Pentru ca acolo s-a ascuns umorul, in spoofuri, meme-uri, vine-uri si tot ce mai naste online-ul. Ca sa il incurajam, Ardealul si IQads au lansat o competitie a de spoof-uri publicitare Grand Spoof by Ardealul.
Pana vom vedea creatia castigatoare, care va fi incoronata Grand Spoof 2015 la ADfel #10, la Fabrica, am intrebat creativii de ce umorul s-a retras pe internet, cat de usor accepta clientii reclamele amuzante si ce inseamna cand ti se spoofuieste un spot.
Bogdan Moraru (Designer si partener, GOA) crede ca umorul imbunatateste orice, atata timp cat are sens.
Ce ii misca pe romani
Ce-i misca si pe ceilalti. Umorul cred ca-i pe primul loc. Pana la urma, tuturor ne place sa radem.
Umorul din reclame
Nu sunt prea multe reclame amuzante la TV. Sau nu le-am vazut eu. Iar alea amuzante pe care le-am vazut ar putea fi mai amuzante
Cat de usor accepta clientul o reclama amuzanta
Bai, atata timp cat umorul are sens pentru produs, nu exista nicio temere. Repet, tuturor ne place sa radem.
E bine sau e rau cand e spoof-uit un spot de-al tau?
E de bine. Am vazut spoof-uri la fel de tari ca reclamele (Dove, de exemplu).
Un spoof care ti-a placut
Aaaa, Dove:
Un spot care te-a facut sa razi pe bune si altul de umor involuntar
Skittles. Prea multe ca sa ma opresc la una.
Poate umorul sa imbunatateasca publicitatea?
Umorul imbunatateste orice.
"Cliseele sunt la TV, creativitatea si umorul sunt intr-o bula a online-ului"
Dap, cam asa este (cel putin la noi) si asta pentru ca online-ul nu este inca perceput de multi clienti (tot la noi) un mediu foarte serios, in care sa se investeasca prea mult din buget si atunci mai scapi.
Chiar si cei mai seriosi clienti mai scapa ceva amuzant pe net. In situatia asta ne rugam ca netul sa ramana asa cum este, mai neserios.