Gabriel Nedelcu: Cred ca, in zona de fotografie publicitara, competitia este inca redusa si asta ne afecteaza pe toti

Gabriel Nedelcu: Cred ca, in zona de fotografie publicitara, competitia este inca redusa si asta ne afecteaza pe toti

Programele de iesit ni se tot diversifica si nu ne plangem, da' deloc. Peste doua zile vine peste noi Noaptea Studiourilor Foto. Ca sa nu ne prinda nepregatiti, fara s-avem in ordine operatiunile de vizitare, o luam tacticos si incercam sa cunoastem mai bine studiourile foto participante la aceasta editie.

Gabriel Nedelcu e un fotograf cu experienta de aproape 10 ani, in care s-a axat pe fotografia de moda, facand trecerea in jurul lui 2012 catre fotografia publicitara. In perioada asta, ne-a spus ca studioul lui se concentreaza pe partea de fotografie de produs si, in special, food photography. Dar, cu ocazia Noptii Studiourilor Foto 2015, Gabriel Nedelcu il va avea ca invitat pe campionul mondial la gimnastica Marian Dragulescu, alaturi de care va tine o sedinta foto deschisa publicului cu componenta de workshop (lumini, compozitie si  live retouching).

 

Inceputul studioului propriu. Echipa

In urma cu 7 ani,  am fost invitat sa devin distribuitor al echipamentelor profesionale de studio si film Bowens in Romania. Pana atunci faceam foarte multe fotografii in locatie.

Eram oricum prins de microbul fotografiei, dar odata ce am vazut si mai bine ce inseamna echipamente de studio de top, am vrut si eu sa am locatia mea in care sa ma pot dezvolta si in zona de fotografie de produs.

In ultimii 3 ani am reusit sa fac trecerea de la fotografia de moda la cea publicitara si ma bucur ca mi-am atras colaboratori de top cu care pot oferi servicii foto complete de foarte buna calitate.

Lucrez cu super talentatul Bogdan Alexandrescu (pe care l-ati vazut in primul sezon Masterchef) pe parte de food styling, cu Catalin Otelea pe partea de retouching (are numeroase proiecte cu artisti mari inclusiv din industria muzicala americana), iar Adrian Simeonoff este asistentul meu de incredere.

 

Primul proiect

Mi-am aranjat singur setup-ul si, dupa o serie de teste cu noile echipamente, am reusit sa conturez unul dintre primele proiecte in studio. A fost vorba de un editorial de moda "Medea - Exposure of a tragic sensitive symphony" pentru Kaltblut Magazine, unde a fost si publicat. 


Proiectul a fost un amestec de idei inspirate din mitologia greaca, (momentul in care Medeea este parasita de Iason) si din celebrul film al regizorului Lars von Trier, Medea.

 

Clienti

Am proiecte cu companii de retalil, FMCG si moda si imi extind portofoliul si in zona de banking sau servicii.

Imi propun sa imi prezint cat mai bine proiectele si agentiilor de publicitate si PR carora sa le arat ca dincolo de serviciile foto si video de foarte buna calitate, vin si cu o abordare de client service care creste confortul si increderea Account Managerilor si a directorilor de creatie din agentii. 

 

Proiecte reprezentative pentru voi

In acest moment, fotografiile de produs sunt cele pe care ne concentram cel mai mult, iar proiectele de food sunt spectaculoase.


Nu pot sa uit, insa, inceputurile din zona de fotografie de moda care mi-a adus recunoastere si in publicatii de peste hotare, in California. Reprezentative sunt si imaginile din albumul The Muse.

 

Cele mai mari provocari

In general, orice proiect nou e o provocare pentru ca imi impun sa trec peste un standard pe care l-am observat sau care s-a impus pe o anumita categorie.

Clientii din retail cu care lucrez sunt foarte exigenti si asta ma bucura. Cu cat cerintele lor sunt mai sofisticate, cu atat imi pot pune in valoare mai bine eforturile pentru a le depasi asteptarile. 

Cea mai mare provocare zilnica in meseria asta este, in opinia mea, "traducerea briefului". A lua ce iti cere clientul, a-ti forma o imagine, a o reda inainte sa intri in studio si a-l ajuta pe client sa inteleaga viziunea pe care i-o proupui e o arta in sine si o provocare constanta.

 

Peisajul fotografiei romanesti. Fotografia publicitara

Cred ca, in zona de fotografie publicitara, competitia este inca redusa si asta ne afecteaza pe toti. Agentiile nu au suficient de multe optiuni atunci cand cauta un fotograf pentru un anumit proiect. studiourile mari au perioade de suprasolicitare, iar companiile mai mici, cu bugete de marketing medii, nu ajung sa lucreze cu fotografii cu experienta.

E o sansa buna pentru cei care sunt la inceput in business-ul acesta al fotografiei, dar inca e nevoie sa creasca nivelul de calitate care vine odata cu investitiile si cu portofoliile "grele".

 

Cu ce ganduri te-ai alaturat Noptii Studiourilor Foto 2015?

Noaptea Studiourilor Foto este o ocazie buna pentru mine sa investesc intr-un proiect de suflet. Cred ca sportivii pun Romania intr-o lumina favorabila peste tot in lume. Marian Dragulescu, octuplu campion mondial la gimastica si multimedialat la Olimpiade, a raspuns invitatiei si dorintei mele de a pune in valoare corpul si concentrarea unui atlet.

Vreau ca fotografiile pe care le facem pe 20 iunie la Noaptea Studiourilor Foto sa trezeasca inca odata respectul pentru munca sportivilor nostri pe de-o parte, si sa ii indemne pe cat mai multi romani sa faca orice fel de sport, sa fie in forma, sanatosi, plin de energie si atragatori.

Sper sa avem cat mai multi vizitatori care sa participe la workshop-uri si sa afle cum se face o fotografie cu impact.

 

De 8 ori campion mondial de gimnastica.De 3 ori medaliat la Jocurile Olimpice de la Atena.Prima data cand participa la Noaptea Studiourilor FotoNe vedem cu Marian Dragulescu la Boot Camp Romania pe 20 iunie .

Posted by Gabriel Nedelcu on Wednesday, June 17, 2015
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related