Despe Tabuuri

Client: IQads.ro
Brief: Despre tabuuri
Creativ: Alexandru Dumitrescu

TABU, tabuuri s.n. Interdictie cu caracter religios, in anumite societati primitive, aplicata la ceea ce este considerat sacru; interdictie rituala; fig. Persoana, lucru despre care nu se discuta de teama, din pudoare etc. * Fenomen de evitare a folosirii unui cuvant si de inlocuire a lui cu altul, din superstitie sau din pudoare; interdictie de limbaj. - Din fr. tabou. ( DEX )

De ce facem proiectul asta?
De ce acum ?
De ce spot TV si nu presa sau radio?
De ce cu noi si nu cu agentia de BTL?
De ce cu bani multi ?
De ce cu bani putini ?

Sunt intrebari pe care putini oameni din agentii nu le pun cand primesc un brief de la client. Majoritatea trateaza sarcina trasata de client ca pe lucrul sacru din prima parte a definitiei termenului "tabu". 
« Asa au zis ei » e lucrul pe care multi creativi si oameni de client service il arunca drept justificare atunci cand un proiect venit de la client e prost gandit sau, pur si simplu, inutil.

Judecata clientului nu e tabu. Trebuie sa intelegem ce vrea si, atunci cand e cazul, sa ii spunem ca ceva e in neregula.
Nu spun ca toate contestarile au succes. Nici ca trebuie sa te opui din principiu. Dar, cat timp exista tabuuri, nu iesim din stadiul de societate publicitara primitiva.

Despre partea a doua a definitiei, cu alta ocazie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related