Cineva spunea ironic, acum o vreme, ca lectura preponderenta a tinerilor va deveni in curand cea a etichetelor. Nici nu stia ce idee de afaceri anticipase!
Australia vine cu tot felul de initiative originale. Ca si cum cangurii nu erau de ajuns, produce acum o idee traznita: revista iLove, publicata de firma Modern Media Concepts, din Melbourne. Foarte bine, o sa spuneti, dar nu sunt australienii primii care promoveaza presa scrisa. E adevarat. Sunt insa primii care au scos pe piata o revista folosindu-se de un alt mod de comercializare decat vanzarea la chioscul de ziare: revista, adresata publicului feminin, este infasurata in jurul unei sticle de 600 ml de apa minerala. Numara 32 de pagini color si incape usor in geanta doamnelor.
Un avantaj pentru producatori, afirma site-ul www.springwise.com, este ca astfel pot monitoriza mult mai usor numarul de reviste vandute, supermarketurile tinand zilnic evidenta produselor pe care le vand, deci si a revistelor. Numarul nu este deloc mic: luna trecuta, intr-o singura saptamana s-au vandut 150.000 de exemplare, iLove apropiindu-se vertiginos de titlul de "cea mai populara revista pentru femei din Australia".
Revenind cu picioarele pe plaiurile mioritice, noi de ce nu am fi mai cu mot? Sau, mai bine zis, mai cu barba? Adaptata la piata si valorile romanesti, ideea ar putea prinde in cazul unor branduri precum Gillette, de exemplu. Sau L'Oreal. Sau pentru orice brand de bere, ca tot se apropie Campionatul Mondial de Fotbal. Un newsletter saptamanal tiparit cu stiri din Campionat atasat pachetelor de lame de ras sau pet-urilor de 1 sau 2 litri ar face din sotii, prietenii sau tatii nostri niste suporteri mai barbieriti sau, dupa caz, mai bine dispusi. Ramane de verificat puterea de adaptare a pietei noastre. Pana atunci insa, hai Romania!