Stiti cum, incet-incet, focusul majoritatii oamenilor a trecut de la televizor (acest punct nodal al oricarei sufragerii) catre digital (centrul universului informational, atoatestiutor si omniprezent)? Stiti, ca doar nu cititi randurile astea de pe ecranul TV. Ei bine, prin aceeasi trecere s-a avantat si Alexandra Iordachescu (Digital Media Director, Starcom), dar inscrisa in alte coordonate. Pentru ca ea a inceput ca media planner TV ca sa ajunga strateg de digital si, acum, chiar coordonatorul unui intreg departament.
Pe intreg parcursul ei de pana acum, s-a implicat in tot ce-a apucat ca sa invete la prima mana despre client service, gandire strategica de media prin planning, negociere, implementare, optimizare, coordonare regionala... Si mai sunt, dar parca nu-i locul nostru sa vi le enumeram pe toate; in schimb, o poftim la povesti pe Alexandra.
Inceputul in media
Am inceput sa lucrez in media in 2008, pe pozitie de media planner TV – totul parea simplu si interesant. “Linistea” nu a durat foarte mult – dupa 3 luni, agentia pentru care lucram a castigat un client mare, iar eu m-am trezit ca trebuie sa ma ocup de toate mediile.
Era o provocare care mi-a deschis apetitul pentru abordarea integrata a comunicarii unui brand – totul avea sens brusc, iar lumea advertisingului privita din pozitia de account nu mai era doar o chestie abstracta facuta din fragmente, ci un intreg cu medii foarte dependente unul de celalalt si care impreuna construiesc un brand.
Challenge-ul
Abordarea integrata a fost un asset important in pasul 2 al carierei mele: mutarea in Starcom, agentia in care lucrez si acum.
In Starcom am venit pentru ca voiam ceva nou, ceva diferit de media planurile clasice, si am avut norocul sa mi se ofere un job in departamentul de strategie de comunicare P&G.
Anii petrecuti pe acest client m-au ajutat foarte mult in dezvoltarea profesionala, am invatat ca fiecare cuvant si fiecare cifra trecute intr-o prezentare trebuie sa fie puternic argumentate. Trebuia sa fiu sigura ca prezentarea in sine va convinge pe oricine o citeste. Tot atunci am invatat client service, coordonare regionala, gandire strategica de media.
Din offline in digital
Digitalul mi s-a parut intotdeauna cool, era o zona pe care imi doream foarte mult s-o aprofundez, asa ca pasul urmator a venit de la sine: m-am apucat sa invat digital si nu oricum, ci alaturi de clientul foarte drag mie: Heineken.
Am inceput cu o strategie de comunicare in digital. Dupa 2 luni, nu am mai avut rabdare si am inceput sa ma implic in tot: planning, negociere, implementare, optimizare. Asa am inteles procesul de la un cap la celalalt.
Stiu cat timp iti ia sa trimiti comenzi, sa negociezi spatiu cu furnizori, sa analizezi evolutia unei campanii, sa optimizezi si sa impachetezi apoi catre client toata munca ta intr-un slide de analiza post campanie.
Si uite asa au trecut 5 ani, 5 ani care au insemnat prezentari de pitchuri, strategii de digital pe alti clienti mari ai agentiei, dar si integrarea serviciilor de digital in planurile de comunicare ale clientilor actuali.
Imi place mult ce fac, poate si de asta am acceptat cu zambetul pe buze cea mai mare provocare de pana acum din punct de vedere profesional: jobul de Digital Media Director. Coordonez un departament grozav, cu oameni frumosi si destepti care isi doresc sa ducem digitalul la the next stage prin integrarea lui in fiecare plan de comunicare si raportarea impreuna cu mediile traditionale.
Cred ca am un job misto, iar asta ma face sa zambesc mult.
Pasiuni
Imi place sa gatesc: e o pasiune veche la care nu voi renunta niciodata. Gatesc pentru prieteni, pentru colegi, pentru mine, ma bag in concursuri de gatit… dar doar daca e fun :) Si evident, imi place sa lenevesc la o bere (am “my own Tender Bar”), sa ma agit urcand pe munte, si, de cativa ani, imi place sa ma pierd in multime la festivaluri de muzica.