[Teritorii noi in publicitate] Andra Iazageanu: Sunt mai mult decat “cea care sta pe Facebook toata ziua”

[Teritorii noi in publicitate] Andra Iazageanu: Sunt mai mult decat “cea care sta pe Facebook toata ziua”

Andra Iazageanu este Digital Specialist Golin. Si chiar sta pe Facebook toata ziua. Unde se ocupa cu o prezenta a brandurilor in real time. Cea mai mare provocare a fost sa isi gaseasca locul in publicitate. L-a descoperit si crede ca in viitor va fi din ce in ce mai incapator.

Noi am vrut sa vedem ce efecte au avut schimbarile sociale si tehnologice ale ultimilor ani in agentii, ce teritorii noi au creat acolo si care sunt oamenii care le gestioneaza.

 

Scurt istoric personal

Am 27 de ani, nu ratez nicio oportunitate sa calatoresc si sa fac prajituri. Ar putea sa fie atipic pentru acest domeniu, faptul ca am absolvit ASE, dar ma ajuta sa pun lucrurile mai bine in perspectiva. Am inceput prin diferite proiecte si acum lucrez la Golin deja de 1 an pe branduri super cool.

 

Functia

Sunt Digital Specialist la Golin, parte din echipa dedicata de digital a agentiei – The Bridge, iar o zi de munca incepe la 9:30, si trece repede printre mailuri, Facebook, intalniri, brainstorminguri, Facebook, postari, vizualuri, discutii cu bloggerii, Facebook, strategii, prezentari si iar Facebook.

Cu adevarat, social media never sleeps, asa ca imi incep practic programul la 7, dupa al doilea snooze, cand verific stirile si aparitiile, incercand sa ma ridic din pat.

 

Scurt istoric al departamentului

Legendele spun ca … hehe. Departamentul de digital Bridge este un hub specializat pe monitorizare si reactie in real time. Aici vorbim de nevoia brandurilor de a avea un outlet prin care sa comunice in mod deschis cu toate categoriile de public – fani, KOLs, bloggers, jurnalisti. Relatia dintre toti acesti stakeholderi si brandurile a devenit tot mai dinamica, la fel ca si relevanta subiectelor pentru ei, ceea ce a dus la aparitia nevoii de reactii real time din partea brandurilor in raport cu stakeholderii. Iar noi ne-am adaptat ca Fat Frumos, intr-un an ca altii in 10 si am pus pe picioare un departament care asta face in fiecare zi – identifica subiecte relevante pentru branduri si creeaza campanii creative in jurul acestor subiecte.

 

Ce cred ceilalti ca faci

Ce-i drept, nu este un domeniu foarte usor de explicat. De exemplu, sunt mai mult decat ‘cea care sta pe Facebook toata ziua’ – departamentul de digital aduce insighturi valoroase, isi pune amprenta creativa pe proiecte, stabileste punti de comunicare si interactioneaza cu end userii.

Desi in multe campanii folosim digitalul ca pe un canal de comunicare pentru actiuni de PR, el are farmec si ca un stand-alone, adica are potentialul sa sustina campanii, dar poate sa genereze campanii care sa atraga PR coverage traditional. Iar momentul in care campaniile ajung la nivelul asta de awareness e unul foarte cool. Iar aici dau acum rapid un exemplu – campania #lafereastramea pe care am gandit-o in Bridge pentru clientul VEKA, care s-a dus ca un bulgare de zapada si a adus o gramada de coverage si in mediile mai traditionale.

Colegii inteleg rolul meu in echipa pentru ca asa cum ei sunt conectori pentru mediile traditionale, asa eu sunt conector pentru mediile digitale pentru brandurile pe care le comunic. Mereu in brainstorminguri si la masa de discutie cu clientii e prezent cineva din echipa de PR si cineva din echipa de digital.

In ceea ce priveste demersurile de educare a pietei, munca e una de echipa, nu sunt doar eu. Noi ca echipa de digital a agentiei suntem implicate activ in evenimente, workshopuri si in luari de pozitie in articole despre industrie si despre brandurile pe care le comunicam.

De exemplu in fiecare an suntem prezenti cu un workshop de social media la PR Forum, cel mai mare eveniment de PR din Romania, suntem invitati la conferinte despre Web si Social media ca speakeri si suntem agentia care a teoretizat si practicat pentru prima oara Real Time Marketingul in Romania, tocmai pentru ca avem acest departament dedicat – The Bridge care se ocupa cu plasarea de povesti real time despre branduri, profitand de subiecte relevante pentru stakeholderi.

 

Provocari

Cea mai mare provocare a fost sa imi gasesc locul in publicitate. Un community manager trebuie sa creeze postari engaging, continut vizual atragator si sa ‘imprieteneasca’ brandul cu fiecare fan al sau. Apoi mai este si componenta de client service, in care trebuie sa iti convingi clientului ca ideea ta e cea mai buna pentru brandul lui.

And I simply love my job!

 

Proiecte importante

Imi este foarte greu sa aleg un singur proiect, fiecare noua campanie porneste de la o idee in care crezi si pe care vrei sa o vezi implementata. Anul acesta am strigat #mievara cu Lipton si m-am simtit #cainvacanta cu KFC. Este o mare implinire sa lucrezi pe branduri fun si sa dezvolti proiecte despre care auzi de bine de la prieteni care nu lucreaza in domeniu.

 

Viitorul

Cred ca toate departamentele se vor orienta din ce in ce mai mult catre campanii cu  implementari technology-oriented. Toate inovatiile din domeniul IT isi vor face pe rand loc in comunicarea brandurilor si abia astept sa vad prima activare mix intre social media si augmented reality pe unul din brandurile din portofoliul Golin.

 

Teritorii noi aparute in afara

Este un schimb dinamic intre outdooruri creative care ajung virale in online. Sau cum o idee tip spoof ajunge sa fie mesajul principal intr-o campania integrata.

Cred ca ne vom orienta din ce in ce mai mult catre offline-ul care creeaza buzz in online – fie el printr-un packaging cool, o activare wow intr-un magazin sau restaurant care ajunge in social media sau un real time epic venit la momentul potrivit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related