Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) are, incepand de pe 10 septembrie 2015, un nou Comitet Director si un nou presedinte, care vor gestiona activitatea organizatiei in urmatorii doi ani. La conducerea UAPR a fost ales Stefan Iordache (CEO Leo Burnett).
Din noul Comitet Director mai fac parte: Radu Florescu (CEO Centrade), Radu Miu (CEO Mercury 360), Adrian Dura (CEO Havas), Dana Bulat (General Manager United Media), Alexandra Olteanu (Managing Director Initiative) si Mona Opran (COO Centrade).
"Cred cu tarie in valoarea industriei de comunicare romanesti si in puterea ei de coagulare in jurul unor initiative pozitive, care sa ne faca mai puternici ca breasla. Cel mai important obiectiv actual al UAPR este implicarea cat mai multor agentii din toate disciplinele de comunicare (Creatie, PR, Media, Digital) in proiecte de interes pentru intreaga industrie. Avem o lista lunga de proiecte si speram sa o largim si mai mult prin implicarea mai multor membri ai organizatiei. Daca avem o industrie mai puternica, fiecare membru al ei este mai puternic. O breasla unita si implicata in proiecte de interes larg va determina cresterea pietei pentru toti cei implicati - clienti, media si agentii”, a declarat Stefan Iordache (presedintele UAPR).
Principalele 7 initiative pe care UAPR le vizeaza in urmatorii doi ani sunt:
- Studiu intern, adresat membrilor UAPR, pentru identificarea nevoilor si problemelor importante ale membrilor UAPR si rezolvarea celor care sunt de competenta organizatiei.
- Ad Market Study – studiu de piata realizat in parteneriat cu D&D Research (finalizare in noiembrie 2015). Creative AdMarket, Digital AdMarket, Media AdMarket, pentru masurarea perceptiei clientilor fata de agentiile de creatie/ media/ digital, intr-un studiu finantat de UAPR si realizat din doi in doi ani.
- Post Pitch Survey System – studiu de piata realizat in parteneriat cu D&D Research (studiu permanent, demarat in noiembrie 2015), pentru evaluarea in sistem de anonimat a perceptiei agentiilor fata de profesionalismul, rigoarea si claritatea modului in care sunt organizate licitatiile in industria de comunicare. Reperul acestei cercetari este un studiu realizat in Marea Britanie de catre Insitute of Practitioners in Advertising (IPA), care urmareste imbunatatirea modului de organizare a licitatiilor.
- Salary Survey Study – studiu de piata realizat in parteneriat cu PWC (finalizare in toamna lui 2016), privitor la costurile medii cu forta de munca inregistrate la nivel de industrie (PR, Media, Digital si Creatie), realizat in sistem de anonimat, din doi in doi ani, finantat de participantii la studiu.
- Agency & Client Health Check Study – studiu de piata realizat in parteneriat cu D&D Research (finalizare in toamna lui 2016), pentru evaluarea relatiei dintre agentie si clientii sai in raport cu ceilalti clienti ai agentiei, dar si cu media de referinta a pietei.
- Ghiduri de bune practici pe diverse teme: Brieful de agentie, Evaluarea ideilor creative, Evaluarea performantelor agentiei etc.
- Festival de creatie local - Promovarea unui festival local de creativitate puternic, care sa ofere recunoastere celor mai bune campanii de comunicare din Romania.
Acestor initiative li se adauga proiecte deja consacrate ale organizatiei, precum Premiile Effie Romania si Ziua Publicitatii, ambele realizate in parteneriat cu IAA Romania, sau Ghidul de Pitch, lansat in iunie 2015.
De asemenea, UAPR isi propune sa colaboreze mai strans cu European Association of Communications Agencies (EACA), cel mai important for european de comunicare, dar si cu toate asociatiile importante locale - IAA, IAB, ARMA, BRAT, ARA etc.