Gabi Georgescu (E.M.I.L.): In anul 2000, termenul de ska-pop/punk era sinonim cu Area 51, ceva SF

Gabi Georgescu (E.M.I.L.): In anul 2000, termenul de ska-pop/punk era sinonim cu Area 51, ceva SF

Azi-maine se fac 15 ani de E.M.I.L. Din 2000 sigur nu-i ascultam, eram de doar vreo 11 ani si cu alte muzici in cap pe care n- sa le mentionez aici . Mai tarziu m-am apucat de ei, pe la 16-17 ani. Nici Sorin, Gabi, Stoi, Barbu si Piti n-aveau cu mult mai mult cand incepusera sa ne cante de pisici imbietoare, veri mult-asteptate, nopti pe tocuri si copaci infloriti.

Nu stiu cat va plac of-urile acompaniate de viori in general, dar acum mai degraba merge niste pop-punk. Sa ascultam viata formatiei E.M.I.L., pusa pe versuri si linie melodica [ clipul e functional, inaintati cu incredere ]:


Acum n-o sa facem ce zice melodia, o sa privim inapoi - doar pe durata acestui material si atat - ca am pregatit un mini-muzeu E.M.I.L. si ar fi pacat.

Gabi Georgescu ne spune mai jos despre cum au gandit baietii partea de promovare in timp, inceputa cu un forum de pe emilrulz.tk, care a unit cunoscatorii de E.M.I.L. ca pe niste puncte si i-a adus impreuna la mai toate concertele. Trecu vremea, "Extraterestrii Merg Iarna La..." s-a transformat in "Emo Men In Love", am traversat impreuna un cocktail verde, am mers prin rom, fum si vanilie fara sa ni se para absurd si am ajuns in era lui I M E N S. 

Cand a facut 10 ani,  trupa a scos un DVD. Acum, ajunsi la 15 primaveri in exact aceeasi formula ca la inceput, Gabi vorbeste de o nunta de cristal in forma unui tur al cluburilor bucurestene. Ar urma sa se intample cat de curand.

 

Pe vremuri: comunicarea in domeniul muzical

Nici nu stiu daca se putea numi cu adevarat comunicare in perioada respectiva. De exemplu, la noi, greul comunicarii in perioada de inceput a fost dus de un site/blog emilrulz.tk, domeniu gratuit, caci la 19-20 de ani nu puteam vorbi de o investitie intr-un site cu adevarat.

Pe acest site exista un forum, foarte populat in perioada respectiva, pe care ne anuntam evenimentele si postam stirile de ultima ora. Tin minte ca devenise atat de popular incat intrau si alte trupe sa isi promoveze evenimentele lor acolo.

Cu alte cuvinte, cu ajutorul acestui forum s-a creat intre anii 2000-2006 o comunitate a fanilor E.M.I.L., care in timp, la concerte, a devenit ca o mica familie si care a promovat din vorba in vorba orice concert al trupei.

La modul general, comunicarea sa zicem oficiala presupunea pe vremea aceea machetele 24 Fun sau 7 Seri, flyere si afise produse de clubul in care aveai aranjat concertul, eventual cate un articol sau anunt in vreo revista. Dupa ceva timp a aparut Myspace si Hi5, precum si site-urile serioase ale trupelor. Si tot asa.

Asadar, te promovai prin concerte, bloguri, social media de atunci, prieteni, DJi prieteni care iti puneau melodiile in diverse cluburi, prin mers cu CD-ul la cate o emisiune razleata la radio sau din cand in cand la televizor - in special pe Atomic si ulterior TV K Lumea.

Afise 2011

2012

 

Cum v-ati ales numele

Am zis ca trebuie sa fie ceva scurt si la obiect, care sa ramana oamenilor in minte. Nu are o istorie anume. Ulterior i-am dat o "explicatie" Extraterestrii Merg Iarna La.... Pe scurt, a fost o joaca de-a noastra la o halba de bere.

Unele lucruri nu se schimba niciodata. Si ce bine

 

Identitatea voastra ca trupa la inceput

Eram o trupa noua in peisajul autohton, mai ales din punct de vedere al stilului muzical. Pe atunci oamenii stiau doar trupe, sa le zicem din garda veche.

Nu erau obisnuiti cu un stil muzical nou, care "afara" era in voga de ceva timp prin trupe de genul Green Day, Offspring sau Sublime.

In anul 2000, termenul de ska-pop/punk era sinonim cu Area 51, ceva SF. Pentru foarte multi, era tot rock ce faceam noi acolo. Noi am incercat sa le povestim ca nu suntem acel rock cu care ei erau obisnuiti, chiar daca chitara avea un ton distorsionat. Noi aveam alte tente. Mult mai noi.

Si cred ca am reusit in cei 15 ani de activitate. Destul de lung drumul :))

 

 

Imagine: schimbari si evolutie

In mare am evoluat o data cu muzica si cu societatea in care am trait pana la un anumit punct. Din momentul in care am inceput sa avem mult acces la ce se intampla in industria muzicala internationala, fara sa vrem ne-am canalizat atentia si acolo.

Am inceput sa fim influentati de ce vedem acolo si sa aplicam in Romania. Suntem non-stop conectati la ce se intampla afara din acest punct de vedere: muzica, imaginea unei trupe, modul in care comunica, etc.

Referitor la partea cu ce vrem sa transmitem cuiva care nu ne-a ascultat muzica, doar un indemn de a da play din curiozitate la 2-3 piese, sa le asculte cu atentie si daca i-a placut, sa mai asculte si altele si mai tarziu sa ne imprietenim la concert :)


Cu incepere de la origini: 1996

2009

2012

2013

2014

Tot 2014

2015

 

Cum gestionati comunicarea lansarii unui album nou?

In ziua de azi se face cat se poate de atent acest lucru, fata de inceputuri, cand mergeai cumva din inertie si instinct. Si acum o sa vorbesc din punctul de vedere si din experienta trupei E.M.I.L.

Aniversari (2011)

Lansare I M E N S (2015)


Azi trebuie sa alegi cu o foarte mare atentie data de lansare, pentru ca exista deja foarte multe evenimente care se pot intampla in acelasi timp si care vizeaza cumva acelasi target de oameni.

Trebuie sa alegi cu atentie clubul, in functie de ce gen de oameni frecventeaza acel loc.

Iti trebuie un minim de 2 luni de promovare de la primul anunt ca trupa lanseaza un album. Si asta se face de obicei printr-un official event pe Facebook + un comunicat de presa.

Foarte important cum incepi comunicarea unui nou album, pentru ca ce spui prima oara, cam aia preiau toate publicatiile online.

Dupa care trupa vrea sa aiba o anumita imagine legata de albumul respectiv, iar asta implica o sesiune foto, productia unui clip care sa ajute oamenii sa inteleaga directia in care se indreapta noul material, precum si la promovarea evenimentului de lansare.

Urmeaza parteneriatele media cu ajutorul carora comunicarea lansarii sa fie mereu in prim plan. Aici intra si prezenta artsitului in emisiuni radio sau in emisiuni TV. E bine sa poti da mai multe comunicate de presa, sa pastrezi mereu informatii noi si astfel sa creasca interesul cat mai mult.

Dupa care urmeaza partea de online, care din punctul meu de vedere, este cea mai importanta, pentru ca acolo este conectata lumea non-stop.

Aici intervin materialele digitale: afise online preluate de anumite site-uri si pozitionate cat mai vizibil, bannere online, newslettere cu informatiile necesare, Facebook cu invites si postari in grupuri, google +, concursuri online care au ca premii bilete la evenimentul de lansare sau meet and greet cu formatia.

Inclusiv productia unei linii merchandise dedicate noului album ajuta la promovarea acestuia si, implicit, la evenimentul de lansare. Si aici ma refer la 2-3 modele de tricouri, hanorac, sepci, stickere, etc.

Cam asa stau lucrurile pentru noi in ultimul timp :-)


La I M E N S s-a lucrat "analog"

 

Initiative de comunicare neconventionala

In principal colaborari cu artistii din zona underground si cu ajutorul carora am explorat si alte taramuri muzicale. Intotdeauna ne-a placut asocierea intre hip-hop si muzica ska sau intre hip-hop si muzica punk.

La partea asta am colaborat foarte mult cu Butch (ex Dagga/1979), Aliosha (H8) si cu Stoe Toxxic (Da Hood). 

Cu Butch, prin 2008


Colaboram foarte mult la partea de live cu Vlad Staricu (Pistol Cu Capse). Avem impreuna o piesa pe ultimul nostru album intitulat I M E N S.


Si tot pe acest album gasim o colaborare cu Adrian Despot (Vita De Vie), un artist exceptional, care se potriveste de minune in zona pop-punk/rock.


Inca nu am intrat in zona asta de aplicatii multimedia. Poate in viitor. Cercetam acest lucru si chiar ne-a venit o idee, dar pe care nu vreau sa o divulg deocamdata ;-)) 

 

Cat conteaza muzica si cat conteaza comunicarea?

Muzica/produsul conteaza cel mai mult, reprezinta comunicarea in sine. Ea/el te reprezinta ca om, ca artist, mesajul pe care vrei sa-l transmiti oamenilor prin muzica pe care o faci este foarte important.

Ai un produs bun, cat de curand nu intarzie sa apara si rezultatele. Daca muzica este de calitate, mesajul puternic, oamenii nu au cum sa ramana impasibili.

Bineinteles, conteaza sa comunici materialul pe toate caile posibile sa ajunga la oameni, iar in timp sa le devina acest produs unul familiar si de nedat la o parte. Dar foarte important sa fie unul bun.

Exista si partea cealalta, ca o trupa sa aiba o comunicare net superioara produsului si acesta sa intre cat de repede intr-un con de umbra.

 

Colaborari cu agentii

In general, suntem o trupa do-it-yourself. Cam in 90% din cariera noastra de 15 ani noi am fost cei care am muncit la partea de promovare.

Au mai existat si momente in care am scos albume si ne-am ajutat de reteaua de distributie a anumitor case de discuri, iar acestea implicit au ajutat in anumite parti ale promovarii si comunicarii. Dar intotdeauna a fost cot la cot cu noi.

Nu am lasat niciodata lucrurile necontrolate din acest punct de vedere. La partea de concerte, tot noi lucram si la booking si la promovare. Exista din cand in cand si colaboratori, in speta PR-ul cluburilor in care cantam sau al festivalurilor in care suntem prezenti.

In concluzie, nu apartinem niciunei agentii de promovare sau booking artistic. Mergem pe cont propriu :)

 

Un artist roman care iti place cum comunica

Diamonds Are Forever din Cluj Napoca, e formatia care se apropie de o comunicare corecta, specifica stilului muzical din care fac parte, si anume metalcore. Imi plac foarte mult produsele pe care le scot si aici vorbim si de muzica si de partea grafica.

Imi plac videoclipurile pe care le fac simple si la obiect, partea lor de merchandise si sa nu uitam prezenta scenica.

 

O campanie internationala din domeniu

Pfoooaaaaaaa. Aici e greu, caci sunt multe :) As enumera asa repede, ce-mi vine acum in cap, Bring Me The Horizon, We Came As Romans, A Day To Remember.

Cumva reprezinta si zona muzicala cu care cocheteaza trupa E.M.I.L. de vreo 2-3 ani incoace, zona in care, probabil, se va indrepta din ce in ce mai mult.

In ce fel? Pai numai sa amintim calitatea albumelor pe care le scot: muzical-compozitional si din punct de vedere tehnic/studio (v-am zis ca de aici porneste totul - de la partea de muzica, nu de PR).

Sa nu uitam de graficele materialelor lor de promovare sau de prezenta scenica si calitatea sunetului live. Iar de campaniile de PR, nici nu mai vorbim, caci ei traiesc intr-o scena muzicala deja megatitrata si in voga.

 

Unde urmeaza sa va vedem?

Anul asta, pe 6 iunie, am lansat un nou album, intitulat I M E N S. Vara asta a coincis cu promovarea lui printr-un turneu national care a cuprins 8 orase, 9 concerte.

Acum suntem intr-o minivacanta, urmand ca din toamna sa pornim intr-un turneu de cluburi, care va marca 15 ani de activitate E.M.I.L. La asta ne concentram acum, iar undeva de la inceputul anului 2016 ne vom canaliza atentia pe un nou material.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related