Alina Turdean, designer: Dupa ultimul bar amenajat, Shoteria, s-a decis cumva ca practic un romantism industrial in amenajare si mi se pare ca suna foarte bine asa

Alina Turdean, designer: Dupa ultimul bar amenajat, Shoteria, s-a decis cumva ca practic un romantism industrial in amenajare si mi se pare ca suna foarte bine asa

Unii oameni spun ca nu e bine sa te implici sufleteste in fiecare proiect pe care il intreprinzi, cat e consumi degeaba, ca oricum n-o sa aprecieze nimeni. De ei s-a distantat treptat Alina Turdean, cand a renuntat la jobul ei dintr-un studio de amenajari interioare, unde compromisurile profesionale au fost, la un moment dat, prea multe. S-a concentrat apoi doar pe proiectele care ii placeau si a lasat afectivitatea sa zburde in voie pe masa de lucru.

Alina face design de obiect si de interior. Masuta Leaf ii poarta semnatura, la fel si Lampile Romanesti, metalice cu motive traditionale traforate. 

Pe planul amenajarilor interioare, stilul ei s-a inchegat inspre un minimalism industrial cu accente romantice, ce implica deseori integrarea unor obiecte vintage recuperate si reconditionate. Si nu ca suna bine; arata si mai bine.

Inainte s-o stalkuiti pe Facebook-ul propriu sau pe Bucharest Design Center, haideti si mai jos:


O poveste despre Alina

Povesti ar fi multe de spus, dar designul e ceva care m-a urmarit mereu intr-o forma sau alta. Cred ca m-am hotarat ca o sa fac ceva creativ si colorat de cand am pus mana pe creioane ca sa completez modelul fetei de masa, sa imbunatatesc covorul si alte activitati copilaresti.

Cand eram pustoaica, am vrut mereu sa fac moda si catre adolescenta m-am orientat spre arhitectura de interior si asta a fost traiectoria decisiva.

Am terminat o facultate de design interior cu o bursa pe afara care m-a ajutat sa vad cateva aspecte in plus fata de ceea ce eram eu antrenata sa inteleg pana atunci.

Am lucrat o perioada in domeniu si am ajuns sa ma atasez de designul de obiect prin 2012 odata cu masa Leaf, realizata in colaborare cu colega mea de facultate si prietena de 10 ani, arh. Anca Trestian.


Cam tot ce tine de partea profesionala s-a dezvoltat fara prea multa planificare hotarata, asa ca in 2013 cand am incheiat colaborarea cu studioul de amenajari interioare la care fusesem angajata, singurul lucru pe care mi-l propusesem clar era ca ma voi concentra pe a face lucruri care imi plac, cu mai mult accent pe latura asta afectiva a proiectarii si mai putin pe cea a compromisurilor profesionale.

 

Proces. Inspiratie

Inspiratia tine foarte mult de latura afectiva si de evenimentele si oamenii care imi populeaza existenta. Asta pentru design de obiect si instalatie in special.

In ceea ce priveste partea de amenajari interioare, pe langa niste repere pe care cred ca le are cam toata generatia mea datorita informatiei la care suntem expusi, eu sunt destul de atrasa de un minimalism industrial cu accente romantice, tocmai pentru ca aleg din ce in ce mai des sa integrez obiecte recuperate sau strans legate de nostalgiile personale ale celor implicati in proiect.

Dupa ultimul bar amenajat, Shoteria, s-a decis cumva ca practic un romantism industrial in amenajare si mi se pare ca suna foarte bine asa.


Ca mod de lucru in primul rand ma documentez legat de tema data, dupa care incep sa schitez si sa detaliez tehnic pe hartie. De acolo pornesc la proiectarea efectiva in soft-urile de operare specifice si merg mai departe pana la detalierea tehnica a elementelor componente cu producatorii cu care colaborez si urmarirea procesului de implementare a proiectelor.

Iar pentru partea de productie colaborez cu mai multe ateliere in functie de materialele si tehnologiile dorite pentru realizarea unui proiect.

De cele mai multe ori ma trezesc patinand cate un perete sau montant diverse, deci putem spune ca in cazul meu e o implicare completa.

 

Clienti. Colaborari cu agentii

Clientii mei sunt cei care rezoneaza bine cu genul asta de design de obiect sau tipul asta afectiv de amenajare a interioarelor.

Nu mi-am propus un public tinta care sa respecte niste tipare exacte, dar observ ca e esential sa existe o anumita afinitate, gusturi si interese comune. De aici au rezultat cele mai reusite colaborari sau cei mai multumiti clienti.

Cat despre colaborarile cu agentii am la active doar una, si ea recenta, eu fiind inca o incepatoare totusi - cu Rogalski-Damaschin pentru Cez Romania care au achizitionat o serie de Lampi Romanesti cu trafor personalizat cu ocazia sarbatorilor Pascale.

O colaborare usoara si rapida la care nu pot vedea decat plusurile pentru ca a existat o mult mai mare fluenta.

 

Primul proiect

A fost amenajarea unei crame / spatiu recreational intr-o locuinta din Corbeanca. Asta se intampla in 2007 cand ma intorsesem din Italia si urma sa imi dau examenul de dimplona pentru terminarea facultatii.

Cred ca m-a recomandat o cunostinta ca fiind capabila si m-am straduit sa pun in aplicare tot ce invatasem la scoala cu un client foarte deschis si increzator, care la final a fost multumit.

Am angrenat in amenajare toate fortele prietenilor mei, care se intamplau sa fie artisti plastici (cum procedez mereu in proiectele mele) si am completat spatiul cu o mare lucrare fragmentata realizata de George Anghelescu si Ioana Gorzo, care pe atunci erau la fel de incepatori ca mine.

 

Proiecte reprezentative

Cred ca reprezentative pentru mine sunt la capitolul obiect Lampile Romanesti - o serie de lampi de podea metalice (veioza, lampadar) cu motive traditionale traforate.

Chiar daca sunt o serie mica pe care nu intentionez sa o dezvolt mai mult de atat, ele au marcat o perioada de tranzitie din viata mea, in care m-am intors catre romanesc si a apartine, descoperit si sustinut Campania Salvati Rosia Montana si multele noastre drumuri prin tara ca fani oficiali Subcarpati. Intr-un fel, asta e dovada mea de patriotism.


Pentru amenajari interioare ar fi ultimul proiect: barul Shoteria – bar de shoturi – sau gara dotata cu Statie de prima alcoolizare si Statie de reabilitare.

Shoteria e un concept nou la noi, cel de pre-drinking sau incalzire inainte de petrecere, completat de revitalizarea de dupa cu o serie de produse bine gandite si foarte fresh.


Iar amenajarea in sine a fost cel mai fericit mix intre clienti extrem de deschisi, colaboratori priceputi pe segmente de lucru variate si multe obiecte recuperate cu calitati afective pentru toate partile implicate.

Shoteria nu e neaparat un proiect reprezentativ pentru ca e proaspat, cat e reprezentativ pentru ca am avut libertatea si genul ala de rezonanta cu clientii mei, care mi-a permis sa pun in aplicare cam tot ce cred eu ca trebuie sa insumeze o amenajare reusita.

 

Promovare

Ma promovez facand cat mai multe si diverse lucruri. E ca mersul pe bicicleta, as aprecia: e important sa fii in continua miscare. Iar cel mai mult sunt abordata fie prin recomandari ale clientilor mei sau online, prin intermediul site-ului meu.

Dar cred ca cel mai bine te promovezi facand o treaba cat mai buna.

 

Designul romanesc. Perceptia publicului

Romania designului arata din ce in ce mai bine, cred, pentru ca incepem incet sa fim cu totii mult mai constienti de potentialul care exista in industriile creative.

Piata de amenajari si, in special, cea de design interior e una emergenta cu toate minusurile aferente care tin cel mai mult de productia in serii mici si lipsa de antrenament a publicului in acest sens.

Totusi oamenii sunt din ce in ce mai receptivi si documentati pentru ca exista deja evenimente de profil cum e Romanian Design Week spre exemplu, sau magazine de design cum e Dizainar sau targuri de profil ca Made in Ro si asa ne educam incet impreuna, cultivand o disponibilitate a publicului de a investi care aduce dupa sine si o calitate crescuta a produselor made in Ro, printr-o mai mare receptivitate in ceea ce-i priveste pe producatori.

 

Planuri pe 2015

Ar fi cateva, dar cum suntem cu totii cu gandul la vacanta, cred ca cel mai exotic plan al meu pe anul asta este realizarea decorurilor pentru festivalul 3 Smoked Olives care se desfasoara pe insula cu acelasi nume de la Ostrov, Calarasi.

E singurul festival de la noi care are loc pe o insula si perspectiva de a decora folosind cat mai mult din materialele gasite la fata locului, cu o echipa extrem de deschisa si simpatica imi pare momentan cel mai atragator plan, asa ca pe mine ma gasiti pe insula in luna iulie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related