Martin Balint (Visual artist & creative partner at HIPPOS) nu crede nici in trecut, decat ca sursa de documentare si crede ca e nociv sa il compari cu prezentul. Tocmai de aceea, a reproduce trecutul in design e “ca si cum ai construi in 2015 o vila cu coloane grecesti pe fatada, si fresce in interior.
Menirea logo-ului in noua epoca a publicitatii
Intotdeauna am considerat identitatea vizuala a unui brand ca fiind partea cea mai organica a acestuia. Din pacate sau din fericire sau pur si simplu din intamplare, logo-ul este perceput in functie de cum e brandul perceput si ar trebui sa evolueze in mod organic in functie de schimbarile brandului.
Mai mult, sunt convins ca un logo bun nu e suficient sa dicteze statutul unui brand. Un logo excelent nu are puterea de a contracara situatia de rahat in care se poate afla un brand. Aici probabil ca intervine ancestrala problema daca haina il face pe om sau viceversa.
In schimb stiu ca logo-ul este doar un papillon. Daca nu se potriveste la restul vestimentatiei ramane doar un papillon frumos, plasat in mod inadecvat.
Ce logo-uri din trecut ai reinvia
Niciunul. Nu cred in trecut, decat ca sursa de documentare.
Exemple de branduri care au avut logo-uri mai bune in trecut decat in prezent
Cred ca e nociv sa compari trecutul cu prezentul, fara sa tii cont de contextul istoric, de evolutia esteticului in functie de capacitatile tehnice si necesitatile antropologice.
Prefer sa consider logo-urile din trecut ca niste logo-uri functionale si fascinante pentru vremurile de atunci, asa cum sunt fascinat de logo-urile din prezent care sunt gandite sa fie eficiente pentru nevoile actuale.
Cand se redeseneaza un logo
De cele mai multe ori cand e necesar sa plesnesti un brand ca sa se trezeasca la realitate, iar alteori din motive de igiena.
Ai lucrat la astfel de remodelari de logo-uri? Care este cel mai important lucru de care tii seama?
Da, echipa HIPPOS a realizat in timp remodelari de identitati vizuale. In functie de caz, in momentul in care era vorba de un rebranding real, am tinut cont de toata restructurarea din spatele brandului.
Personal nu cred in sintagma:"vreau un logo nou". Cred in constientizarea unor probleme de brand care pot fi sau nu rezolvate de un redesign sau un rebranding, cu argumente pertinente care se dovedesc a ajuta brandul.
Trendul retro
Nu l-as numi chiar design retro, ci mai degraba design contemporan cu influente retro.
E nevoie sa facem diferenta intre a prelua componente din trecut pentru nevoia de a reintepreta in cheie actuala, si a reproduce trecutul asa cum e el.
Prima versiune e una fireasca, intalnita in toate industriile creative. O abordare chiar sanatoasa.
A doua varianta in care totul arata ca in trecut e doar o dovada de lipsa de bun simt, mai ales atunci cand preluarea e facuta pe deasupra si prost. E ca si cum ai construi in 2015 o vila cu coloane grecesti pe fatada, si fresce in interior. Se intampla la noi in Certeze.
Asa si in designul retro. Daca stii cum sa te folosesti de esenta designului dintr-o anumita perioada pentru a o reinterpreta in prezent, ai sanse sa obtii un rezultat interesant. Daca o faci fara sa analizezi riscurile, ai pus-o.
Curentul retro in design: pro & cons
Curentul retro nu exista. Eu nu cred in el. Si daca ar exista, ar fi plictisitor, redundant si inutil. E pentru oameni incapabili sa priveasca inainte in momentul in care se deplaseaza in spatiu si timp.
Ce elemente retro nu mai suporti la nivel vizual
Tot ce tine de elementele vizuale care au legatura cu era comunista. Sunt vomitive.
Cat de mult e legat un logo de epoca lui
100%
Ce spun logo-urile ultimilor 10 ani despre epoca in care traim
Ca traim intr-o perioada fascinanta, amuzanta, optimista, impresionant de dinamica si competitiva cu branduri extrem de creative pe care personal le admir mult si carora le urmaresc rezultatele cu atentie.
Cata nevoie mai are, in acest moment, brandul de logo
Nu stiu. M-ar ajuta un studiu :)
Cum vor supravietui logo-urile in viitor
Ca sirienii in Germania. Ramane de vazut.