrebe lumea "S-a transformat Headvertising in altceva?", am simtit nevoia sa le despartim si sa avem clar o divizie care sa se ocupe numai de asa ceva.
In plus, fie si numai financiar daca ne-am uita la anul trecut, aproape un milion de euro au intrat in agentie datorita lui Flugtag, lui "Avon aduce marea in toata tara" si a multor altor evenimente si lansari de produse. In momente de genul asta este clar ca ai intrat intr- un nou business, desi nu l-as categorisi drept BTL, pentru ca activitatile de acest gen inseamna mult mai mult decat strict "BTL" sau "evenimente".

Serban Alexandrescu: Desi in general se pune eticheta "interactiv" pe campaniile de internet sau pe alte lucruri de web, cred totusi ca si noi facem lucruri interactive. Pentru ca orice BTL, la modul ideal, este un moment de interactivitate cu consumatorii marcii respective. Dar interactivitate nu inseamna sa faci un concert in care singurul mod de a comunica cu marca este sa arunci cu pantofi in cei de pe scena. La modul ideal, orice chestie BTL-ista ar trebui sa aiba elemente de interactivitate. Eu de asta as spune ca "obiectul de activitate" al lui Rock'n'Roll ar trebui sa fie publicitatea interactiva. De ce sa separi, sa faci un label special pentru treaba asta? Pentru ca am vazut, in timp, ca lumea isi face in cap niste casute in care aloca niste lucruri. Si casuta in care era Headvertising nu era neaparat asociata cu acest tip de proiecte, ci era mai degraba legata de ideea de ATL. "Daca vrei alte lucruri, pentru care ai si alte bugete, atunci exista alte agentii" - cam asa am vazut ca gandeau multe companii. De aceea am banuit ca lumea se va simti mai confortabil daca le oferim o noua "casuta". Asa ca ne-am facut una speciala, pentru acest gen de proiecte. Si pana acum, semnalele ne arata ca presupunerea noastra a fost foarte justa.

Mircea Staiculescu: De fapt, cred ca de la RedBull a pornit toata aceasta atentie sporita acordata interactivitatii, dupa ce am vazut cum lucreaza ei, cum isi aloca ei bugetele intr-un mod aparent ciudat. Pentru ca daca iti pui problema ca dai 50.000 Euro pentru un eveniment la care participa 30 de oameni si de care aud numai 2000 de oameni, ti se pare stupid, intr-un fel. Dar ceea ce nu se ia in calcul este ca pentru acei cativa oameni, evenimentul poate conta atat de mult incat ei devin niste poli pozitivi fantastic de activi in influentarea atitudinilor prietenilor lor. In timp, am observat ca acest lucru se aplica, in principiu, oricarei marci, evident adaptand ce e de adaptat.
Serban Alexandrescu: Oricand as da 100.000 de consumatori inactivi pe 1.000 de consumatori activi, pentru ca din punct de vedere al efectului, ei sunt mult mai convingatori decat 500.000 de Euro cheltuiti pe media. Si la urma urmei, despre asta este vorba in publicitate, despre schimbat atitudini, nu conteaza cum. Preferabil cu oameni vii decat cu casete beta.

IQads: Ce clienti are deja Rock and Roll si ce faceti pentru ei?
Mircea Staiculescu: Evident RedBull, pentru care in mod cert vom superviza toate activitatile din Romania, desi nu le vom implementa pe toate in mod direct. Un proiect frumos RedBull este Romaniacs. Organizatorul incearca sa faca din aceasta cursa de enduro cel mai important eveniment motociclist inainte de raliul Paris-Dakar, respectiv doreste sa ajunga ca toti cei care vor sa participe la Paris-Dakar sa concureze mai intai in Romania ca sa se trieze intr-un fel. Anul trecut, de exemplu, toti fostii campioni mondiali au venit mai intai aici si au spus , surprinsi, "Da, e cam dificil". Mergand pe aceeasi linie, acest eveniment se va intampla si in acest an, insa traseul va fi mai lung, iar participarea mai mare.
Serban Alexandrescu: Va fi o competitie mult mai mare, mult mai dura si cu mai multe nume mari.

Mircea Staiculescu: Tot pentru RedBull, mai sunt inca vreo patru proiecte in pregatire despre care deocamdata nu putem spune mai multe, dar cu siguranta ca vor merge pe acea interactivitate de care vorbeam anterior, fie ca vor fi pe partea de cluburi sau direct pentru consumatori. Cei de la Red Bull observa mereu cu atentie ce se intampla in cluburi si cum reactioneaza oamenii apropos de produsul lor. De asemenea, se va organiza din nou Red Bull DJ Academy, un concurs prin intermediul caruia cei mai buni dintre dj-ii din cluburile din tara sunt trimisi "la studii" in strainatate. La nivel de concept, vom incerca, alaturi de clientul nostru, sa rafinam acest eveniment - printre altele va trebui sa-i schimbam si numele.

Serban Alexandrescu: Din pacate, acest principiu, "small & different" nu a fost foarte inteles si foarte folosit in organizarea de evenimente in Romania. Am fost destul de norocosi ca am avut contact cu oameni care il aplica si care ne-au dat si pe noi pe brazda.
Mircea Staiculescu: Daca iti pui problema cat de mult costa sa faci un spot pentru Tv pe care il vad milioane de oameni, sau sa dai jumatate din banii respectivi pentru un proiect care se adreseaza unui numar mult, mult mai mic de oameni, normal ca aparent va castiga spotul. Insa, in Romania, ca si oriunde altundeva, cumpararea unui produs se face intr-o mare masura la recomandarea prietenilor, si studiile releva faptul ca un om retine si a fost influentat mai mult de un "eveniment" nonconformist decat de un spot tv. De aceea conteaza foarte mult experienta directa pe care ai avut-o cu marca.

Serban Alexandrescu: Acei cativa, putini, consumatori sunt exact bulgarii care dati la vale, cresc, se fac enormi si pot provoca avalansa. Asta daca ai putina rabdare, nimic nu se intampla instantaneu, cum isi doreste toata lumea.
Mircea Staiculescu: Un alt exemplu este Avon. Recent, trageam linie impreuna cu Avon asupra a ceea ce s-a intamplat in urma evenimentului de anul trecut "Avon aduce marea la tine". Daca acum cateva luni de zile erau oarecum sceptici fata de ceea ce s-a intamplat, in sensul in care cresterea vanzarilor nu a fost atat de spectaculoasa, pana la urma s-a dovedit ca acest eveniment i-a facut foarte, foarte mult bine brandului, iar vanzarile au intrecut cota celor din alte tari europene. In plus, perceptia pozitiva a marcii in "brand index" a crescut clar si spectaculos.
Dar nu numai evenimentele nationale au rezultate spectaculoase. O alta campanie care noua ne place foarte mult este campania de recrutare pe care am facut-o pentru Red Bull. Inainte de a ne ocupa noi de proiect, Red Bull faceau machete de presa cu anunturi obisnuite de angajare si desi primisera multe CV-uri, nu gaseau genul de oameni care le-ar fi trebuit. Spiritul lor nu era deloc potrivit marcii. Insa in momentul in care am amplasat la intrarea in camine niste anunturi care nu numai ca erau mici in sine, ci si lipite in partea cea mai de jos a peretilor, langa plinta podelei, au primit mai putine cereri de angajare, dar de la oameni foarte potriviti marcii.

Serban Alexandrescu: Oamenii care se chiorau in genunchi la anunturi erau de fapt cei care si-ar pune mintea cu asa o marca. Oamenii interesanti vin la lucruri interesante. E ca intr-o caricatura pe care am vazut-o cand eram mic: un pescar folosea un vierme de plastic si pescuia cu el un peste de plastic. Exact asa e si in publicitate. Primesti cat dai.

IQads: Cat de mult va ajuta noua divizie din punct de vedere financiar?
Mircea Staiculescu: Probabil ca Mihai (Cocea - directorul financiar si cel de-al treilea asociat) v-ar putea da detaliile de genul asta... Totusi, daca ne raportam la anul trecut, nu stiu daca vom reusi sa atingem aceeasi cifra de afaceri, pentru ca anul trecut am avut doua evenimente enorme care nu se reediteaza anual, astfel ca de fapt pornim de la zero. Dar avem o experienta indelungata in pornitul de la zero, asa ca e OK.

IQads: Acum ca exista Rock and Roll, v-a fost mai usor sa convingeti oamenii sa va dea un proiect pe mana decat inainte?
Serban Alexandrescu: Da, desi nu ne asteptam ca asta sa se intample intr-o asemenea masura. Sau nu atat de repede.

IQads: Schimbam putin registrul. Cat de multumiti sunteti de premiul obtinut la Effie?
Serban Alexandrescu: Avand in vedere ca am avut trei inscrieri si toate au fost finaliste plus faptul ca am castigat un premiu, as zice ca e destul de bine. Am castigat cu o campanie care deja avea asa, o mica "steluta" pe ea, datorita faptului ca a fost premiata si in cadrul competitiei interne din network-ul DaimlerChrysler.

IQads: Referitor la Ad'Or; voi ati fost prima agentie care a anuntat public acum trei editii ca nu va mai participa la acest festival. Cum comentati decizia McCann-ului de a nu inscrie lucrari in festivalul din acest an?
Serban Alexandrescu: Cred ca fiecare agentie are motive diferite pentru care nu participa la Ad'Or. Mi-ar placea sa cred ca si McCann-ul are aceleasi motive ca si noi, insa cumva cred ca lucrurile nu stau chiar asa. S-ar putea sa-i deranjeze mai degraba un deadline decat un principiu. Dar poate ca ma insel, cine stie?

IQads: Credeti ca in viitor, vor fi mai multe agentii care vor refuza sa participe la festivalul autohton?
Mircea Staiculescu: Cred ca sunt cateva agentii care vor merge mereu la Ad'Or, dintre care una cu siguranta pentru inca vreo doi ani, avand in vedere cat a mai ramas din "pariu". Ramane de vazut ce se va intampla in continuare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related