Evident ca, prin 2005-2006, cand se inchegase trupa Grimus, actiunile nocturne de lipit afise in locuri nepermise erau obligatorii. Cu toate c-au avut de la inceput site, dar na, online-ul era mai putin populat, iar nelegiuirile offline mai palpitante. Insa membrii Grimus au pornit la drumul promovarii cu un obiectiv in plus: de a lasa impresii puternice in urma lor, in special oamenilor care veneau sa-i vada live:
"Pe langa interpretarea propriu-zisa a pieselor, foloseam diferite accesorii pe scena care aveau efect, chiar daca multe dintre ele par destul de puerile acum (portavoce, carti de joc, confetti, baloane de sapun, etc)."
Iar cand vine vorba de "neconventionale", Vali Rauca povesteste ca Grimus a facut multe si spontane. Aflam de la el cate ceva despre evolutia lor din prisma imaginii in continuare.
Mai departe? Momentan, trupa inregistreaza trei piese numite la fel. "Va fi haos si nedumerire", a zis Vali. Nu l-am crede, banuim ca ne asteapta un concept. Acum, daca binevoiti sa va puneti suspansul undeva in fundal, la scena principala ii vom urmari pe Grimus in text si foto-video:
Vali, la concertul Grimus de la Untold Festival 2015
Promovarea din zile apuse
Daca va referiti la comunicarea in sensul de promovare, era destul de amuzanta, nu de putine ori am avut actiuni nocturne de lipit afise cu unul dintre noi “stand de sase”. Am avut inca de la inceput un site, insa adrenalina lipitului de afise in locuri nepermise chiar de catre componentii formatiei e greu de egalat.
Pe langa postere sau fluturasi, se folosea si word of mouth de la persoane cu un anumit statut si cultura muzicala.
Noi am incercat inca de la inceput ca lumea care vine la concertele noastre sa ramana cu o impresie puternica si de aceea, pe langa interpretarea propriu-zisa a pieselor, foloseam diferite accesorii pe scena care aveau efect, chiar daca multe dintre ele par destul de puerile acum (portavoce, carti de joc, confetti, baloane de sapun, etc)
Naming
Citeam in momentul respectiv cartea Grimus si mi s-a parut o varianta buna de nume.
Mai tarziu am inteles ca erau unii care veneau pentru prima oara la concertele noastre convinsi de faptul ca vor vedea prestatia unei trupe de “rautati”, de metale grele, aparent numele nostru are o anumita rezonanta in aceasta directie.
Identitatea voastra ca trupa pe atunci
Era o identitate in formare, cu un om care stia cum ar vrea sa sune trupa si se criza in fata celorlalti oameni care se uitau la el ca la un extraterestru, daca ei nu intelegeau si lucrurile o luau in alte directii. Acum e invers.
Iar in legatura cu stilul si imaginea noastra, de-a lungul timpului am trecut prin tot siragul acesta:
interesant-cool-ridicol-penibil-fresh-incomod-banal-indraznet-wtf-misto-depevremeabunicii
Buletine de 2014: Meet #TrupaGrimus
Cum gestionati comunicarea lansarii unui album nou?
Momentan ne concentram sa gestionam inregistrarile, dar spre deosebire de alte lansari, probabil ca platforma online va avea un rol predilect.
Comunicare neconventionala
Am colaborat cu oameni, am facut concursuri inedite, am acordat fanilor premii ciudate de petrecut timp cu trupa, am cantat in sufragerii, am rupt inimi, am stat nopti, am anuntat in megafoanele garilor, am dresat caini si porumbei sa fie vectori pentru produsul nostru, ne-am facut luntre-punte-virtuala.
Cat conteaza muzica si cat conteaza comunicarea?
Cu parere de rau, 50-50%.
Colaborari cu agentii
Nu stiu, am lucrat mult cu Sebastian Cimpean, omul-agentie, Ginger-Alligator.
Nu, acum serios, Music in Space ne-a suflat mereu vant in aripi.
Un artist roman care iti place cum comunica
Mie imi place foarte mult cum e promovata pagina de Facebook : “Aceeasi Fotografie cu Ion Dolanescu in Fiecare Zi”. Cred ca numai cu eforturile insumate ale unei echipe care munceste pe branci se poate ajunge la asemenea rezultate.
(N.R. Aveti si originalul aici.)
O campanie sau un artist international care comunica misto
John Frusciante comunica misto pentru ca debordant de sincer si nu crede in PR.
Ce pregatiti?
Inregistram momentan trei piese pe care le vom numi la fel, va fi haos si nedumerire. In rest, cantam mult.