Cadru: seara lui marti, 23 iunie. Personaje: noi. Puls atmosferic: nerabdator. Directia gandurilor: Cannes Lions si a doua gala de premiere pe 2015. Nivel de speranta: alimentata de shortlisturi si Leii serii precedente. Dintr-o data se aude:
"Au luat Gold!"
"Pe bune? Cine??"
"Geometry! La PR. Ce tare"
"Maaama si au dus steagul pe scena!"
Si-am vazut cum steagul Romaniei a fost fluturat in fata publicului de la Cannes. Doamne fereste sa fim siroposi, dar unii dintre noi, chiar si cei cu inimi mai inghetate de fel, erau bine de tot spre topire.
Stiti deja despre campania "The RGB News" realizata de Geometry Global pentru Antena 1 ca nu a luat doar un Leu de Aur (PR - Media, Arts & Entertainment), ci inca doi de argint ( Promo & Activation - Use of Broadcast in a Promotional Campaign si Media - Use of Screens) si unul de bronz (Media - Public Health & Safety & Public Awareness Messages), asa ca o sa ne oprim alaturi de Mihai Fetcu (Creative Director), Mircea Pascu (Managing Partner) si Alex Petrescu (Creative Strategist) la alte subiecte.
De pilda, experienta Cannes, parcursul acestei campanii - ale carei ultime opriri majore au fost Effie-urile si Cannes Lions-ul - si despre ce inseamna pentru agentie aceste premii.
Perspectiva voastra asupra Cannes Lions
Mihai Fetcu: In opinia mea, atunci cand vine vorba de "masurarea" unei campanii, Cannes Lions reprezinta sistemul absolut de referinta. Cu totii am auzit deseori de la creativi "am una de Cannes"...
Cannes Lions este THE Festival, the absolute reward pentru orice om din industrie. Unii nu ajung niciodata acolo, altii muncesc ani de zile pentru 25 de secunde pe scena.
Pentru noi, au fost primele 25 de secunde. Si toata munca a meritat din plin.
Perceptia asupra Cannes Lions: inainte vs. dupa ce mergi acolo
Mihai Fetcu: Cannes Lions este BIG. Mai mult decat m-am asteptat. Insa, odata ajuns acolo, stand de vorba cu oamenii din spatele campaniilor premiate si ascultand povestea lor, Cannes pare ceva mult mai tangibil decat parea pana acum.
Alex Petrescu: M-am dus la Cannes fara asteptari, exact la fel cum fac si atunci cand plec in concediu intr-un loc nou.
Astept sa fiu surprins si sa descopar lucruri pe care nu le-am trecut in vreun plan. Cannes-ul e un festival care nu zice nimic nou pentru cei care citesc des, se informeaza, sunt curiosi in mod natural.
Totusi, desi informatia e de multe ori aceeasi ca aia de pe net, e o stare generala de spirit pe care o simti doar daca esti acolo. Si asta te motiveaza, te inspira, te face sa te intorci cu un alt tonus in agentie.
Premonitii // Foto: Mircea Pascu
Dimensiunile Cannes Lions dincolo de premii – rolul de "scoala"
Mircea Pascu: Intr-adevar, e greu sa gasesti un training de mare succes pentru un advertiser conectat, avand in vedere ca internetul ii poate oferi orice informatie. Cred ca mai presus de asta e piesa in care il pui sa joace si rolul pe care i-l dai.
Asta am facut noi, organizand doua competitii interne – cea de-a doua fiind un mix de echipe client-agentie.
In urma lor au fost trimisi sase oameni la festival – din patru departamente diferite, cu varste si experiente diferite. Pentru noi, "Scoala Cannes" a fost un experiment frumos pe care il vom repeta.
Parcursul campaniei "Doneaza Rosu pentru Romania": context, provocari, linia de finish la Cannes
Alex Petrescu: Antena 1 s-a indragostit din prima de ideea campaniei. Si, pentru ca era simpla si curata, a fost si foarte usor de implementat. E una dintre campaniile care a prins viata cel mai natural.
Partea mai grea cred ca a venit dupa ce am vazut rezultatele, cand ne-am dat seama ca ideea noastra a obtinut ceva extrem de rar pentru o campanie de PR pe tema donatiilor de sange.
Rezultatele ne-au determinat sa inscriem campania la mai multe festivaluri, unde s-au castigat peste 20 de premii (si s-ar putea sa mai urmeze). Chiar si la Cannes, culoarea metalului e influentata de rezultate. Mai ales la PR!
Tragand linie, mai greu a fost sa fie premiata la Effie Romania decat la Cannes Lions :)
Ce inseamna pentru voi si agentie premiile castigate?
Mircea Pascu: In Romania, Cannes Lions este vazut ca cel mai important festival de publicitate din lume si se bucura de un respect extraordinar, iar pentru grupul Geometry Global Bucharest valoreaza si mai mult.
Un premiu pe scena de la Cannes este, practic, cea mai buna campanie de promovare si recunoastere pe care o agentie de creatie o poate avea. Cat valoreaza asta la nivel personal? Succesul in business-ul de comunicare este un succes deplin al oamenilor.
Foto: Cannes Lions International Festival of Creativity
Experienta Cannes Lions 2015, overall
Alex Petrescu: La final de Cannes 2015, cred ca m-as duce si la anul. Ideea e ca, daca ai sansa sa mergi vreodata la Cannes, nu trebuie s-o ratezi! Si, pentru ca multi nu cred ca stiu, daca ai pana in 28 de ani e si mult mai ieftin!
Nu o sa repet ce am zis mai sus, legat de vibe-ul de-acolo, dar o sa incerc sa definesc un fir rosu pentru ce reprezinta Cannes... cel putin pentru mine. Idei simple, curate, single minded, fara hiperbole inutile, idei care devin un brand statement, idei care iti cer un pic de curaj la inceputul drumului!