Desi copilul este unul dintre targeturile cele mai venerate, 1 Iunie s-a dovedit a nu fi o zi suficient valorificata de marketingul in store. Se practica mai degraba campanii de responsabilitate sociala. S-ar putea spune chiar ca, din punctul de vedere al sarbatoririi in magazine, evenimentul a fost surclasat de sarbatori importate recent precum Valentine's Day sau chiar inspaimantatorul Halloween.
Multi considera ca 1 Iunie ar fi o sarbatoare inventata prin decret, ca si 8 Martie, ziua femeii. Dictionarele online spun ca ziua ar fi fost fixata la Conferinta Mondiala pentru Bunastarea Copilului, desfasurata la Geneva in 1925. Totusi, din motive greu de inteles, aceasta zi se sarbatoreste in special in fostele tari comuniste. O situatie bizara se intalneste in Germania, unde data este valabila doar pentru partea de Est, deoarece in Vest ziua copilului este serbata pe 20 septembrie. Dupa UNESCO insa, ziua internationala a copilului este pe 20 noiembrie. La noi, 1 Iunie nu e considerat un eveniment prea important pentru vanzari, ci este vizibil doar pentru o parte a retailerilor si companiilor.
Defectul zilei de 1 Iunie
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: