Si ce urmeaza dupa selfie, un refuz al autoportretului sau ducerea lui in detaliu, pana la ADN? Nu stim, dar poate vom afla la cea de-a 6-a editie a Marketing Research & Trends, care are loc intre 6 si 7 octombrie si va aduce in acelasi loc brand manageri, oameni de research si de comunicare. Ei vor discuta cele mai importante trenduri in piata, de la cercetarea de piata la comunicare si insight-uri despre consumatori.
Pana atunci, am vorbit cu oamenii de creatie despre cum sunt influentati ei de trendurile in comunicare, cum le depisteaza si cat de receptivi sunt clientii la a le urma.
Alin Marghidanu (Group Creative Director, SENIORHYPER) depisteaza usor trendurile incipiente: de exemplu, cand, intr-un brainstorming, doi oameni vin cu o executie asemanatoare care nu are legatura cu brieful clientului.
Cum se depisteaza un trend incipient in comunicare
In principiu, daca frunzaresti din cand in cand AdsoftheWorld si nu ai ratat ultimul Cannes, cam stii cum arata viitorul imediat pe piata de comunicare. Mai trebuie doar sa fii putin atent in brainstorming-uri ca sa vezi daca cel putin doi oameni vin cu aceeasi executie care, culmea, seamana cu ceva. Iar daca ea nici nu prea se pupa cu brieful vostru, felicitari, ai dat peste un trend in comunicare.
Definitia trendului
De cele mai multe ori, trendul este cutia aia din care nu reusim sa iesim atunci cand ne propunem cu tot dinadinsul sa gandim outside the box.
Cel mai recent trend
Hashtagul. #inoricecontext.
Cat de receptivi sunt clientii la trenduri
Clientii sunt la fel de receptivi la noile trenduri pe cat sunt la orice idee noua. Problema e cu cei care sunt prea receptivi pentru ca atunci risti sa primesti sugestii de genul “la promotia asta n-ar merge un ice bucket challenge?”.
Un trend adoptat cu succes de brandurile din Romania
Stunturile de comunicare. Romanii sunt oricum mai sugubeti din fire, asa ca faza asta cu pacalitul consumatorilor ne-a venit manusa. Ba unora chiar le-au iesit niste campanii misto din asta.
Un trend care va marca industria de comunicare
Habar n-am. Plus ca mi-e teama ca orice as zice ar putea fi deja depasit pana sa apara articolul.
Un brand care da tonul trendurilor in comunicare
Ironic sau nu, cel mai trendy/tanar brand imi pare Old Spice. Pentru ca inventeaza si reinventeaza trenduri intruna de zeci de ani. Cand credeai ca am scapat de testimoniale cu consumatori din calup, hop Isaiah Mustafa cu al sau “I’m on a horse”.
Cand ziceai ca musicalurile se dau doar pe TCM, ne-am trezit cu “Mom Song”. Iar cand si-au incordat muschii pe digital, au iesit alte chestii tari: Muscle Music si Muscle Surprise.
Un trend important in comportamentul consumatorilor
Selfie-ul a fost cam cel mai important trend in ultimii ani si a picat ca o mana cereasca pentru departamentele de marketing si comunicare. Cred ca poti sa numeri pe degete brandurile care nu au cerut consumatorilor sa-si faca un selfie cu produsul pentru o sansa in plus la premiile mici si medii.
Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how sunt: Starcom MediaVest Group, Isra Center, Spoon.