Marius Rosu, despre primul proiect: “Niste coastere pentru Makita. Am palmat unul cand au venit de la productie si l-am dus sa-l arat prietenilor, familiei si oamenilor din troleul 86”

Marius Rosu, despre primul proiect: “Niste coastere pentru Makita. Am palmat unul cand au venit de la productie si l-am dus sa-l arat prietenilor, familiei si oamenilor din troleul 86”

Le stim campaniile, sloganurile, clientii si agentiile prin care au trecut. Dar am vrut sa aflam altceva de la seniorii din publicitatea romaneasca. Cum au fost inceputurile? Ce au facut la primul interviu pentru un job? Si-au urat sefii? Si, mai ales: cand si-au dat seama ca au devenit seniori? Ce s-a schimbat in acel moment?

Marius Rosu a terminat Arta si Design la Cluj, iar cand a venit la Bucuresti, cea mai buna directie i s-a parut publicitatea pentru ca, pe langa altele, se radea mult. E la GAV din 2003, unde a fost mai intai art director, creative director si acum creative partner. Inainte de asta, chiar la inceput, a fost ingajat de un fel de cumnat al lui Felix Tataru si un prieten care nu il putea plati.

 

Menire, premeditare sau accident

Sa-i zicem un fel de accident cu premeditare. Cand m-am mutat in Bucuresti, m-am intalnit cu un vechi prieten si fost coleg de liceu care lucra in publicitate, si de aici totul a curs intr-o singura directie. Imi placea ca se desena, se fotografia, se filma si parea ca se si rade mult.

 

Primul interviu

Primul interviu a fost intr-o ceata de mult fum de tigara si intrebari la care raspundeam cu intrebari. In unul dintre primele interviuri, dupa ce am fost masurat din priviri, am fost intrebat daca sunt Yuppie. Habar nu aveam ce inseamna aia.

 

Primul sef

Prima data m-a angajat un domn care era sotul surorii lui Felix Tataru. Sau ceva de genu asta. A mai fost unul care imi era prieten, da’ n-a avut bani sa ma plateasca/tina. Dar m-a rasplatit cu tot ce avea si el. Al treilea si primul a fost Lucian. Sfaturi au tot fost, dar nu prea ascult ce zice popa, fac ce face si el.

 

O carte de specialitate care te-a marcat

Prin 2002 -2003 mergeam la sala Dalles si citeam printre rafturi o carte in care Ogilvy zicea ca daca vrei sa vinzi carnati trebuie sa-i arati cum sfaraie in tigaie. Am vandut multi chiar anul trecut, fara sa-i arat cum se perpelesc.

 

Ce credeai despre industrie inainte sa te angajezi

Credeam ca insulele plutesc pe apa si ca ghetarii sunt niste insule. Nu s-a confirmat niciuna din teoriile astea.

 

Ce le spui oamenilor care vor sa se angajeze in publicitate

Le-as spune ca nu o sa te opreasca nimeni niciodata pe strada sa-ti multumeasca pentru spotul pe care l-ai facut special pentru el! Sau ca publicitatea nu e o scena.

 

Invataturi

Logica.

 

Primul proiect

Au fost niste coastere pentru Makita. Am palmat unul cand au venit de la productie si l-am dus sa-l arat prietenilor, familiei si oamenilor din troleul 86.

 

Greseli si reusite

Am gresit cand am facut ce mi-a placut mie. Reusitele tot atunci au venit.

 

Cand ti-ai dat seama ca ai devenit “senior”

Cand m-am intrebat pe mine si nu pe altcineva.

 

Cea mai importanta schimbare in industrie, de cand lucrezi in ea

Fara indoiala, puterea tot mai mare a online-ului.

 

Interviuri cu noua generatie

La tineri caut tineretea. In discutiile cu tineri ma deranjeaza cand confunda tineretea cu prostia. Sau invers.

 

Ce iti doreai sa te faci cand erai mic?

Am mai zis-o intr-o poveste mai veche tot la voi, voiam sa ma fac mare pentru ca oamenii mari puteau sa faca ce voiau ei sa faca.

 

Te vezi imbatranind in publicitate?

Oamenii cu care lucrez sunt foarte tineri. Nu ma vad imbatranind.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related