pastel, agentia de comunicare integrata, a organizat in perioada mai-iulie 2015 o caravana pe tema discriminarii in mediul de lucru, in cadrul proiectului „Si noi avem dreptul la munca!”, proiect al CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate.
Caravana a avut ca scop comunicarea cu angajatorii privind combaterea discriminarii si sprijinirea acestora pentru un bun management al diversitatii in organizatiile lor.
Subiectul abordat in campanie este unul sensibil pentru angajati si angajatori deopotriva, atitudinile si comportamentele discriminatorii continuand sa fie larg raspandite in Romania. Conform unui studiu INSOMAR/CNSC din 2009, peste 25% dintre respondenti au declarat ca nu ar dori sa aiba in colectivul lor o persoana de etnie roma.
Afisul campaniei
In cazul persoanelor cu dizabilitati, situatia este, de asemenea, foarte grava: daca la nivelul UE sunt angajate, in medie, 1 din 2 persoane cu dizabilitati, in Romania, media este de 1 din 25.
pastel a organizat, in acest context, 9 evenimente pe tema diversitatii in regiunile Sud-Muntenia si Bucuresti-Ilfov, realizand, de asemenea, materialele vizuale si asigurand promovarea in media a evenimentelor. Trei dintre ateliere au avut loc in Bucuresti, cate un atelier fiind organizat si in judetele Arges, Calarasi, Giurgiu, Prahova si Teleorman.
pastel a colaborat cu Camera de Comert si Industrie a Romaniei, cu Camerele de Comert din celelalte judete, precum si cu Asociatia Nationala a Recrutorilor.
Campania s-a finalizat cu discursul sustinut de CPE in cadrul Forumului Dreptului Muncii, unde organizatia a fost prezenta prin eforturile agentiei de a duce mesajul sau catre cei mai puternici influentatori.
"Ma bucur foarte mult ca am avut ocazia de a fi alaturi de pastel si CPE in constientizarea acestui subiect sensibil. Este important sa ne alaturam si noi eforturilor depuse de dumneavoastra si de alte institutii ale statului pentru a imbunatati situatia acestor oameni. Cred ca acest proiect ne duce mai aproape de statutul nostru de stat membru al Uniunii Europene", a declarat Cristina Trofin (Sef Birou Proiecte Europene la Camera de Comert si Industrie a Romaniei).
In contextul campaniei, participantii, specialisti in resurse umane si nu numai, au constientizat dificultatea persoanelor din categorii vulnerabile de a fi acceptate si integrate intr-un mediu de lucru.
Angajatorii prezenti la ateliere au dobandit o mai buna intelegere a situatiilor de discriminare si excludere cu care aceste categorii de persoane se confrunta la angajare sau la locul de munca si si-au manifestat intentia de a dezvolta initiative noi, menite sa atraga si sa mentina angajati cat mai diversi.
Discutiile din cadrul atelierelor s-au concentrat in jurul unor exemple concrete de discriminare, cat si asupra unor date relevante pentru situatia existenta in prezent in Romania.
"Acest proiect inseamna mult pentru pastel”, a declarat Dana Nae Popa (realistic managing partner).
"A reprezentat pentru noi o provocare, ca orice proiect care presupune schimbarea perceptiei, si ne-am bucurat sa fim parte din misiunea celor de la CPE de a face primii pasi catre constientizare. Mai este, insa, de lucru, pentru a ajunge sa depasim reticenta fata de subiect, pe care am observat-o atat la unele dintre institutiile abordate, cat si din partea companiilor invitate", a adaugat Dana.
In legatura cu pasii urmatori s-a exprimat si Dana Martis, experta de gen in cadrul CPE. Aceasta mentioneaza ca ”proiectul ne-a aratat ca sunt in continuare multe lucruri de realizat pentru schimbarea situatiilor cu care se confrunta persoanele de etnie roma si persoanele cu dizabilitati, care sunt afectate de discriminare si intampina adesea dificultati la angajare si la locul de munca.
Orice actiune de informare si constientizare e un pas inainte spre ceea ce ne dorim, o societate incluziva, lipsita de prejudecati. Spre aceste obiective a tins si campania adresata angajatorilor si managerilor de resurse umane. Campania a constat in intalniri si discutii cu acestia pe teme legate de discriminarea pe piata muncii a persoanelor din grupuri sociale vulnerabile.
S-a discutat mult despre prejudecatile si stereotipurile fata de aceste persoane, care pun bariere in integrarea lor sociala si profesionala. Ne-am bucurat de sprijinul agentiei de comunicare pastel in tot ceea ce a insemnat organizarea acestor evenimente, de la contactarea si invitarea participantilor, pana la realizarea materialelor de promovare si asigurarea spatiului pentru intalniri”.
Atelierele derulate in cadrul campaniei au fost sustinute de Iulia Halangescu si Ioana Vlad, formatoare si mentori pentru dezvoltare personala in cadrul CPE.
Echipa CPE are experienta de peste 14 ani in lucrul in domeniul egalitatii de gen si al managementului diversitatii, cu companii, sindicate si patronate, institutii publice, scoli si organizatii neguvernamentale.
Pentru a viziona fragmente din lucrul in cadrul campaniei, accesati materialul video urmator:
La aceasta campanie au lucrat:
Din partea agentiei de comunicare pastel:
• Dana Nae Popa, realistic managing partner and business developer
• Daniela Chirita, dedicated account
• Ema Barba, enthusiastic PR executive
• Andrei Stetcu, mindful executive graphic designer
• Florin Dobre, skilled video coordinator
• Ioana Bitin, idealistic senior graphic designer
• Anda Safta, perfectionist executive graphic designer
• Ana-Maria Maliia, new account trainee
• Andrei Obogeanu, inquisitive pr trainee
• Alexandra Tirtirau, jolly account trainee
Din partea CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate:
• Dana Martis – Experta Gen
• Iulia Halangescu – Formatoare
• Ioana Vlad – Mentor Dezvoltare Personala