Andrei Hategan (The Amsterdams): Inca se lipeau postere prin oras, tin minte si acum cum mergeam cu galetusa si bidineaua uneori pe la Universitate noaptea ca sa ne promovam

Andrei Hategan (The Amsterdams): Inca se lipeau postere prin oras, tin minte si acum cum mergeam cu galetusa si bidineaua uneori pe la Universitate noaptea ca sa ne promovam
Foto: StreetLenser.com

Mana sus daca va aflati prin Centrul Vechi prin 2005 si ati vazut un grup de oameni inarmati cu galetusa si bidinea, punand constiincios postere pe care scria The AmsterdamsFelicitari, asta nu inseamna doar ca sunteti mai batrani cu 10 ani, ci si ca ati fost martori la primii pasi "analog" ai trupei catre promovarea in industria muzicala de care generatia digitala habar n-are. Ca da, erau chiar ei.

Andrei Hategan povesteste cum piciorul si colile A4 erau baza cand voiai sa dai sfoara in tara despre cutare lucru, de pilda cum ca ai avea nevoie de oameni pentru o formatie. Dupa era afiselor, a venit Radio Guerilla, s-a coagulat si niscaiva interes la TV, iar MySpace-ul a devenit cartea de vizita a muzicienilor. Aruncam o privire de atunci si pana acum la modul in care ni s-au aratat The Amsterdams pe parcursul timpului, care sunt atributele pe care au mizat si incotro se indreapta mai departe.

 

Comunicarea din industria muzicala pe la inceputuri

Primele acorduri cred ca am inceput sa le legam chiar in urma cu 10 ani, atunci cand impreuna cu Andrei Ungureanu (chitara) am pus bazele trupei. Era totul mult mai "analog". Stiu ca am fost prin caminele din Regie sa lipesc niste jumatati de coli A4 cu textul "caut oameni pentru trupa alternative / brit pop".

Retelele de socializare existau sub forma de forumuri muzicale, practic asa am ajuns pana la urma sa dam drumul la treaba - pentru ca o fata, Iulia, careia ii multumim, a preluat anuntul de pe perete si l-a scris pe un astfel de forum.

Mai existau chat room-uri pe site-urile trupelor din afara, mi se parea fantastic sa stau de vorba cu o rusoaica din Prem, in timp ce eram amandoi la vremea aia fani Coldplay.

 

Cum se promovau artistii?

Destul de dezorganizat. Stiu ca inca se lipeau postere prin oras, tin minte si acum cum mergeam cu galetusa si bidineaua uneori pe la Universitate si Lipscani, noaptea, ca sa ne promovam.

Dupa ce a venit Radio Guerrilla s-au schimbat putin lucrurile, promovarea curgea de la sine. Daca ajungeai si la Apropo TV, aveai audienta nationala.

Foloseam destul de mult MySpace, care era un fel de Facebook, dar mai prietenos cu muzica si mai haotic ca design. Dar nu se compara cu tonele de selfie-uri si pisici de acum. 

Dadeam destul de multe interviuri in toate publicatiile de atunci, nu cred ca am ratat vreo revista, site care sa conteze. Dar nu ne bateam foarte mult capul, pentru ca lucrurile mergeau cumva de la sine.

 

"The Amsterdams"

Naming-ul l-am facut dupa o foarte buna reteta publicitara si cum am si vazut ulterior ca se face in agentiile de specialitate.

Am facut un shortlist cu cele mai bune nume, stiam sigur ca trebuie sa exprime ceea ce vrem sa cantam, ideea de libertate suprema, care pe atunci in mintea mea era Amsterdam-ul. Interesant e ca anul trecut, ultimul venit in trupa, Chris, e olandez.

Am vrut mult un nume in engleza, enervat fiind de toate trupele cu nume de baieti de la bloc, pentru ca urmaream sa cantam peste tot in lume. Cred ca ne-a ajutat pana la urma.

Dar a avut si o parte haioasa toata povestea. Anul trecut, cand am cantat in Mumbai / India, am vazut ca organizatorii ne pregatisera un poster gigant cu numele nostru scris cu litere cat omul, doar ca in poza erau cei de la formatia The New Amsterdams din SUA, de a carui existenta am aflat mult dupa ce incepusem sa cantam.

Si varianta finala

 

Identitatea voastra ca trupa. Imaginea si evolutia ei

Imaginea trupei cred ca s-a schimbat cu fiecare membru care a venit sau a plecat din trupa. Toti au avut o mica contributie si ne-au influentat, chiar daca nu mai suntem acum impreuna.

Eram mereu 4 oameni in cautare de un echilibru, tot timpul cu discutii in contradictoriu referitor la ce scriem, cum cantam, cum ne imbracam etc.

Acum, de cand a venit si Chris la tobe, sunt mai impacat cu originea numelui, iar faptul ca am apucat sa cantam in multe orase din Europa cred ca a avut legatura cu ce ne-am propus initial.

Altfel, am ramas aceeasi trupa de indie rock, poate cu ceva elemente electronice in plus, dar mereu in cautarea unor sunete care sa te duca cu urechea un pic mai departe de mici si bere.

El Comandante - 2007

Foto: Lavinia Vaduva - 2012


2014


2015

 

Ce vreti sa transmiteti cuiva care nu v-a ascultat?

"Omule, ia si asculta, sunt 3 albume din care poti alege, Adolessons, Electromagnetica si Winds Apart. Trebuie sa stii de unde a inceput totul. Sau macar de unde a continuat :)"

 

Comunicarea lansarii unui album nou

Pana anul asta nu am lucrat cu o agentie, ci doar cu oameni foarte pasionati si buni, dar totusi era un one man job. Momentan, lucram cu Overground Music, cei care ne vor ajuta sa lansam un single de pe viitorul album in toamna.

Dar planul e simplu in general. Trebuie sa ai multa media in spate, YouTube, Facebook, interviuri in prealabil si teasing-uri de album.

In curand, prin 2012


Facebooking "Sunology"


In principiu, trebuie sa-ti imprastii muzica in toate colturile pana ajunge la oameni, nu e alta cale.

 

Initiative de comunicare neconventionala

Pentru lansarea single-ului “Sunology” am facut o aplicatie pe site-ul theamsterdams.com, prin care puteai sa asculti piesa daca tastai pe computer O si 2 , adica oxigen, noi fiind sub apa. 

Pe masura ce apasai tastele astea, piesa iesea de sub apa la suprafata si puteai sa o asculti la calitate maxima si sa o descarci.

Iesind de sub ape la tastarea oxigenului

Au inviat!

 
Am avut si un concert ad hoc sustinut intr-un apartament, dar cu scena care batea pe strada, pe Lipscani, deasupra Club A. Lumea s-a oprit in strada, iar cativa dintre noi am cantat efectiv cu un picior in casa si unul in aer, pentru ca “scena” consta intr-o felie ingusta de beton, in afara blocului. S-a terminat cand a venit politia pe la 10 seara.

Referitor la colaborarile interesante, am cantat live cu Doru de la Ab4, The Monojacks, cu Vladimir, Robin si Oigan de la Robin & The Backstabbers, respectiv Kumm & Moon Museum.

Cu Dan Boeckner de la Wolf Parade / Handsome Furs / Divine Fits / Operators /, cu care am si fost intr-un mic turneu prin cateva tari, am inregistrat un solo de chitara in Bucuresti, pentru piesa “This burial ground's for two” de pe Electromagnetica.

 

Cat conteaza muzica, cat conteaza comunicarea?

Cred ca atat cat investesti in facerea piesei, atat trebuie investit si in promovarea ei. E plin internetul de muzica si ca sa iesi in fata chiar trebuie sa te agiti un pic. Iar piesa pe care o alegi trebuie sa fie tot ce ai mai bun in momentul ala, altfel e in van.

 

Colaborari cu agentii

Am lucrat cu Funky Management, momentan suntem la Overground Music. Si cu o parte din baietii de la The Geeks, pentru aplicatia de lansare Sunology sau cu MVcom pentru promovarea Adolessons.

 

Un artist roman care iti place cum comunica

Robin and the Backstabbers, pentru concertul de la 7 dimineata din Control sau Subcarpati care a umblat bine la borcanul cu folclor.

 

O campanie internationala din domeniu

Mi-a placut la momentul aparitiei campania celor de la Editors, prin care puteai afla detalii despre locurile lor preferate din oras cu ajutorul Street View.

 

Acum si in viitorul apropiat

Momentan ne ocupam de lansarea noului single “Great Fire”, programata pentru luna octombrie, iar in paralel lucram la piesele de pe noul album, pe care am vrea sa-l lansam in iarna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related