Un ceai, o cafea? Apa? Imediat. Asa, poftiti. Cu placere. Ne-am facut comozi, da? Incepem. Astazi vorbim un pic despre lemn si oamenii care il apreciaza, "oameni sensibili in suflet si in palme", cum ii descrie Maria Burachu, designer de obiect, cea care a pus bazele proiectului Woodish. Pe care il considera extensia ei.
Ne-a explicat: Woodish este incununarea tuturor pasiunilor care ii fac zilnic inima mai usoara si pasul mai sprinten: lucrul manual, natura, designul, fotografia si banii.
Pe Maria o gasiti pe Facebook si pe site-ul proiectului Woodish, are aparitii si pe Bucharest Design Center, iar in viata de zi cu zi e la Photoliu, brandul de mobilier personalizabil, unde lucreaza alaturi de Irina Pogonaru. Si mai e de gasit si in randurile de mai jos.
Maria in facts
Okay, sa incepem cu generic facts: am terminat Foto-Video la UNArte, unde imi placea tare sa fotografiez pe film - in principal peisaje sau cadre regizate. Pe film, datorita autenticitatii atmosferei pe care nu o cuprinzi altfel.
Dupa finalizarea studiilor am avut o introspectie prin care am asternut toate lucrurile care imi plac, apoi am facut un buchet frumos pe nume Woodish (sau extensia interiorului meu, cum imi place sa-i spun) ce cuprinde pasiunile mele de a lucra cu mana, natura, design, fotografie si bani ^^
Woodish este un brand ce lucreaza obiecte din lemn pentru oameni cu sensibilitate in suflet si palme. Adica cei care scriu, citesc, iubesc natura.
In viata de zi cu zi, lucrez la brandul de mobilier personalizabil - Photoliu, unde fac super echipa cu Irina Pogonaru.
De unde pasiunea pentru materialul lemn?
Cum sa nu pasiunea pentru materialul lemn?! Nu ma pot gandi la un material mai fascinant de atat. Este Nature at its best!
Mereu impresionant, expresiv si imprevizibil. Daca stai mult cu nasul in conturul nervurilor, incepi sa te prinzi de esenta lucrurilor.
Inspiratie, expiratie
Momentele in care ideile isi fac aparitia sunt bruste si absolute. Le iubesc.
Se intampla sa aflu de o noua tehnologie sau un nou produs de finisare - bam, o idee. Se intampla sa ma plimb prin bloguri de design si ilustratii - bam, o idee.
Dar cel mai mult, din empatie. Atunci cand vreau sa fac un cadou cuiva cunoscut, ma inspir din el insusi. Asa ies cele mai frumoase si autentice obiecte.
Proces
Cu task-uri. Ideile necesita organizare. De la a afla cat de fezabile sunt obiectele pana la gasirea materialelor necesare pe care de obicei le iau prin recomandari.
Cand totul este pregatit, incep primul experiment care de obicei se transforma direct in produs. Nu pentru ca sunt eu extraordinara, ci pentru ca studiez bine inainte.
Proiecte
Primul proiect de cantitate pe care l-am avut a fost crearea meniurilor pentru La Farine. Am primit designul si a trebuit sa il materializez. Intermediarii au fost agentia Propaganda, care stiau de Woodish.
Timpul a fost scurt si intens, ca de obicei pentru o comanda mare.
Am invatat asa: sa comand placaj, sa impart task-uri, sa imi asum ca atunci cand sunt grabita ii grabesc si pe altii, sa slefuiesc pe ninsoare, ca am super oameni langa mine, niste tipuri de suruburi si predarea comenzii fara sa intalnesc clientul final.
Proiectul Woodish in sine este reprezentativ pentru mine, dar am lansat recent o colectie draga: "HOMIES".
Iar cele mai populare obiecte create de mine pana acum sunt inelul pentru citit si caietul cu coperte din lemn.
Colaborari cu alti artisti
Sunt innebunita dupa ilustratori. Un desen lucrat de mana are cel mai puternic efect asupra mea, iar in combinatie cu lemn, este sublim.
Procesul decurge in termeni prietenosi de comision.
Am lucrat cu ilustratori pentru un produs dedicat lor - coasters - suporturi pentru pahare care vin in set de 6 si au o serie originala de ilustratii pe ele.
Momentan, am in productie lucrari de la Paul Virlan, Andrea Din Don, George Nedelea. Foarte curand am sa indraznesc si la ai mai mari.
Proiect realizat cu Paul Virlan:
Colaborari cu branduri si/sau agentii
Nu am colaborat direct cu nicio agentie, dar sunt prin zona. Majoritatea clientilor mei lucreaza in agentii de publicitate. Inclusiv sora mea, care s-a ocupat de brandingul Woodish. Cunosc minusurile - timpul indecent de scurt pentru executie.
Cele mai mari provocari
Sa onorez comenzi ingrozitoare.
Promo
Startul a fost pe Facebook si acolo am incercat sa organizez informatia cat mai bine si transparent. Majoritatea comenzilor le primesc prin mesaje Facebook si mail. Mai nou am lansat Woodish.ro, unde poti comanda direct ce doresti.
Domeniul designului romanesc in prezent
Il privesc cu euforie.
Punctele forte sunt ca exista multi sustinatori cu putere care acomodeaza expunerea designerilor. Activitatea din aceasta zona incurajeaza aparitia multor oameni creativi, iar lucrurile incep sa se miste bine.
Punctul slab este ca inca nu s-a creat o structura de educare prin care oamenii sa aprecieze lucrul facut de mana. De cele mai multe ori, clientii sunt socati de preturi, deoarece nu cunosc procesul de creatie si faptul ca nu totul este material. Nu pun pret pe autenticitate, idei si branding. Trebuie invatati ca designul romanesc nu inseamna IKEA, chiar daca seamana la prima vedere.
Mi-ar placea ca target-ul designerilor sa fie toata lumea, nu doar o nisa.
Gustul publicului pentru design romanesc
Am avut putini clienti care au investit in produsele mele doar pentru ca sunt unice si lucrate manual. Cei din strainatate.
Gustul publicului pentru design creste in directia curiozitatii si admiratiei, dar le gandesc ca pe obiecte pe care nu vor sa si le permita. A investi in design? Nu avem inca aceasta viziune, tot ca pe o cheltuiala o percepem.
Planuri pe 2015?
Desigur. Doresc sa fac lumii cunostinta cu my HOMIES, cat se poate de bine. (PR anyone?)
Si sa cuceresc niste ilustratori ^^