Controverse la Cannes: Al cui e pestisorul de fier?

Controverse la Cannes: Al cui e pestisorul de fier?

Nici nu a castigat bine Geometry Global Dubai Grand Prix-ul la categoria Product Design, ca reactiile au si inceput sa apara. Si nu au fost unele de felicitare. Product Design a fost una din categoriile aflate in centrul atentiei anul acesta la Cannes Lions, care a ajuns la cea de-a 62-a editie. Geometry Global Dubai a castigat cu "The Lucky Iron Fish Project".


Wikipedia
 si voci din social media spun ca autorul pestisorului de fier nu sunt cei de la Geometry, care incearca sa ia credit pentru ceva ce nu este al lor.

Autorul pestisorului e un voluntar canadian, Chris Charles, care a venit in Cambodgia sa studieze cauzele anemiei si asa i-a venit ideea pestisorului de fier: pentru ca oamenii de acolo nu isi permiteau pastile si suplimente de fier.

Asta spune si Gary Tranter, Founder/ECD la Arcadea, care a dat publicitatii un comunicat prin care explica ce s-a intamplat:

"Foarte multi oameni ma intreaba despre asta si ma felicita pentru premiul de la Cannes. Nu am castigat la Cannes si agentia mea nu a avut nimic de a face cu acest entry.

Cand cei de la Geometry Dubai m-au sunat si m-au intrebat daca pot folosi filmarile noastre pentru Iron Fish, pentru a creste vizibilitatea acestui proiect, am fost reticent, pentru ca nu e normal sa imprumuti munca ta creativa altor agentii. Dar m-au asigurat ca e doar o chestie de PR pentru a genera cat mai multe donatii.
Am fost de acord. Orice poate ajuta acest proiect. Am fost surprins sa vad ca au castigat Grand Prix-ul la Cannes. Am fost chiar si mai surprins sa vad ca au folosit filmarile, muzica si cuvintele mele din script in video-ul care prezenta studiul lor de caz. Acesta sugereaza ca Geometry a gasit o nevoie, a venit cu ideea Iron Fish si apoi au realizat pestisorul.

Cacat.

Am petrecut mult timp in Cambodgia cu Chris Charles, adevaratul creator al pestisorului (desi cred ca m-ar uri daca ar afla ca ii spun asa), in timp ce filmam un spot pentru Google, si in timpul asta am aflat multe despre lucrurile pe care le faceau ei acolo. Nu e vorba doar de pestisor. Sistemul de filtrare prin vase de ceramic este, de asemenea, nemaipomenit, si furnizeaza apa potabila pentru multe sate din zona.

Cat timp am stat acolo nu am vazut pe nimeni de la Geometry Dubai ajutand oamenii din Cambodgia.
Daca un premiu la Cannes e parte din strategia de PR pentru acest proiect, nu am nici o problema cu asta, dar nu cred ca trebuie sa iti asumi idea si designul altcuiva".


Reclama filmata de Gary Tranter alaturi de Matt Cullen, Rebecca So si Chin Chin-Han Yu:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related