Daca la inceput, atitudinea membrilor Holograf era inginereasca, mai cizelata, intrarea lor pe scena s-a facut cu pletele-n vant si haine mulate, ca sa nu incapa indoiala in ce deceniu al secolului 20 se aflau cu totii. Si, desi unor artisti le vine sa se uite in jos cand vine vorba de excentricii ani '80 (cand vine vorba de imagine), trebuie sa recunoastem ca e si o doza de drag venita in tandem cu amalgamul de culori si frizurile umflate care acum pica greu la stomac. Si ceva mister; ai spune ca intreaga lume a fost traversata de un curent din zona crepusculara, a carui influenta s-a diminuat incetul cu incetul din motive necunoscute.
Mai jos, ii vom descoperi pe cei de la Holograf exact intr-o postura de ani '80, pe care o s-o si updatam. Pentru ca, in continuare, Tino Furtuna ne va vorbi despre modul in care au abordat oamenii de la Holograf promovarea si imaginea lor ca trupa pe parcursul timpului.
Comunicarea in industria muzicala la inceputurile Holograf
Principala comunicare era pe TV si radio - emisiunile de divertisment, postul national de radio si Radio Vacanta pe litoral. De asemenea, functionau afisele care aduceau la spectacole lumea dornica de eveniment, in lipsa unei oferte generoase de programe de televiziune.
Artistii se promovau tot prin radio si televiziune, in tara, si prin Agentia Romana de Impresariat Artistic (ARIA) in strainatate. Promovarea se facea si prin turnee/participari la festivaluri, cu numeroase concerte in toata tara, se ducea vorba de la om la om.
Naming. Identitate
Numele grupului Holograf a fost dat de Mihai Pocorschi pornind de la ideea ca, asa cum holograma se realizeaza prin incidenta mai multor facscicule laser, tot astfel si muzica grupului rezulta din incidenta personalitatilor si talentului artistilor care reprezinta formatia Holograf.
La inceputuri eram studenti, entuziasti in a promova muzica noastra - un rock progresiv. Cu opera rock "Stratosfera Amara" am luat premiul de compozitie la festivalul international Club A.
Dupa facultate, am ramas impreuna activand la Casa Tineretului din Pitesti, unde erau repartizati majoritatea si am abordat un rock ceva mai agresiv, iar anul 1986 a fost anul lansarii noastre ca trupa de prima linie in peisajul muzical al vremii.
Schimbari in timp
In prima etapa a existentei noastre artistice, aratam ca inginerii; tunsi frumos, cu maniere si discurs elevat. Intrarea pe prima scena s-a facut cu pletele pe umeri, cu pantaloni mulati si tricouri stranse pe corp.
Dupa ani, cand muzica noastra a devenit un rock-pop melodic, look-ul s-a schimbat si el pentru a sustine demersul muzical si noua legatura cu principala audienta, demograficul feminin cu varste cuprinse intre 7 si 70 de ani.
Cred ca toata lumea are o mai mica sau mai mare idee despre Holograf si cred ca imbinarea textului cu muzica este ingredientul principal al succesului grupului Holograf.
Comunicarea lansarii unui album nou
Astazi comunicarea unui album are mai multi vectori, in care sunt angrenati casa de productie, grupul Holograf si partenerii media. Grupul aproba in final conceptul de comunicare si propunerile de imagine personala.
Shooting pentru noul album "Life Line"
Shooting pentru noul album "Life Line"
Comunicare mai mult sau mai putin neconventionala
Daca pot numi asta "neconventional", am lucrat ca endorseri pentru Coca-Cola si Millennium Bank, pe outdoor si online. Am facut la un moment dat si o serie de filmulete despre activitatea si istoria noastra. Si Facebook la greu.
Cat conteaza muzica si cat conteaza comunicarea?
La un grup ca Holograf, produsul trebuie sa vorbeasca de la sine. Comunicarea merge in paralel sa sustina produsul si sa asigure o cat mai mare acoperire media. Exista asteptari ale publicului care trebuie indeplinite.
Un artist roman care iti place cum comunica
Un exemplu bun este Smiley, pentru partea de organizare si de acoperire media .
O campanie/un artist international care comunica misto
Robbie Williams, care a fost recent in Romania. Substanta muzicala e buna, dar nu fabuloasa. In schimb, imaginea, productia, comunicarea sunt impecabile.
In 2015?
Lucram la noul album intitulat "Life Line", pe care il vom promova in turnee prin tara, culminand cu un spectacol pe care ni-l dorim grandios, la Sala Polivalenta din Bucuresti, pe data de 14 noiembrie.