Prin minunea Photoshop-ului, oamenii au putut incepe sa dreseze bucati de realitate dupa bunul plac. Directia in care a ales Alexandru Pavel sa mearga cu "disciplina" a fost cea a naturii, iar novicii lui au devenit peisajele urbane, prea gri si prea putin invatate cu verdele de munte sau albastrul cerului. Asa a creat pagina City Escapes Concrete, cu fotografii in care scarile rulante de la metrou te ridica spre luminisuri de padure, din supermarketuri si lifturi se iese direct la padure, iar autobuzele au statii in ape curgatoare. Ideea i-a venit datorita unui final de vacanta, potrivit TOTB. Ajuns inapoi intr-un mediu sufocant de urban dupa o escapada la Padina, Alexandru s-a vizualizat iesind de la metrou inapoi pe o pajiste insorita.
Urmatoarea etapa a proiectului e o expozitie, orice alta continuare va fi spontana. In rest, mai multe despre el, pregatirea, preferintele si proiectele lui de fotografie aflam mai jos:
Despre tine
Sunt Alexandru Ioan Pavel, tehnician financiar contabil, fotograf, licentiat in marketing, un fel de 3 in 1; am 28 de ani si sunt din Buzau, am ajuns in Bucuresti acum aproape 10 ani si m-am impotmolit aici, asa ca atunci cand te bate soarele si esti cu un picior in mare si cu celalat in apa.
In ceea ce priveste educatia, am trecut prin mai multe etape care m-au modelat, dar sunt in continua cautare de noi experiente. Calificarile obtinute imbina ceea ce ii trebuie unei persoane sa fie capabila sa se sutina intr-un business in domeniul fotografiei.
Pana acum insa nu am le-am impletit sub nici o forma, doar fotografia a primat in ceea ce am facut, atat din pura pasiune, cat si diferite comisioane platite.
Portofoliu: Velvetflash
Velvetflash, in forma proprie este un blitz de catifea, o lumina care umple un gol sub aspectul impactului. O noua abordare, o maturizare a procesului interior si a celui fotografic, de aici si ideea de a face ceva serios. Lucrul acesta se intampla acum aproape 3 ani. Pe acea vreme cautam un 24-70 mm cu care am experimentat foarte mult si de care inca nu m-am despartit desi il folosesc foarte rar. Acum obiectivele mele preferate au devenit cele de 85mm si 35mm.
Genul de fotografie preferat. Oameni de admirat
In ceea ce priveste fotografia, fara a altera prea mult fisierul raw :) imi plac oamenii, intamplarile si expresiile lor. Din punct de vedere vizual, inclin foarte mult spre deformarea realitatii, vreau sa o aduc intr-o forma cat mai aproape de ceea ce imi imaginez, completand ceea ce lipseste. De multe ori procesul se reflecta in luminozitatea imaginii, intensitatea culorilor cat si in ce culoare domina cadrul in aspectul final.
Un fotograf care imi place foarte mult si care se exprima intr-un mod cu care rezonez este Martin Stranka si daca imi permiteti, desi nu este un fotograf, as vrea sa il amintesc pe M.C. Escher, rege.
Filme de vazut pentru estetica si imagine
Am sa fiu scurt: Hugo, Malena si Mirrormask.
Cele mai mari dificultati cu care se confrunta un fotograf in Romania
Pffff, aici e un subiect oarecum delicat, depinde de perceptia fiecaruia.
Multi privesc anumite etape diferit, la fel si obstacolele pe care le intalnesc pe parcursul drumului. In ziua de azi lumea se exprima mult prin fotografie; este intr-un fel ca atunci cand Kodak a introdus Boxbrownie in 1900 si fotografia a devenit accesibila, insa acest fenomen s-a combinat nu foarte placut cu dimiuarea perceptiei, interesului si aprecierii asupra produsului finit. De aici majoritatea problemelor.
Ah si bineinteles, suprasaturarea neuniforma si pestrita a mediului vizual.
Cum vei duce mai departe conceptul paginii City Escapes Concrete?
Momentan pregatesc o expozitie cu materialul acumulat pana acum. Sincer, nu stiu cum va evolua proiectul acesta si nici nu am o directie concreta, probabil ma voi intalni pe drum si voi porni spre acel punct.
Cum arata un oras care se "intelege" bine cu natura?
Cantitatea de gri sa fie pe jumatatea cantitatii de verde si cu diferite mici puncte de culoare. Sa fie o imagine completa si armonioasa, nu una partial desaturata in gri. Un oras care cred eu ca le imbina, mai mult sau mai putin, este Brasovul si aerul lui.
Alte proiecte: seria Headless
Peste tot vad anumite portiuni care au un impact asupra mea, mai mare sau mai mic ca intensitate care ma inspira si toate conlucreaza catre imaginea finala. Seria Headless este despre postura prin care interactionam cu ceilalti, vizual. De multe ori nu constientizam atitudinea si abordarile diferite in ceea ce priveste comunicarea. Proiectul transpune aceasta imagine sub multiple incursiuni in sine.
Promovare. Clienti
Promovarea, boala grea. Pana acum nu am lucrat deloc in acest sens. Oamenii afla de mine prin alti oameni; sunt foarte putine cazurile in care cineva suna sau trimite mail prin intermediul site-ului, care nici el nu este neaparat orientat in acest fel.
Incotro?
Mai departe vreau sa continui proiectul atat timp cat voi privi lucrurile intr-un anumit mod si nimic nu imi va afecta perspectiva. Nu am stiut niciodata sa raspund potrivit la intrebarea magica "unde te vezi peste 5 ani?". Fotografia este un mijloc de exprimare complet, alert si cu perioade statice.