Sloganul suna asa: "Cum ar fi sa gasesti acasa tot ce ai lasat pe plaja?". Era vorba de o campanie sociala care indemna oamenii sa stranga gunoaiele de pe plaja. “Am fost foarte norocos”, isi aminteste Costin Milu (Creative Director, DDB). A fost director de creatie la Tempo, a lucrat la Propaganda, McCann Erickson si Scala JWT, unde a si inceput.
A vrut sa se angajeze in publicitate datorita lui Tugu (Alexandru Dumitrescu), care ii povestea ce nebunie e acolo. Asta a si gasit. Alaturi de foarte multa munca.
Menire, premeditare sau accident
Tugu, un bun prieten, lucra deja de cativa ani in publicitate si-mi tot povestea vrute si nevrute. " Hmmm, ce nebunie, vreau si io!", mi-am zis cu multa naivitate in gand, asa ca am mers si eu la un interviu.
Primul interviu
M-am angajat la Scala JWT la 22 de ani, 3 luni si multa, multa naivitate.
Am fost foarte norocos, am lucrat de la bun inceput cu un art foarte bun, Andrei Tripsa, alaturi de care am facut sute de campanii si am filmat zeci de spoturi.
Primul sef
Primul meu sef a fost Mihai Cojocaru, directorul de creatie de la Scala din acea perioada.
Cel mai bun sfat cred ca a fost sa nu ma enervez si "sa nu le pun la suflet". Ce sa zic, incerc.
O carte de specialitate care te-a marcat
Nu pot sa zic ca am citit-o cu sufletul la gura, dar clasica "Hey, Whipple, Squeeze This" a fost o lectura foarte utila.
Ce credeai despre aceasta industrie, inainte sa te angajezi in ea
Ca e foarte mult de munca. Si multa nebunie. Ambele s-au confirmat.
Ce le spui oamenilor care vor sa se angajeze in publicitate
Ca e foarte mult de munca. Si multa nebunie.
Invataturi
Sa gandesc contra-intuitiv, sa caut solutii alternative, sa nu ma multumesc cu putin si, in general, sa fiu foarte rapid.
Primul proiect
Primul proiect a fost o campanie sociala care-i indemna pe oameni sa nu mai lase gunoaie pe plaja (era o problema mult mai acuta decat este acum).
Am fost foarte norocos pentru ca am filmat si primul spot (desi lucram doar de doua saptamani!), in care o familie se intoarcea de la mare si, in momentul in care tatal deschidea usa de la casa, un maldar de ambalaje se revarsa peste ei.
"Cum ar fi sa gasesti acasa tot ce ai lasat pe plaja?" era, parca, line-ul final al spotului.
Reusite. Greseli. Best of
Cea mai mare reusita cred ca a fost atunci cand m-a sunat mama in culmea fericirii si, mandra de baiatul ei, mi-a spus ca "am vazut reclama facuta de tine la televizor!"
Greseala pe care o fac e ca nu o sun de fiecare data cand fac un spot nou.
Cand ti-ai dat seama ca ai devenit un "senior"
In nu stiu care agentie, la nu stiu care pitch, m-am uitat in toate partile si mi-am dat seama ca eu trebuie sa aleg cu ce mergem si cu ce nu. Eu, nu altcineva.Asa ca mi-am luat inima in dinti si am facut-o.
Sincer, nu stiu daca am castigat sau am pierdut, dar pentru mine a fost un mare pas inainte.
Cea mai importanta schimbare in industrie, de cand lucrezi in ea
Raportul energie investita - proiecte facute. Desi muncim la fel de mult, parca acum proiectele ies mai greu.
Interviuri cu noua generatie
Caut entuziasm. Si ma deranjeaza aroganta, atitudinea " eu le stiu pe toate, da?".
Ce iti doreai sa te faci cand erai mic?
Militian, Mos Craciun mi-e martor.
Te vezi imbatranind in publicitate?
Nu stiu, mai sunt vreo 50 de ani pana atunci.