Lippincott, agentia din spatele fundei Coca Cola, etichetei de pe supa Campbell si sirenei Starbucks, a deschis expozitia Like me: Our bond with brands, la Design Museum, ca parte a Festivalului de Design din Londra, care are loc saptamana aceasta.
Ei au realizat si o scurta istorie a brandului care porneste, ei, bine, tocmai de la Adam si Eva. Sau, mai exact, de la natura, dupa cum a rezumat CreativeBloq:
Mai jos, cei 20 de pasi istorici ai brandului:
- Natura si-a dezvoltat un limbaj simplu si sofisticat de branding, pe care l-am invatat si il folosim inca.
- Picturile din pesteri: si felul in care vedeau lumea primii oameni.
- Insemnarea cu fier rosu a vitelor. La propriu, pentru ca 'brandr', in engleza veche, inseamna a arde ('to burn').
- Simbolurile (si abilitatea de a crea concepte), cum ar fi “pestele”, semnul secret care unea crestinii.
- Painea din Pompei. O bucata de paine din anul 79 e. n., conservata miraculos, arata insemne cu originea, pretul si alte informatii.
- Union Jack – si cum brandurile se pot mixa.
- Palaria lui Napoleon. Napoleon a luat insemnele regalitatii si le-a refolosit in constructia propriei imagini.
- Prima marca. Desi produsele erau marcate cu insemnele provenientei inca din anul 1000 i.e.n, de abia prin 1800 apartenenta a inceput sa fie protejata. Mai exact, 1 ianuarie 1876, cand un triunghiu rosu arata ca Bass Ale a devenit prima marca oficiala din Marea Britanie
- Ghidul Michelin: o companie producatoare de cauciucuri s-a gandit sa ofere, gratuit, motociclistilor francezi, harti si informatii pentru calatoria lor. In 1926, au mers mai departe cu un sistem de trei stele, care sa incurajeze soferii sa evalueze restauranturile prin care trec.
- Primul logo audio: Notele de xilofon de la NBC, care au fost auzite prima data, live, in 1929, la radio, iar in 1950 au fost inregistrate ca prima parca audio. Ele sunt folosite si in prezent de companie.
- Identitatea corporate, termen instituit chiar de Gordon Lippincott, in 1958.
- Apple: si originea unui nou „trib”, care crede in tehnologia simpla si stilata.
- Nestle „plateste intangibilul” si cumpara Rowntree, producatorul KitKat, cu 2,5 miliarde de lire, desi compania era evaluata la un miliard.
- Just do it, campania cu care Nike a depasit Reebok, care era lider de piata in SUA. „Nike a fost printre primele companii care si-au ridicat brandul deasupra produselor”.
- Like si, cu aparitia Facebook, primele branduri „detinute de public”.
- Google intra in dictionar, iar brandurile sunt absorbite de limbaj.
- Logo-ul abandonat al lui Gap. Dupa ce a lansat, in 2010, un logo in care consumatorii au aruncat cu rosii, compania l-a retras, si-a cerut scuze si a revenit la cel initial.
- Brandurile si-au facut loc (fizic) in creier. Un studiu din 2011 arata ca, daca arati imagini cu produsele Apple unui fan al acestui brand, se activeaza aceasi parte a creierului responsabila cu zei si religii.
- Ikea, vino la masa! Ikea s-a nascut in 2002, in Marea Britanie, Facebook in 2011, in Egipt. Anul acesta, cand un cuplu de francezi a vrut sa isi numeasca fetita Nutella, au intervenit insa autoritatile si au spus ca „nu este in interesul copilului”.
- O noua generatie de branduri. Fondat in 2008, Airbnb face parte din noua generatie de branduri care satisface nevoile clientilor printr-o comunitate virtuala. Fara nici un alt fel de „bun”, compania a devenit un brand de 16 miliarde de dolari.