Cand auzi in prima faza ca un creativ oarecare nu si-a ales o orientare anume, creierul (deseori, prea lenes sa afle mai multe, ca doar vine ora pranzului sau are de intrat pe Facebook) te duce catre ideea "A, bun, deci habar n-are ce vrea sa faca. Pa si mai departe; ce mancam?".
Nici Alina, Anca, Tavi si Serban nu si-au ales o specializare anume pentru studioul lor de design. Dar cand auzi si vezi proiectele desfasurate de 441 Design Studio, primul dintre care a fost amenajarea Gradinii de la Casa de pe Chei (proiectul ArtWe), sinapsele ti se impreuneaza fulgerator si intelegi ca nu prea au motiv sa se limiteze intr-o parte sau in alta.
Fac branding, design interior, webdesign, design de produs, display design, packaging, ilustratie, arhitectura, scenografie si, desigur, string art. Cu exemple aici, detaliate in textul de mai jos. Recent, s-au ocupat si de conceptul unei expozitii arheologice, in desfasurare la Muzeul National de Istorie, intitulata "O radiografie a unei lumi disparute".
Notati-va, deci, "441 Design Studio: de urmarit de aici inainte".
Inca niste argumente pentru asta reies si din povestea lor:
Se pregateste 441. Echipa. Naming
Povestea 441 incepe inca din facultatea de Arhitectura Ion Mincu. Anca si Alina au fost colege de grupa si, la un moment dat, s-a produs inevitabilul: au inceput sa lucreze pe proiecte. Stiti voi ce se zice de energii…atunci cand este de bine, se atrag.
Suntem 3 arhitecti si un graphic designer dar, in primul rand, un grup de prieteni. Cand am simtit ca este momentul sa ne gasim un nume de grup, am plecat la drum cu toate motoarele pornite si asa am ajuns sa fim noi, cei 4 de la 441. Four for one Design Studio (4 pentru 1 design).
Serban, Anca, Octavian si Alina - live
Alina, Anca, Octavian si Serban - ilustrati
Anca, Alina si Octavian arhitecti cu acte in regula, desi Octavian este cel mai avizat. El da si cu stampila cand este nevoie. Serban este web design guru si completeaza perfect echipa.
Suntem toti diferiti si asta cred ca ajuta cel mai mult. Trecem proiectele prin 4 filtre si le rostogolim ca pe un bulgare care la sfarsit ajunge sa fie un intreg ideal.
Superputeri
Bineinteles ca fiecare are superputerea lui: Ancai, daca ii vine o idee care o incanta in urmatoarele 5 minute, te bombardeaza cu inca o suta - un pic greu de urmarit, dar de folos.
Alina este cu culorile si bulinele si curcubeele, ii sticlesc ochii la tot felul de lucruri dragute si in doi timpi si 3 miscari le-a si gasit sensul, rostul si locul ideal.
Tavi este ruleta umana. Calculatorul fara butoane care nu greseste niciodata si are mereu solutii la orice.
Iar Serban este pixelul perfectionist, caruia nu ii scapa clar nici o grosime de linie de sub control si se mai si supara daca nu il lasi sa isi faca damblaua.
Filosofie. Specializare
Filosofia noastra incepe de la o cautare in interiorul fiecaruia. Nu o sa vorbim de moralitate in design si in meserie, ci despre faptul ca ar trebui sa ne pese de mediul in care traim. Fie el urban, natural sau virtual.
Cu totii vrem sa fie frumos, sa facem frumos si e datoria noastra sa scoatem asta la iveala in oricine ne iese in cale. We give a shit and so should you. Specializarea noastra chiar asta este.
Nu am ales un domeniu clar, pentru ca ne place sa ne jucam creativ cu orice ne atrage. Si nu pentru ca suntem ca niste copii care se satura imediat de o jucarie noua, ci pur si simplu pentru ca este o placere si o provocare sa incercam lucruri noi.
Latura cea mai dezvoltata in firma este designul interior, dar facem cu placere si window dressing design sau instalatii, website-uri sau campanii creative de promovare. Da-ne o idee si iti aratam noi ce se poate face cu ea :)
Display-uri de bijuterii pentru HTC si Autor
Window display pentru Carturesti
Primul proiect: Casa de pe Chei
Primul proiect a venit in aceeasi luna cu infintarea firmei. Si a fost vorba de Casa de pe Chei. Un proiect minunat al asociatiei ArtWe care a realizat o casa cu ateliere ale diferitor artisti din diferite domenii.
Noi ne-a ocupat de amenajarea Gradinii Casei de pe Chei care a gazduit timp de 2 ani tot felul de evenimente minunate de la teatru si proiectii de film, la party-uri in toata regula.
Am avut norocul sa fim recomandati lor ca niste oameni creativi si le-am aratat noi. Totul a iesit minunat si relatia cu ei continua si acum. Chiar am ajuns sa numim acel loc acasa si asa am avut inceputul ideal.
Acest proiect a insemnat prima noastra metoda de promovare si a dat roade minunate la acel moment.
Alte proiecte: Ciclaton
Proiecte de suflet sunt mai multe, dar daca trebuie sa alegem 2, o sa spunem clar de Ciclaton. Este primul eveniment de ciclism caritabil din Romania, unde suntem parteneri. Nu va asteptati la asta, nu?
Ce legatura au designerii cu ciclismul, baba si mitraliera… Ei bine, toata imaginea jucausa a acestui eveniment este realizata de noi. De la branding la website, materiale promotionale, echipamente de ciclism si uneori si idei traznite de promovare.
Suntem anul acesta la a doua editie, care pare a fi si mai promitatoare si speram sa crestem acest proiect cat mai mare. Are un scop nobil si cred ca de aceea aduna atat de multi oameni frumosi. Va spuneam noi mai devreme de energii… Asta este a doua oara cand ni s-a demonstrat ca exista.
Eclipse Residence
Al doilea proiect este Eclipse Residence. Un complex de apartamente de lux al carui brand, webdesign si amenajari interioare le-am realizat noi.
A fost o provocare pentru ca nu am avut limita de buget si intotdeauna cand ti se oferta toate posibilitatile nici nu stii pe care sa o apuci. Dar rezultatul a fost spectaculos si vedem ca a functionat ca un magnet la nivel de promovare si awareness.
"O radiografie a unei lumi disparute"
Dar daca tot suntem la proiecte mai este unul recent care ne-a furat mintile si timpul pentru multe luni. Unul mai inedit care a ajuns sa fie foarte drag.
Expozitia principala de la Muzeul National de Istorie: "O radiografie a unei lumi disparute" este o expozitie arheologica al carei concept l-am realizat noi. Am incercat sa rupem barierele clasice ale unei expozitii asa ca am inchis luminile, am facut labirinturi si am realizat totul ca o radiografie.
Este mult de povestit si ar fi inutil, acesta este un proiect care ar trebuie experimentat. Este o calatorie multisenzoriala in trecut care a intrigat multi oameni. Va fi acolo pana pe 31 decembrie si cel mai bine se va prezenta singura :)
Clienti
Clientii nostrii sunt oamenii care vor sa inteleaga ca exista mereu o varianta mai buna, iar noi suntem cei care le-o putem oferi. Pot fi persoane fizice cu venituri peste medie, firme, agentii sau alti creativi. Lucram foarte bine si in colaborari; chiar credem ca power team-urile sunt de multe ori solutia perfecta.
Cum arata un client "venit din iad"?
Clientul venit din iad este cel care nu stie ce vrea. Deloc. Am avut un client cu care intalnirile decurgeau genial. Totul era numai zambete si zaharel, Propunerile i se pareau minunate si aproba tot.
Pana a doua zi, cand primeam un mail de feedback care schimba 180 de grade toata intelegerea. Ne-a luat 3 intalniri sa realizam ca nu clientul venise din iad, ci Nevasta clientului. E o gluma veche in meseria noastra si care isi pastreaza mereu veridicitatea.
Reactia noastra a fost simpla, am inceput sa facem floricele si pisicute pe propunere. Nu a mers pe deplin, insa am imblanzit putin bestia.
Colaborari cu branduri si agentii
Colaboram cu branduri si agentii in general pe proiecte de scenografie, display design sau evenimente.
Exista avantaje directe: au un brief clar (de cele mai multe ori) sau ne lasa sa visam ce vrem, adica au buget. Avem si parti negative, cum ar fi ca plata se face uneori si in mai mult de 3 luni ; si, mai ales, ca vor mai mereu totul repede. Daca se poate, "ieri".
Ca exemple de colaborari: HTC, Orance, BBDO, Metropotam, K Group, etc.
Momente importante in evolutie
Cel mai important moment a fost cel in care am realizat ca trebuie obligatoriu sa ne marim echipa pentru a face fata proiectelor. Am avut cu totii un sentiment de reusita pana in momentul in care am realizat ca asta este si cea mai mare provocare. Inca ne luptam cu ea, dar sper ca in curand sa avem vesti bune.
Promo
Simplu - nu ne promovam! Toti clientii au ajuns la noi pentru ca le-am fost recomandati. Si asta ne bucura foarte tare.
Designul romanesc. Puncte tari. Puncte slabe
Ne bucuram ca a inceput sa existe design in Romania. Punctele forte sunt faptul ca exista o piata inca in formare si iti poti gasi locul. Punctele slabe: romanii copiaza de la colegul de banca. E o activitate pe care o cultiva de mici si nu o depasesc odata cu maturizarea.
Publicul incepe sa devoreze designul si la noi. Dar in 2 categorii: cei care chiar il apreciaza si se bucura de el cu sinceritate si cei care il prefer din snobism. Orice obiect de design vine cu o pret pe masura si, automat, atrage si a doua categorie de oameni.
Oricum este foarte frumos ca eticheta de "produs in Romania" starneste un oarecare sentiment pozitiv publicului de aici. Asa si trebuie.
Planuri?
Pai nu e clar? WE WANT TO CHANGE THE WORLD!!!
Dar pana atunci ne cautam birou cu tavan inalt si gradina!