Mihai Zmenta se ocupa de un videoblog si alte magarii (cuvintele lui). Este ardelean pe jumatate si, din experienta, stie ca un accent si un regionalism scapate la timpul potrivit sunt o sursa sigura de umor.
La fel ca si unele spoturi romanesti care sunt, insa, surse involuntare de umor. Daca unele dintre ele v-au inspirat in mod deosebit, le puteti oferi un spoof pe masura. Pate-ul Ardealul si IQads au lansat o competitie a de spoof-uri publicitare Grand Spoof by Ardealul, unde oricine poate schimba pauza publicitara. Inscrierile se pot face pana pe 17 august.
Pana vom vedea creatia castigatoare incoronata Grand Spoof 2015 la ADfel #10, am intrebat o serie de oameni care gestioneaza ironia si umorul zilnic, ce ar schimba la calupul publicitar si care sunt reclamele care ar merita un spoof.
La aceste intrebari, Mihai a scapat degetul pe caps. Si va avertizeaza de la inceput: “Nu mi s-a cerut sa-mi fac introducerea, asta inseamna ca deja mi-a fost facuta. Sa nu credeti nimic!”
Relatia cu publicitatea
Iubesc reclamele bune, dar cand ma uit la televizor (cam rar) si intra pauza de publicitate, schimb canalul. Tind sa cred ca am ratat foarte multe reclame bune din acest obicei. De convins nu prea m-ar convinge nicio reclama, am produse pe care le folosesc zilnic.
Dar daca vad o reclama buna, cumpar produsul. Si asta nu de curiozitate, ci pentru multumirea ca brandul a acceptat o idee atat de buna de reclama.
Clisee
Fara zahar, dinti mai albi in doar doua saptamani.
Ok, iar daca n-am dinti si totusi ma spal cu pasta voastra de dinti imi cresc altii? Hai sa nu ne mai laudam.
Clisee exista foarte multe si-s degeaba. As propune ca in loc de "dinti mai albi in doar doua saptamani" sa fie "dinti mai bla bla bla bla bla blaaaa bla.", sigur ar atrage atentia.
Ce ar crede strainii despre romani din calupurile publicitare
Ca suntem traditionalisti si ca la tara majoritatea barbatilor beau. In rest avem reclame bune.
Pauza publicitara: ce ii lipseste, in acest moment?
In primul rand ii lipseste publicul de calitate pentru ca targetarea e haotica.
In al doilea rand, brandurile nu risca sa mearga pe idei mai iesite din comun.
DRAGI BRANDURI, REALIZATI CA TREBUIE SA SPARGETI ACEA BARIERA IMPUSA DE VOI PRIN LIMBAJUL EXTREM DE FORMAL, IAR VOI INCERCATI S-O SPARGETI FOLOSIND TOT UN LIMBAJ DE LEMN. INCERCATI SA DEVENITI PRIETENI CU CONSUMATORUL.
Scuze, n-am observat ca am caps look-ul apasat. In al treilea rand, oamenii de sus sa citeasca in fiecare dimineata ce am zis eu la primele doua puncte.
Spoturi care ar merita un spoof
Le-am vazut pe cele de la Ardealul, tare simpatici actorii! Un brand care ar merita spoof-uit, hmmm. Mercedes sau BMW.
Umorul in functie de natie: exista specificul romanilor?
Da, absolut! Fiecare popor e diferit. Chiar in exemplul cu pateul de mai sus aveti dovada clara, accentul si regionalismele.
Si eu sunt ardelean pe jumatate si am crescut unde... no, sa be' palinca de pruna si sa manca slana cu porodici si pita de casa, in Maramures, iar in continutul produs de mine mai scap putin accent si lumea se amuza.
Un spot care te-a facut sa razi pe bune
SALAM SASESC.