Agentia de publicitate Solve a lansat un experiment pentru a vedea daca cel mai lipsit de creativitate video "vreodata facut" (asta chiar ramane de discutat; noi credem ca la baza piramidei internetului se da o lupta acerba pentru acest titlu) poate sa devina viral. Publicitarii din Minneapolis au creat, astfel, un video de 4 minute - gol. Fara imagini, muzica, titlu sau vreo descriere care sa ii dea vreun sens. Singurul lucru care il lega de societate era un link la site-ul agentiei, la care ajungeai daca dadeai click pe el.
Solve l-a promovat in SUA folosind serviciul YouTube TrueView In-Stream advertising: agentia era taxata doar pentru cei care priveau mai mult de 30 de secunde.
Video-ul a avut 100.000 de view-uri cu o investitie de 1.400 de dolari: 46% dintre cei care s-au intalnit cu ea, au privit-o mai mult de jumatate de minut. Potrivit agentiei, 22% dintre ei s-au uitat la tot video-ul.
Surprinzator, insa (si nu suntem ironici), a fost faptul ca video-ul nu a primit nici un like sau share. Adica, in perioada sarcasmului gratuit, a conceptualitatii de dragul conceptualitatii si a minimalismului inutil, te-ai fi asteptat la mai mult
Poate mai tineti minte, acum vreo 10 ani, un tip vindea nimic pe ebay si a avut mai mult succes. Ca sa nu mai vorbim de Seinfeld.
Adevarul cerea liniste, in 1990, cu o pagina alba si milioane de romani au aplaudat (si invocatia ziarului, si minerii):
Va lasam cu niste muzica, la fel de goala, produsa in 1952. John Cage, 4’33: