[Cine alearga in Romania] Oana Nastase: Am demarat cu cateva sute de alergatori in 2008 si am ajuns la 12.000 in 2015

[Cine alearga in Romania] Oana Nastase: Am demarat cu cateva sute de alergatori in 2008 si am ajuns la 12.000 in 2015

In 2008, Oana Nastase (General Manager, Fin Activ & Bucharest Running Club Association) era o corporatista cu preocupari pentru dezvoltarea personala. A vazut in alergare un mod de a se exprima. 

Si asa a pus umarul la infiintarea Bucharest International Marathon si a altor crosuri caritative, cum ar fi Crosul Padurii, Crosul "Alearga tu pentru ei", pentru bolnavii terminali de cancer, iar anul acesta "Race for the Cure", pentru porofilaxia si tratarea cancerului la san.

Asa cum arata si datele cercetarii "Sport in Romania 2015. Focus on Running", realizata de Quantix Marketing Consulting, din ce in ce mai multi romani incep sa alerge.

Oana ne povesteste cum a evoluat interesul romanilor pentru alergat, dar si pentru voluntariat, care sunt brandurile care sustin acest fenomen si de ce punctele forte ale romanilor pot deveni o sabie cu doua taisuri in ceea ce priveste evenimentele sportive.

 

Dintr-un vis de campioana

Am incept de la un vis al Valeriei van Groningen care este campioana olimpica la canotaj iar dupa cariera de canotoare s-a dedicate alergarii, participand la peste 25 de maratoane si sem-maratoane in lume. Se intreba impreuna cu sotul ei de ce nu un marathon international in Romania/ Bucuresti?

Si asa a demarat Bucharest International Marathon in 2008, in anul cand Constantina Dita castiga aurul olimpic la proba de marathon la Beijing.

Eu eram corporatista si cu mari preocupari pentru dezvoltare personala, cresterea gradului de civilizatie si respect social, contributie personala si corporatista in comunitate, down shifting. Eu am vazut in alergarea in aer liber si in activitatea sportiva de masa, un mod de a exprima si de a materializa preocuparile mele si ale multor oameni din jurul meu.


Oana Nastase - Valeria Van Groningen - Alexandra Calin

 

Evolutie

Am demarat cu cateva sute de alergatori in 2008 si am ajuns la 12.000 de alergatori adulti si copii la ultima editie a Bucharest Half Marathon din mai 2015.

Am pornit cu doua cauze propuse oamenilor (Hospice Casa Sperantei si Viitor Plus) si am ajuns la peste 15 cauze si ONG-uri pentru care alergatorii promoveaza, fac voluntariat, fac fund raising personal sau prin companiile lor.

In 2008 eram printre primii care organizau competitii de alergare de masa si primii care am demarat proiecte internationale de masa acreditate si validate; acum sunt peste 150 de competitii de alergare sau care includ alergarea, pe an, in Romania.

Am demarat prima platforma de voluntariat in sport care acum comunica si recruteaza peste 1000 de persoane pe an.

Toata lumea care intra in proiect pleaca de la stadiul de voluntar; prima conditie a apartenentei la echipa este dedicatia, pasiunea.

In primele editii aveam peste 100 de parteneri per eveniment; o munca titanica, dar numai asa puteam comunica, informa, aduna resurse - neavand buget.

 

Portretul alergatorului

In acest moment, sunt peste 60.000 de alergatori activi la nivelul Bucurestiului. Noi avem 22.000 de abonati la newsletter si peste 65.000 vizitatori pe site in lunile de eveniment. Vin la competitii alergatori din peste 50 de tari - sunt aproximativ 1.000 de turisti sportivi, dintre care 30% vin pentru prima oara in Bucuresti special pentru Maraton sau Semimaraton.

Alergatorul este o persoana educata, civilizata, care doreste sa-si depaseasca limitele, care are preocupari pentru comunitatea in care traieste; devine mai constient de sine, de mediu, aerul pe care-l respira, de curatenia orasului - a strazilor si a parcurilor pe unde alearga - incepe sa doneze, sa contribuie cu ceva in afara propriului interes si a propriei persoane.

Interesant este ca adolescentii si tinerii pana in 25 de ani sunt cel mai putin interesati de alergare pe distante lungi; cu cat inainteaza in varsta, cu atat oamenii isi gasesc vointa pentru sportul de anduranta si maturitatea sa le pese de mediul inconjurator.

 

Cele mai importante evenimente

In afara de cele doua repere ale sportului de masa mentionate - BHM si BM - organizam crosuri caritative sau tematice impreuna cu ONG-urile cu care colaboram: am demarat in 2009 Crosul Padurii ( pentru impaduriri in zone cu teren degradat), Crosul "Alearga tu pentru ei" pentru bolnavii terminali de cancer, iar anul acesta, "Race for the Cure" pentru profilaxia si tratarea cancerului la san.

 

Recomandari pentru brandurile care se asociaza cu alergatul

Produsele si brandurile care se adreseaza consumatorului persoana fizica ( B2C) devin din ce in ce mai constiente de prezenta pe scara larga a alergarii si altor sporturi in aer liber in viata cotidiana si urbana a omului contemporan.

Mai ales FMGC, servicii, fashion, autoturisme, IT&C , gadget-uri - toate incep sa se adreseze consumatorului prin activitatile de timp liber care-l preocupa pe acesta - iar alergarea este in fruntea clasamentului celor de timp liber si outdoor.

 

Lipsuri

Personal, cred ca totul se poate dezvolta stabil doar pe principiul win-win si cu crestere organica. Brandurile investesc daca au un return on investment, cu alte cuvinte daca le cresc vanzarile. Alergatorii vor alege acele branduri care sunt social responsible sau good citizens.

Si atnci cine face primul pas sau cine face pasul semnificativ, major? Acele branduri care vor sa se pozitioneze in top of mind si care vor sa fie prima alegere a consumatorului. 

Alergatorii sunt si ei angajati de cele mai multe ori, cu salarii limitate, deci orice sprijin este binevenit: suportarea taxei de participare de catre companie , suportarea costului antrenamentului sau echipamentului, oferte speciale, vouchere.

Materializarea celei mai mari prapastii dintre nivelul asteptarilor ca cetatean european ale fiecarui om si capacitatea de organizare, finantare, a autoritatilor statului - este inca infrastructura.

Aici este una dintre ranile sangerande ale Romaniei: drumuri, inclusive piste de alergare si de biciclete, parcuri care au macar o banda de alergare de jur imprejur, stadioane de atletism, ca sa nu mai vorbim calitatea apei, a aerului, managementul gunoaielor.

 

Avantajele brandurilor care alearga

Cred ca ar avea de castigat incredere, simpatie iar, pe termen lung, brandurile ar castiga consumatori.

 

Branduri care sustin alergarea

Noi lucram cu cateva companii internationale, dar si locale, care au o preocupare permanenta pentru corporate social responsibility si pentru cresterea calitatii vietii pentru angajatii lor, dar si pentru ceilalti stakeholderi:

- Raiffeisen Bank - este un exemplu de implicare in comunitate si raportare de sustenabilitate;
- OMV Petrom - este cea mai mare companie romaneasca ce a trecut printr-un proces de succes de modernizare ca sa fie nu numai cea mai mare ca cifra de afaceri, dar si cea mai puternica din punct de vedere al bugetelor reinvestite in comunitate si proiecte de succes;
- Volkswagen - cu noile modele de autoturisme electrice si hybrid E-Up si E- Golf ce vor fi expuse si utilizate deja la Bucharest Marathon;
- Adidas este un partener de traditie si care este preocupat de interesele si preferintele alergatorilor oferind echipamente si tricouri din varful de gama mondial.

In principiu, toate brandurile care vor sa se asocieze cu evenimentele de alergare au niste valori de brand care rezoneaza cu cele ale alergatului si alergatorilor: interes pentru well-being, pentru paturile sociale defavorizate, pentru aspectele expuse mai sus.

Astfel de companii si branduri foarte active sunt: Vodafone, Mega Image, Mc Donald's , Hilton - ca branduri internationale; iar Izvorul Minunilor, City Grill, Privileg - ca branduri nationale.

 

Romania versus restul lumii

Romania sta bine la initiativa individuala, pe urma la cea a societatii civile, apoi la cea corporativa. Cu alte cuvinte, ne lipseste capacitatea de a crea o strategie la nivel macro si la a o "cascada" la nivel micro, iar apoi sa o respectam cu totii. Cred ca, la un anumit nivel, punctul nostru slab este disciplina si concentrarea pe prioritati stabilite unanim pentru un termen lung.

In zona alergarii avem enorm de multe initiative, dar nici un for care sa fie respectat si sa puna ordine in organizarea acestora.

Ca puncte forte (dar poate fi o sabie cu doua taisuri) - suntem creativi si adaptabili; si in sportul de masa si in alergare la fel: multe initiative, multe evenimente, inventam roata si reinterpretam sistemul in fiecare zi.

Eu cred mult in efortul si constiinta personala care, odata trezite la nivelul fiecarui individ, se creeaza transformare si schimbare la nivel macro. Schimbarea in bine incepe de la mine, de la tine si de la fiecare om in parte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related