Cu ochii larg deschisi in spatele Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl. Un autointerviu IQads

Cu ochii larg deschisi in spatele Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl. Un autointerviu IQads

Ati sesizat? A trecut o luna de la Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl, pe care am facut-o, desfacut-o si consemnat-o la Chef Parade. Dupa vreo 3 luni de munca, au fost 3 zile de competitie cu 28 de agentii venite sa-si demonstreze excelenta pe felia de bucatareala. 12 au ajuns in finala, una a castigat titlul cel mare. Dar lucrurile astea vi le-am mai spus. De data asta, indreptam binoclul inspre noi, organizatorii, cei care au alergat de colo-colo si au facut sa fie bine. 

Multe momente v-ar fi facut sa va mutati pauza de masa la Chef Parade, din perspectiva mea, a editorului aflat la a doua editie (din trei) a Cupei Agentiilor la Gatit. Pe prima nu mi-o amintesc prea bine din cauza adrenalinei. Dar acum voi purta cu mine-n gand recitalurile publicitarilor din timpul gatitului, ambuteiajele din zona cuptoarelor, cumintenia in asteptarea sedintelor foto 3D, gatitul in nocturna si, bineinteles, rezultatele lui. Din care am apucat sa si gust: publicitarii-s mai bucatari decat par, le-o fi doar lene sa-si intre in rol. O lene ce poate fi justificata, dar nu intram in asta acum.

Acum va las alaturi de cei direct responsabili cu organizarea acestui eveniment; eu doar vi l-am transmis pe IQads & Facebook si v-am intervievat cu microfonul din Star Trek [apropo, portretele voastre de bucatari sosesc foarte curand si in format video].

Urmeaza marturii de la Marin Preda (General Manager, Head of Business & Optimism), Sandra Cristu (Executive Manager, Head of Panic & Realism), Miki Craciunescu (Head of Solutions pe toate partile), Andrei Barbu (Head of Home Base plus niste dezamorsari in celula Chef Parade) si Andrei Buhlea (Head of Ingredients).

Si, pana in 2016, tineti aproape cartile de bucate.

 

Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl: primele ganduri

Marin Preda: Primele ganduri cu care am pornit sunt cele cu care am si incheiat (pare-se ca sunt fixist). Hai sa facem competitia creativa perfecta pentru publicitari, dar fara sa fie festival sau pitch. A naibii chestie, ne-a iesit. Ne-am rupt oasele si am facut un tanc din piese de ceas elvetian, slefuite una cate una sub binoclu: fiecare proba din competitie gandita cat sa starneasca exact spiritul de competitie si spectacol de negasit in alta industrie, fiecare experienta de brand atent aleasa cat sa nu ofileasca publicitarul atent la relevanta si fiecare om invitat atent ales.

Sandra Cristu: Primul cuvant: forfota. E cel putin minunat sa vezi masinaria asta si de pe dinauntru, si de pe dinafara.

Miki Craciunescu: Cupa Agentiilor la Gatit e un soi de teambuilding exact cu colegii aia care iti plac si cu care iesi seara la bere. Daca ai bafta de un sef misto, poate sa vina sa va dati bine pe langa el. Sau daca ai un client misto, Cupa are acelasi efect asupra lui. Doar ca acum nu iesi la bere, ci gatesti.

OK, poate fix tu nu stii sa gatesti, dar sigur ai 2-3 colegi care fac ceva mai mult decat cartofi prajiti, prea uscati sau prea moi. Si ei au nevoie de cineva care sa taie ceapa in timp ce-si taie degetele, care sa faca plating-ul, daca ai ceva simt artistic, sau de cineva care sa fie cu ochii pe competitie.

Andrei Barbu: Pentru mine a fost prima Cupa la Gatit. Am auzit tot felul de povesti de editia de anul trecut - Marin tot credea ca am fost si eu. Ma asteptam sa fie ce trebuie, dar a fost mai mult decat atat. Toata lumea a parut ca se simte bine si nu cred ca era doar datorita unei zile mai libere de la birou. Ma bucur ca am fost cat am putut de ajutor la bucuria lor.

Andrei Buhlea: Cand ma gandesc la aceasta manifestatie de culori, mirodenii si ingrediente care a fost Cupa Agentiilor la Gatit, e un lucru pe care nu-l pot uita: sentimentul de satisfactie pe care l-am trait cand ii vedeam pe oameni ca se simt bine si ca ne apreciaza munca.

Pentru mine, personal, Cupa a insemnat primul eveniment de mare anvergura la care am luat parte din punct de vedere al organizarii. In toata aceasta perioada, am invatat lucruri noi si mi-am deschis noi orizonturi.


Pe lumina

In nocturna

 

Panici ante-Cupa. Cate una

Sandra Cristu: Sandra e intotdeauna cu panica, de abia astept sa citesc panicile lui Marin. Oricum, va minte, n-a avut niciuna. Ca n-o sa fie gata la timp ca o friptura potrivit de facuta. Dar ce pot sa stiu eu, doar mi-s vegetariana. 

Marin Preda: Panica cea mare venea din reusita cea mare: ca tancul creat nu poate fi controlat cu doar 2 maini x 5 oameni direct implicati pe proiect. Ca lucrurile nu pot fi crescute asa brusc de la un an la altul (cu 50% mai multe echipe, de 2 ori ori mai multi parteneri, de 4 ori mai multe activari si de vreo 10 ori mai multa logistica.) Ne-am pus in cap sa nu mai avem un format in care publicitarii gatesc pe un brief-surpriza, intr-o bucatarie cu ingrediente-surpriza, ci retete pregatite de-acasa, cu ingrediente alese in functie de ingredientele lor.


Marin explica

Marin indica


Marin degusta


Marin prezinta

Marin se mai si asaza

 

Dificultati. Respirati adanc si dati-i drumul, dar frumos

Marin Preda: Sunt mandru de o dificultate autocreata: ne-am propus sa iasa totul perfect: perfect logic, perfect organizat, perfect creativ. Nu bine, nu OK. Asa ca noi am fost perfect nedormiti.

Sandra Cristu: Timp, timp, timp. Pot sa dau copy paste la inca un catralion de bucati? Mersi. 

Miki Craciunescu: Dificultati nu prea am simtit. Credits pentru Sandra, Marin si Andrei cu ocazia asta. Evident, fix inainte de eveniment cotletul de miel a disparut de pe rafturile magazinelor din Bucuresti mai mai ca-n comunism, sparanghelul a devenit o delicatesa importabila dintr-o tara indepartata, orezul nu mai putea fi decat rissoto, ca altul te strica la stomac, etc. Dar astea nu-ti provoaca panica, ci furie constructiva.

Miki vaneaza cadre


Moment de respiro si selfie

 

Goana dupa ingrediente

Marin Preda: La mine a fost cel mai simplu. Dupa discutia initiala cu Lidl, in care am stabilit ca vrem sa demonstram cat mai mult din sortimentele lor, am avut parte de cel mai minunat si constant sprijin in implementarea ideii. Pare ca si aici ne-am facut treaba bine si chiar am adus tot ce au visat agentiile in retete.

Miki Craciunescu: Ingredientele au fost multe si bune, asta fiind momentul sponsorului, ca doar a fost Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl. Numarul exact o sa vina de la colegii mei.

Sandra Cristu: Nu stiu numarul, dar cred ca Andrei inca are cosmaruri cu armata asta de ingrediente urmarindu-l. In schimb, sunt familiarizata cu aproape tot sortimentul Lidl pentru ca, asa ca-n viata, munca pe teren difera de cea din Excel-uri (pe aceasta cale, tin sa ii multumesc mentorului meu, Miki Craciunescu, pentru maximizarea eforturilor mele de a construi Cupa in cel mai urat, dar benefic, instrument al pachetului Microsoft. Firea mea artistica a avut un pic de furca la primele noastre contacte).

Noroc ca sponsorul nostru principal a fost mai mult decat pregatit pentru navalitorii IQads, care si-au umplut cosurile, manati de creativitatea-n bucate a publicitarilor nostri. Suna de poveste, pentru ca asa a si fost.

Sandra cu ananasul la cap


Andrei Buhlea: 
Si iata ca am ajuns si la partea care, pe mine, m-a pus usor in dificultate. Si nu pentru ca au fost peste 300 de ingrediente, ci pentru ca ele au fost extrem de diverse.

De la flori de dovleac si pana la celebrul ghimbir murat, toate ingredientele au avut povestea lor si faptul ca la un moment dat, chiar si cele mai extravagante au ajuns pe banc-ul celor 28 de agentii, nu a fost o intamplare. Bucataria LIDL ne-a ajutat extrem de mult in sensul asta.

De la dreapta: Andrei Buhlea (Head of Ingredients) si Catalin, ajutor de nadejde

 

Cel mai amuzant moment

Marin Preda: Au fost momente multe de haha. Dar cel mai mult cred ca am simtit fericirea aia mare la interior care se vede doar intr-un zambet mic pe fata.

Dar daca vreti poante si hahaieli, am avut oamenii de la Geometry care au schimbat sampania de la gala cu ceva mai pe brief: sprayul cu apa care sa ne racoreasca dupa fiecare premiu.


Sandra Cristu:
"Fetele IQads". Daca nu ati fost acolo, trageti un ochi la filmare. E momentul ala in care eu, Miruna si Miki ne lasam coplesite de aplauzele celor care au fost. Sa mai faceti.

Still din "Fetele IQads"


Andrei Barbu: 
Amuzant a fost totul, de la inceput la final, dar cele mai amuzante momente s-au petrecut in culise. De pilda, a fost situatia unui ingredient de negasit. Dar, bineinteles, colegii au gasit rapid iesirea. Nu am vreun talent la gatit, dar am apreciat produsele finale. Si am fost binecuvantat sa gust din cateva preparate care m-au surprins foarte placut. As participa doar ca sa mai am aceasta placere.

Andrei Buhlea: Cand, dupa o zi plina, am incercat impreuna cu cateva dintre cele mai bune ajutoare de la Cupa sa punem in scena un moment artistic de jurizare a unui preparat banal. Scena a fost filmata si este la loc de cinste in telefonul meu si al protagonistilor.

 

"Nasol moment"

Marin Preda: A fost amuzant cand un singur om din tot line-up-ul a stat constant degeaba primele doua zile. Poate se misca si el, dar prin comparatie parea ca sta. A stat acasa din a treia. Nasol pentru el.

Sandra Cristu: Cand am aflat ca risotto se poate face doar cu orez special pentru risotto. Traisem in intuneric pana atunci.

Miki Craciunescu: N-a fost nimic nasol sau nu a ajuns la mine. Dupa momentul sponsorului trebuie sa vina si momentul responsabililor de proiect, Sandra si Marin, care au tinut totul sub control. Si momentul lui Andrei mic, master of ingredients.

Andrei Barbu: Hai ca momente nasoale n-au fost; si chiar daca ar fi fost, nu le zicem, nu?

Andrei Barbu, surprins in timpul probei cafelei


Andrei Buhlea:
 Ca in orice poveste frumoasa, au existat si momente mai putin placute legate de timp sau de efort, dar le-am uitat la fel de repede cum s-au intamplat.

 

Ce-ati face diferit daca ar fi s-o luati de la cap?

Marin Preda: As face evenimentul outdoor, cu de 2 ori mai multe agentii si de 2 ori mai multi parteneri. Dar cu exact aceiasi oameni, clonati si ei de 2 ori.

Sandra Cristu: Probabil ca as dormi mai mult noptile de dinainte. Stiu, sunt egoista, dar asta si pentru ca evenimentul mi s-a parut aproape desavarsit.

Miki Craciunescu: Mai multe agentii, mai multe echipe, mai multe zile, mai multe probe. Mai mult din toate.

Andrei Barbu: Am face Cupa cel putin la fel de bine!

Andrei Buhlea: Cupa Agentiilor la Gatit a fost o experienta extraordinara prin care mi-as dori sa trec de nenumarate ori. Asa ca n-as face nimic diferit, mai degraba as lua-o mereu de la capat!

Linistea din timpul interviului 

 

Perceptia agentiilor/clientilor despre Cupa. Ce e dificil de inteles?

Marin Preda: Pentru multe agentii e greu de crezut ca e un eveniment cu mult mai mult spectacol decat cu gatit, asa ca se codesc sa vina. Iar pentru multi clienti e greu de crezut ca exista un eveniment in care chiar se intampla toate minunatiile astea: oamenii chiar vin superpregatiti, cu superchef si fac superspectacol + supergusturi. Din fericire, avem sapte clienti care au trait miracolul si acum il propovaduiesc pe pamant.

Sandra Cristu: Nu e un eveniment de cooking amatoresc, in care publicitarii vin si trantesc un praz verde in farfurie. 

E dificil de inteles ca oamenii astia chiar stiu ce fac, ca se pregatesc, ca iti vine sa lingi farfuriile dupa ce se termina prezentarile.

Ca uneori, lucrurile nu merg tocmai ceas (Marin, data viitoare iti pun zgarda electrosocanta ca sa ne tinem de timp la minut), dar nu-i nimic, pentru ca nici nu trebuie. Nu zic asta dintr-un dorelism neaos, ci pentru ca neasteptatele cai ale vietii sunt mai distractive (Marin, retrag ce am spus mai sus, ai scapat).

 

Argument pentru care trebuie sa vii la Cupa ca sa intelegi ce e la Cupa

Marin Preda: E exact demonstrarea citatelor alora cheesy de pe paginile motivationale de pe Facebook: ca doar dupa marile eforturi simti marile fericiri. Si ne straduim sa dam glorie unei industrii tot mai alergate si chinuite, dar tot mai putin rasplatite.

Sandra Cristu: O cat-pe-ce restanta la Argumentare in facultate ma face sa nu ma pronunt. Cu toate astea, eu zic sa veniti, sa gatiti, sa asudati constructivo-creativ si sa veniti si a doua oara. Ganditi-va la Cupa ca la o doza absolut nevinovata de ciocolata. 

Miki Craciunescu: Inainte de Cupa asta, as fi zis ca e fun sa participi si ca te distrezi chiar daca nu prea o arzi tu asa prin bucatarie dincolo de filtrul de cafea. Dar e competitie pe bune, lumea se pregateste, se ambitioneaza, face training-uri inainte, isi impart task-uri, au asteptari si-si pun sperantele ca vor castiga.

Cupa Agentiilor la Gatit e ca un examen de Bac pe care il dai in echipa si nu poti sa copiezi - nu e o comparatie foarte buna, dar incerc sa gasesc un termen cu care sa rezoneze oricine.

Si ies lucruri superbe de la toti. Eu, una, nu ma asteptam ca industria asta sa ascunda asa de multi bucatari. Am inteles ca e distractie maxima tratata cu maxima seriozitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related