Ce a invatat Carmen Sterian in 15 ani de publicitate: Cel mai important este sa fii tu multumit de ce ai propus. Rezultatele tin de Univers

Ce a invatat Carmen Sterian in 15 ani de publicitate: Cel mai important este sa fii tu multumit de ce ai propus. Rezultatele tin de Univers

Inainte sa intre in advertising, in 2000, a fost profesoara si jurnalist. Carmen Sterian a inceput la FOSS Advertising, apoi a fost Client Service Director la Violet Advertising, MRM Partners McCann si Ogilvy Interactive, VP/ Group Account Director la Saatchi & Saatchi Romania si in prezent este Head of Strategy Wunderman.

Credea ca nu o sa se plictiseasca niciodata, ceea ce s-a dovedit adevarat. Mai credea in profesionisti. A gasit, in schimb, prea multi cu frica si tupeu.

 

Menire, premeditare sau accident

Menire cu premeditare. Pana acum.

 

Primul interviu

Hahaha. Eram atat de entuziasmata, naiva si hotarata incat nici n-a mai contat discutia. Voiam si-atat si asta a fost. Si m-au vrut si ei, neavand incotro, ca entuziasmul e contagios. Singura problema a fost ca jobul era de entry level, iar eu aveam deja experienta in presa si-n marketing, iar ei nu ma voiau nemotivata. Nu eram.

 

Primul sef

Foss a fost primul angajator. Dar cel mai bun sfat a venit mult mai tarziu, incoace, cand eram VP Client Service Director si a fost asta: "Ca sef, esti nevoit sa iei zece milioane de decizii pe zi. Asta-i vestea proasta. Vestea buna e ca te poti razgandi oricand." Bun sfat. Mi-a luat cu mana presiunea. Pe veci. Multumesc, Radu.

 

O carte de specialitate care te-a marcat

Nu m-a marcat niciuna. In mintea mea e un mare puzzle care se construieste si reconstruieste din mers, permanent, pe masura ce experimentez si aflu. Cam asa functionez in general.

 

Ce credeai despre aceasta industrie, inainte sa te angajezi in ea

Credeam ca n-o sa ma plictisesc niciodata pentru ca o sa am permanent alta tema si alta tema. Asta s-a confirmat. Ce nu s-a confirmat? Credinta initiala ca suntem profesionisti. Asta s-a transformat in speranta, iar speranta (aproape) a murit. Sunt putini oameni care au respect si curaj. Cei mai multi au frica si tupeu. Din pacate.

 

Ce le spui oamenilor care vor sa se angajeze in publicitate

Sa fie realisti. Foarte realisti. Ca sa nu-si bata joc. Nici de ei, nici de altii.

 

Invataturi

Ca cel mai important este sa fii tu multumit pana la capat ca ce ai propus sau recomandat este impecabil si ca ai facut tot ce tine de tine. Rezultatele tin de Univers. Iar Universul are multe fatete, pareri, feluri ... si mai e si implacabil.

 

Primul proiect

Emotii am permanent. Gestionate corect, ele iti pot da profunzime si viziune. Gestionate incorect, te baga in teama si-abia atunci gresesti.

Am gresit si eu, dar chiar nu mai tin minte primul proiect. Memoria e selectiva din fericire.

 

Greseli si reusite

Greseli? Cand am stat mai mult decat trebuie in locuri in care nu rezonam.

Reusite? Oamenii pe care i-am intalnit si bucuria dimpreuna de la Interneticsuri si Effie-uri. Glumesc si nu glumesc cu premiile, dar povestile sunt cele mai mari reusite.

 

Cand ti-ai dat seama ca ai devenit un "senior"

In McCann MRM, cand am inceput sa angajez si sa concediez eu oamenii. Si ca nu asta imi doream, de fapt. Imi doream sa fac strategie de marketing-comunicare (ceea ce fac acum). Si faptul ca mi-a picat fisa asta mare a fost dublu semn de senioritate.

 

Cea mai importanta schimbare in industrie, de cand lucrezi in ea

Trecerea de la expunere la engagement, de la segmente de target la oameni reali cu valori reale si vieti reale, ca paradigma. Era deschiderii digitale si nu numai digitale.

In rest, timpul trece, leafa merge, fiecare se descurca-n felul lui, entuziasmul e-n scadere, pazea!

As spune ce schimbare mi-as dori: si anume sa punem pret pe valoare, nu pe cost, pe libertate de miscare si gandire, nu pe programe fixe, pe rezultate, nu pe pareri si opinii.

Dar se spune ca acumularile cantitative chiar duc la salturi calitative, deci s-ar putea sa se intample asta chiar si-n industria noastra. Sita cerne, oricum.

 

Interviuri cu noua generatie

Le caut sclipirea din ochi, ca-ntotdeauna. Le apreciez simtul realitatii. Ma deranjeaza tupeul.

 

Ce iti doreai sa te faci cand erai mica?

Invatatoare, sa le vorbesc omuletilor mai mici si mai neajutorati decat mine, sa-i inteleg si sa-i indrum. Mi-era foarte clar. Aveam si papusi in acest sens. Si eram si extrem de riguroasa. Asta inca sunt. (n.r. la baza chiar sunt invatatoare)

 

Te vezi imbatranind in publicitate?

In publicitate nu se imbatraneste, se maturizeaza. Eventual :))

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related