Va povesteam vineri ca o gala de premiere fara controverse si-ar pierde din farmec, cel putin pe planeta noastra. Asa ca premiul castigat de Geometry Global Dubai la categoria Product Design a ridicat mai multe semne de intrebare in legatura cu apartenenta si originea pestisorului de fier, adica produsul care a primit laurii.
In urma criticilor, organizatorii Cannes Lions au dat publicitatii un comunicat spunand ca nu vor scoate din competitie lucrarea, dupa ce au investigat si au cerut parerile ambelor parti.
"In urma rapoartelor cu privire la valabilitatea castigatorului de anul acesta al Product Design Grand Prix, "Lucky Iron Fish", Geometry Global Dubai si Memac Ogilvy MENA, organizatorii Cannes Lion au facut cercetari suplimentare. Am primit o prompta confirmare scrisa atat de la Gavin Armstrong, Presedinte si CEO al companiei Lucky Iron Fish, si de la Dr. Christopher Charles, cel care a dezvoltat prototipul original, ca au lucrat in parteneriat cu agentiile mentionate", se arata in comunicat.
Potrivit acestuia, Gavin Armstrong a declarat: "Pe baza intelegerii mele a mecanismului de inscriere la Festivalul Cannes Lions, am aprobat ca Geometry Global sa trimita toate inscrierile pentru Lucky Iron Fish, acordand tot creditul catre Lucky Iron Fish si alte entitati participante.
Nu a fost nicio intentie de a denatura rolul Geometry Global sau al campaniei la inscriere sau in comunicate. Am fost prezent la eveniment si am primit fiecare Lions pe scena. Am prezentat de asemenea Juratilor pentru premiul de Innovation."
"Din punctul nostru de vedere, in calitate de organizatori ai Cannes Lions, cele de sus sunt in concordanta cu cerintele competitei si consideram subiectul inchis", este concluzia comunicatului de presa.
Pozitia Geometry Global:
"Geometry Global Dubai si Memac Ogilvy MENA sunt mandri de parteneriatul cu creatorii produsului Lucky Iron Fish in urma caruia s-a urmarit obtinerea de mai multa vizibilitate si succes comercial al acestei inovatii importante pentru sanatatea publica.
Am fost transparenti in inscrierile pentru acest premiu in legatura cu contributiile tuturor celor implicati, inclusiv Gavin Armstrong, CEO al Lucky Iron Fish, Dr. Chris Charles, Director in consiliul Lucky Iron Fish, si toate agentiile care au contribuit. Designul de produs si prototipul au fost create de Lucky Iron Fish; Geometry GLobal au ajutat la promovarea produsului catre o audienta mai mare.
Avand in vedere ca regulamentul prevede ca o singura companie se poate ocupa de inscrierile pe diferite categorii, am facut inscrierea la categoria Design de Produs in numele clientului nostru si am fost astfel denumiti "compania care a facut inscrierea".
Abordarea noastra a fost agreata cu compania Lucky Iron Fish iar toti partenerii au fost mentionati in inscriere. Intelegem acum ca inscrierea pentru Design de Produs putea fi facuta direct de catre Lucky Iron Fish, fara implicarea Geometry GLobal si Memac Ogilvy in rol de "companie care face inscrierea".
Astfel, am agreat cu Cannes Lions ca Lucky Iron Fish sa fie singurul castigator al Grand Prix in Product Design, asa cum a fost acceptat de CEO Gavin Armstrong in cadrul ceremoniei de la Cannes din seara de miercuri. Suntem onorati sa fim partenerii Lucky Iron Fish si ne bucuram sa fi primit recunoasterea juratilor de la Cannes Lions. Ne dorim sa fim in continuare implicati in succesul acestui proiect."