Din 1999, de la aparitie, Google a avut acelasi logo (chiar daca, din cand in cand, s-a mai jucat cu spatierea literelor si alte fineturi neobservabile). “Ca numele unei enciclopedii printate in culori pentru copii”, il definesc cei de la Fastcodesign.
Dupa 16 ani, insa, cineva a spus ca e timpul ca motorul de cautare sa primeasca un alt logo. Adica font. Si au mers pe unul sans-serif, asa cum o cere trendul in www.
Pe blogul companiei, un video arata si felul in care s-a schimbat Google de-a lungul timpului:
Tot acolo, exista si o explicatie pentru schimbare: Google nu e folosit doar de pe desktop, ci de pe telefoane si tablete. Iar noul logo e mult mai maleabil la suprafete mici.
Compania a facut publica si o fotografie cu making of-ul, unde se pot vedea si alte variante pe care le-au avut in vedere. Mai multe detalii despre felul in care a fost creat logo-ul si de ce, aici.
Bineinteles, prima si cea mai comuna reactie a fost ca Google nu si-a facut operatie estetica de logo, ci de font. Pentru astfel de carcotasi, avem linkul acesta, care arata ca metamorfozele dramatice nu ii sunt straine companiei.
Wired scrie: Logo-ul Google incearca foarte mult sa fie prietenos.
The Guardian isi intreaba cititorii daca ar putea sa il deseneze mai bine si, adauga, subtil, ca lor le placea G-ul albastru mai mult decat cel multicolor. In alt articol, se spune ca noul logo e motivat mai mult de “austeritatea” designului.
Engadget spune ca, per total, e un design mai modern, iar TechCrunch are cateva dileme legate de logistica: “ganditi-va cate cladiri, app-uri, bloguri, pagini si alte 5.000 de lucruri pe care nu le putem numi trebuie schimbate cu noul logo”.
Gizmodo vine cu o istorie horror, inainte de 1999.
In Romania, dincolo de glumele obisnuite cu care se primeste orice informatie, au existat si cateva opinii referitoare la eveniment.
Serban Mocanu (Designer, MINIM): Nu e doar impecabil. Dupa material design care a inceput sa devina standard pentru multi, Google arata din nou ca are o echipa de UI/UX excelenta si ca depaseste uneori Apple, chiar daca e vorba de design. Si o dezbatere inchinata design-ului se isca in comentariile postarii lui.
Cateva pareri am gasit si pe profilul lui Iulian Comanescu (jurnalist si analist media), care si-a intrebat prietenii si a primit cateva cuvantari.