In noua epoca a publicitatii, logo-ul trebuie sa isi spuna povestea pe fast forward, mai spune Claudiu Jojatu (Creative Director & Partner @The Beards Studio si Digital Strategie Consultant @ Grapefruit). Si explica: “Logo-ul care nu spune o poveste, nu primeste followers. Logo-ul a devenit un element de identificare in multime”.
Ce trebuie sa fie un logo, acum
Daca in trecut logo-ul era despre ce voia compania sa reprezinte sau sa transmita, despre valorile ei, in prezent logo-ul nu mai este atat de mult despre companie cat despre clienti. Logo-ul a devenit mai mult un simbol de apartenenta la un anumit grup.
Cred ca acum brandurile au invatat sa comunice cu clientii mult mai eficient, mai apropiat si mai bine, incepand chiar de la identitatea de brand, facandu-si userii sa se simta ca si cum ar face parte din ceva mai mare.
Totodata, un logo trebuie sa fie adaptat vietii in viteza. Trebuie sa iasa in evidenta rapid si sa isi spuna povestea la fel de repede.
Ce logo-uri din trecut ai reinvia
Nu as reinvia neaparat anumite logo-uri cat as reinvia pasiunea cu care se faceau lucrurile. As reinvia energia depusa si acea finete in lucru.
Am pierdut acum ceva vreme un pitch de rebranding cu explicatia: “Am un <preten> la Brasov care imi face toate astea cu doar 700 de euro, in trei saptamani”. Nici acum, dupa 6 luni, rebranding-ul nu este gata. Se vrea totul ieftin si rapid si de foarte multe ori se sacrifica factorul calitate. Mi-ar placea foarte mult sa vad eforturi venite si din partea clientilor cat si din partea agentiilor de a creste putin calitatea produselor livrate.
Branduri cu logo-uri mai bune in trecut decat in prezent
Ai zis cumva Google? Scuze… Am crezut ca ai zis ca Google avea un logo mai cool in trecutul nu foarte indepartat :)
Nah, serios acum. In afara faptului ca noul font folosit seamana izbitor de mult cu cel de la Lenovo, acel G colorat este MI-NU-NAT. Nu.
Tot in categoria “Imi placea mai mult inainte” intra si Burger King, Animal Planet si Taco Bell.
Si sa nu uit de noul logo AirBnb, pe care il vezi cum se uita la tine. Ochi in ochi.
Cand se redeseneaza un logo
Cand se produce o schimbare majora in modelul de business al companiei. Fie ca este vorba despre comunicarea cu un nou target, extinderea catre noi piete sau lansarea de noi linii de business.
Cel mai important lucru intr-o remodelare de logo
Primele trei lucruri de care tinem cont cand redesenam un logo sunt:
- Public tinta.
- Public tinta.
- Public tinta.
Trendul retro
Desi este un leitmotiv deja, marea disputa intre generatii inca este un subiect la moda. Si cred ca retro-designul fix aceasta problema o adreseaza. Inovatie vs. reinventare.
Retro in design: pro & cons
Eu personal iubesc designul anilor ’60 -’70. Mi se pare ca era mult mai indraznet, mai provocator si mai curajos. De la amenajarile interioare pana la masini sau coperti de vinyl-uri. Totul era condus de iesirea din tipare, glamour, funky, culori si forme. Singura problema era lipsa de functionalitate pe care curentul actual de retro-design reuseste sa o rezolve foarte frumos.
Ce elemente retro nu mai suporti la nivel vizual
Orice element adaptat si modernizat prost. Este o linie foarte fina intre kitch si wow, o linie cu un grad enorm de subiectivitate.
Cat de mult e legat un logo de epoca lui
Mult mai mult decat ne place sa credem.
Ce spun logo-urile ultimilor 10 ani despre epoca in care traim
Dinamism, viteza, simplificare si o tona de minimalism. Totul trebuie sa fie simplu, util si usor de folosit, de retinut sau de interactionat. Fix ca vremurile pe care le traim.
Cata nevoie mai au brandurile de logo-uri
Logo-ul care nu spune o poveste nu primeste followers. Cum spuneam si mai devreme. Logo-ul a devenit un element de identificare in multime.
Cum vor supravietui logo-urile in viitor
Cuvantul cheie este si va ramane minimalismul. “Make it simple, but significant”.