[Grand Spoof 2015] Andrei Ciobanu asteapta cu nerabdare medicamentul "NEDURUT CAP"

[Grand Spoof 2015] Andrei Ciobanu asteapta cu nerabdare medicamentul "NEDURUT CAP"

Ca sa raspunda la intrebarile noastre, Andrei Ciobanu a facut ceva ce nu a facut nimeni niciodata: a schimbat posturile ca sa ajunga doar la reclame. Dupa o astfel de tura pe TV, a ajuns la o concluzie: “Mi se pare ca reclamele astea sunt facute de oamenii din agentiile de publicitate si se adreseaza celorlalti oameni din agentiile de publicitate. E ca si cum ar vrea sa se impresioneze unii pe altii si mai putin sa placa publicului privitor”.

Publicul privitor, insa, poate deveni si creator de publicitate. Pate-ul Ardealul si IQads au lansat o competitie a de spoof-uri publicitare Grand Spoof by Ardealul, unde oricine poate schimba pauza publicitara. Inscrierile se pot face pana pe 17 august.

Pana vom vedea creatia castigatoare, care va fi incoronata Grand Spoof 2015 la ADfel #10, la Fabrica, am intrebat o serie de oameni care gestioneaza ironia si umorul zilnic, ce ar schimba la calupul publicitar si care sunt reclamele care ar merita un spoof.

Andrei Ciobanu, adica Andrei din “Razi cu Sergiu si Andrei”, de la Kiss FM, e comediant bucovinean, scrie si joaca in sketch-urile Sector 7 si crede ca Varu semana cu o iubita pasiv-agresiva.

 

Relatia ta cu publicitatea

Pentru ca mi se intimpla destul de rar sa am timp sa ma uit la televizor, atunci cand o fac, nu schimb la reclame. Dar, ca orice roman, am o parere despre orice, asa ca imi place sa judec reclamele atunci cand ma uit la ele.

Cat despre relatia dintre noi e ca o relatie cu o fata de care te-ai cam saturat: intelegi ca vrea si ea sa va mai vedeti, dar nu ii dai prea multa atentie.

Dar nu cumpar in functie de reclame pentru ca eu am reusit sa termin facultatea.

 

Cliseele pe care nu le mai suporti

Eu, fiind la Kiss FM, iti dai seama ca mai degraba aud reclamele de pe radio decat pe cele de la TV. Si stiu ca era reclama aia cu "joburi joburi joburi" care efectiv ma facea sa-mi doresc sa mi se dezlipeasca firul de la casti.

Cat despre clisee, mi se pare fascinant cum medicamentele trebuie sa te faca sa intelegi cu ce se ocupa ele inca din numele produsului. Pe sistemul:

" - Avem un medicament pentru raceala. Cum ii punem numele?
- Pai ce face?
- Iti dezumfla in gat.
- STIU! Ii zicem DEZINFLAN GAT ".

Mai avem "Apuretin" pentru, socant, stiu, retentie de apa. Urinal, Prostamol sau Mucosolvan. Astept cu nerabare medicamentul cu numele "NEDURUT CAP".

 

Ce ar crede strainii despre romani din calupurile publicitare

Cred ca cele mai importante 3 lucruri pe care le-ar intelege un strain daca s-ar uita la reclame romanesti ar fi urmatoarele:

- Ca oile au lana mai lucioasa daca baciul lor se uita la Game of Thrones;
- Ca, la noi, berea e atat de tare incat te face sa vorbesti cu cerbii;
- Si, bineinteles, ca femeile sunt cele mai fericite in "perioada aia a lunii" si ca exact atunci e momentul in care le vine sa danseze in chiloti. Albi.

 

Pauza publicitara: ce ii lipseste?

Cred ca ii lipseste relevanta pentru public. Ca sa pot raspunde la acest interviu fix in momentul asta, fac ceva ce nu a facut nimeni niciodata: schimb posturile ca sa nimeresc reclame.

Ideea e ca fac asta de 20 de minute si inca nu am vazut o reclama care sa-mi transmita ceva cu adevarat. Adica in primul rand, mi se pare ca reclamele astea sunt facute de oamenii din agentiile de publicitate si se adreseaza celorlalti oameni din agentiile de publicitate.

E ca si cum ar vrea sa se impresioneze unii pe altii si mai putin sa placa publicului privitor.

Ce vreau sa spun este ca eu, de exemplu, daca scriu o gluma, vreau sa placa oamenilor din public si nu colegilor mei comedianti. Dar poate-s eu nebun (rade).

 

Spoturi care ar merita un spoof

Pai clar aia cu "joburi, joburi, joburi". Si mergeau si alea cu Varu', care efectiv erau peste tot. Nu mai aveai cum sa scapi de Varu'. Peste tot era Varu'. Daca te uitai in dulap, era Varu' .

Daca mergeai la baie, in cada era Varu'. Varu' mi se pare ca era ca o iubita pasiv-agresiva, oriunde te invarteai, era acolo.

 

Umorul in functie de natie

Nu cred ca se poate defini umorul in functie de natie, dar exista niste glume pe care poti sa le faci in Romania, de exemplu, dar nu ar merge in alta tara. Uite, imagineaza-ti ca vorbesti cu un englez si ii spui "hei, dar oare care-i treaba cu moldovenii?". Nu o sa inteleaga nimic. Trebuie sa ii explici: "My friend, Moldova is like Ireland for you. Only the Moldavians drink more".

Dar ca sa-ti raspund serios, dupa parerea mea, umorul se face prin referinte comune. Si atunci, daca omul cunoaste referinta, e foarte usor sa rada de ea. Daca nu o stie sau nu o intelege, nu prea are cum sa il amuze.

Ca daca eu spun o gluma geniala despre fizica cuantica, degeaba ai tu simtul umorului, ca nu o sa pricepi nimic din ea daca nu stii ce inseamna vector.

 

Un spot care te-a facut sa razi pe bune

Sincer, pe mine m-a facut sa rad ala cu Ghita Ciobanul si cu Game of Thrones. Dar s-ar putea sa fiu subiectiv aici pentru ca sunt mare fan GoT. Sau poate pentru ca ma cheama Ciobanu. Ideea e ca m-a amuzat.

 

Altul cu umor involuntar

Si alea care ma fac sa rad din alte motive, ca sa fiu diplomat, sunt alea de la "Farmacia Inimii Cateeenaaaaaa". Desi nu ar trebui sa rad de ele fiindca si eu fac umor si cine stie cum o sa ma vad peste 30 de ani cantand la televizor "Vreau sa traiesc mai mult... vreau sa nu mai stranut".

 

Cel mai amuzant personaj din reclamele romanesti; cea mai amuzanta replica

O sa spun ca tot aia la Vodafone cu Ghita are cea mai amuzanta replica. E aia cand sta ciobanasul nostru sprijinit intr-un par, exact ca Ned Stark si zice "vini iarna, uai". Superb

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related