Ieri a fost lansat Ghidul de Pitch elaborat de UAPR si al lui set de bune practici recomandate in colaborarea dintre clienti si agentii. Inregistram pe IQads si SMARK reactiile agentiilor si clientilor cu referire la precizarile Ghidului si asteptarile privind efectele acestuia pe viitor.
Liviu David (Creative Director, Next Advertising):
Necesitatea Ghidului
Cand la un pitch se lupta doua agentii si castiga a treia, cand nu ti se spune cine sau cate agentii participa, cand mai intra cineva in concurs dupa ce esti anuntat ca ai castigat si primeste contul, cand brieful e neclar, dar feedback-ul negativ de la sfarsit e foarte argumentat, cand sunt chemate zece pana la 95 de agentii la o licitatie de idei, cand nu primesti nicio explicatie de ce ai pierdut, simti nevoia sa existe undeva publicat un set de sugestii de bun simt pe care sa le stie toata lumea.
Un pitch nu e un joc de-a concursul, ci multa munca si multa implicare financiara.
Modul de recomandare al Ghidului
Este evident ca un astfel de ghid nu poate ramane decat o recomandare. Ce vreti, sa se dea o lege? Nici pentru incalcarea Codului bunelor maniere nu poti fi trimis la inchisoare.
Odata insa publicat 'Codul bunelor maniere in pitch-uri', toata lumea va sti care gesturi sunt considerate de prost gust, nu mai exista scuze.
Va ajuta piata de comunicare & relatia client-agentie in procesul de pitch?
In masura in care clientii vor intelege ca respectarea unui astfel de ghid ii ajuta si pe ei si pe partenerii lor sa obtina cele mai bune rezultate, vom avea o schimbare de atitudine in industrie si calitate pe masura. Respectarea ghidului e un semn de respect pentru noi ca profesionisti.