Acum doua zile a fost lansat Ghidul de Pitch elaborat de UAPR si al lui set de bune practici recomandate in colaborarea dintre clienti si agentii. Inregistram pe IQads si SMARK reactiile agentiilor si clientilor cu referire la precizarile Ghidului si asteptarile privind efectele acestuia pe viitor.
Andreea Boaca (Managing Director, Leo Burnett Group Romania):
Necesitatea Ghidului
Eu sunt printre cei care saluta initiativa UAPR si printre cei care militateaza pentru competitie sanatoasa, pentru procese de lucru si parteneriate ghidate de transparenta, asa ca nu intra in discutie necesitatea acestui document.
Asa cum s-a transmis, folosirea lui nu este obligatorie, dar cu siguranta este un tool la care putem apela si noi si clientii pentru informare, atunci cand avem nevoie. Este un tool educational si sigur nu poate decat sa ne ajute.
Modul de recomandare al Ghidului
Recomandarile cuprinse in ghid sunt pur si simplu de bun simt. Va fi la decizia fiecaruia cum va alege sa le foloseasca, dar cred ca daca plecam dintr-o perspectiva obiectiva a recomandarilor din ghid, pe viitor vor exista tot mai putine controverse si mai multe pitch-uri desfasurate intr-un climat sanatos.
Pentru ca, pana la urma, pitch-ul (adica new business-ul) este motorul fiecarei agentii. Trebuie sa ne dorim sa intram in competitie; in echipa agentiei, pitch-ul trebuie sa aduca un vibe efervescent pentru ca poti face work mai cool, clientul are o alta deschidere, unii sunt chiar mai curajosi.
La final, clientul si brandul pe care il pastoreste nu au decat de castigat: un partener motivat, un produs de calitate, o experienta de pitch placuta si siguranta ca a facut cea mai buna alegere.
Agentia care castiga este 100% motivata sa rupa norii, iar cea care nu a castigat de data acesta poate spune nu ca a pierdut un pitch, ci ca a castigat o experienta misto, ca a invatat ceva nou, ca a inteles o noua categorie, ca a cunoscut oameni noi si isi concetreaza fortele pentru urmatorul ca sa-l castige meritat.
Va ajuta piata de comunicare & relatia client-agentie in procesul de pitch?
Traim o perioada in care zilnic invatam si aflam lucruri noi, vedem schimbari majore la clienti in abordarea busines-ului, a marketing-ului, a consumatorului, schimbari in mentalitatea si structura agentiilor (un exemplu este chiar ceea ce am facut noi in Leo Burnett Group).
Ne adaptam la ceea ce a adus era digitalului si noua generatie crescuta in aceasta era si nu ne putem opune. Asadar, comunicarea si felul in care acesta trebuie abordata, gandita si executata este prima care trebuie sa se alinieze.
Cine va reusi sa intre repede si corect in acesta hora si isi va seta obiective pe termen mediu si lung va avea numai de castigat.
Agentia si Clientul trebuie sa fie o echipa unita cu obiective comune si sa aiba o relatie puternica, asa ca orice demers in acest sens, inclusiv Ghidul de Pitch lansat de UAPR este de apreciat.