De ce sa incepi un maraton in haine albe si apoi sa treci de finish ca un curcubeu? Gigi Loghin (Managing Partner, Kick Off Events) povesteste cum a adus The Color Run la noi si de ce a devenit acest eveniment cea mai mare baza de recrutare de noi alergatori pentru cursele competitive.
Asa cum arata si datele cercetarii "Sport in Romania 2015. Focus on Running", realizata de Quantix Marketing Consulting, din ce in ce mai multi romani incep sa alerge. Lipsesc, insa, evenimentele care sa ii motiveze, spune Gigi Loghin.
5 kilometri de culoare
Kick Off Events este o agentie de marketing sportiv, activa pe piata din Romania din 2006. Evenimentele de running sunt parte din strategia de crestere a agentiei. Ne-am dorit sa intram pe piata de running si entertainment, iar The Color Run era evenimentul cel mai potrivit.
Kick Off Events este detinatorul licentei The Color Run in Romania si Moldova. Proiectul a fost initiat de mine si de Radu Condrea – Project Manager Mass Events
The Color Run – cunoscuta si drept "The happiest 5k on the Planet" – este o cursa euforica in culori, care celebreaza sanatatea, bucuria si originalitatea.
Axata mai putin pe timpii de alergare si mai mult pe distractia nebuna, The Color Run este o cursa necronometrata de 5 kilometri, in cadrul careia mii de participanti sunt vopsiti din cap pana-n picioare in diverse culori, la finalul fiecarui kilometru parcurs.
Distractia continua si dupa incheierea cursei, cu un urias festival unde folosim din nou pudra colorata din belsug, pentru o explozie de fericire si experiente memorabile, fara a mai pune la socoteala milioanele de combinatii de culori intense.
Avem doar doua reguli, usor de urmat:
1. Incepe cursa in haine albe.
2. Treci linia de sosire scaldat in culori.
Evolutie
In 2014, am organizat 4 evenimente (Bucuresti, Cluj Napoca, Mamaia si, din nou, Bucuresti) la care au participat aproximativ 11.000 de oameni.
In 2015 am dublat numarul de participanti la primele doua evenimente ale anului, Bucurestiul adunand peste 6.500 de participanti, iar Cluj Napoca peste 2.500 de alergatori colorati si fericiti. The Color Run Romania continua cu Mamaia - 1 august si hit-ul anului The Color Run Night - Kiseleff, 12 septembrie.
Interesul pentru The Color Run Night este urias si ne asteptam sa doboram recordul din primavara. Comunicarea TCR este una 360 incluzand, TV, radio, OOH, online, FB, NL, etc.
Portretul alergatorului
The Color Run nu este o cursa competitiva. Peste 50% dintre participanti nu au alergat niciodata 5 km sau chiar mai putin. Am devenit practic cea mai mare baza de recrutare de noi alergatori pentru cursele competitive.
The Color Run aduce impreuna familii de 2, 4 sau chiar 6 membri din care poate doar unul alearga in mod obisnuit. Modul funny si interactiv in care se desfasoara cursa converteste la finalul ei foarte multi alergatori ocazionali in alergatori impatimiti.
Evenimente importante
Organizam The Color Run, Old Town Race si Transmaraton si participam la cate evenimente ne permite timpul (Maraton, Semimaraton, curse necompetitive atat in Romania, cat si in strainatate).
Brandurile si alergarea
In primul rand, asocierile dau rezultate atunci cand sunt pe termen mediu si lung. In piata de running se vede asta si cred ca este o piata privilegiata in acest sens. Evenimentele au sponsori de traditie deja ca: Raiffeisenn, Dero, OMV Petrom, Orange, VW, Arobs, etc.
Brandurile trebuie sa depaseasca bariera branding-ului pe tricou si sa se implice in activari care fac viata alergatorului mai frumoasa si mai usoara.
Lipsuri
Brandurile trebuie sa investeasca in primul rand in evenimentele care produc baza de alergatori in Romania. Desi acest fenomen a luat o amploare foarte mare, baza de recrutare este inca foarte mica. Avem doua maratoane mari (Bucuresti si Cluj), semimaraton si doua, trei curse de sport and enetertainment si nimic intre.
Cu un concept bun si o comunicare pe masura poti atrage foarte multi participanti la evenimentele de alergare. The Color Run a dovedit asta devenind cea mai mare cursa de alergare din Romania in mai putin de un an .
In scurt timp, probabil ca va deveni si cel mai mare eveniment de running din Romania, avand de luptat cu evenimente ca Maratonul sau Semimaratonul Bucuresti unde participantii sunt atrasi la mai multe curse ca: maraton, semimaraton, stafete, cursa copiilor, cursa populara, etc.
Avantajele brandurilor care sprijina alergarea
Brandurile au parte de un target, educat, cu venituri peste medie si foarte informati. Fata de alte asocieri cu acest target se poate comunica in special pe social media, ceea ce reduce cu mult costurile de comunicare.
Branduri care alearga
In Romania: Dero, Orange, BCR, OMV Petrom, Raifeisenn, Telekom, Herbalife, KissFM, Mega Image, Volkswagen. International: Asics, TATA, Airbnb, Adidas, Nike, NN, Mizuno, Alcatel, Virgin , etc.
Romania si restul lumii
Suntem inca departe de ce se intampla in lume. Maratoanele din orasele mari ale lumii aduna doar la proba principala peste 30.000-40.000 de participanti (se fac tombole pentru a alege acesti alergatori din sutele de mii inscrise). La fel, daca discutam despre TCR, Parisul aduna 30.000 de alergatori la fel ca Londra, Amsterdam sau marile orase din US .
Consider ca Romania are potential de crestere inca cel putin 10 ani de acum in colo in zona de running. Depinde foarte mult de curajul si viziunea antreprenorilor din zona de sports and entertainment de a duce in Romania concepte noi sau deja testate in lume.
In Romania, din pacat, stam foarte prost la evenimentele de sosea, deoarece cu mici exceptii organizatorii de evenimente se lovesc de opozitia autoritatilor locale.
Punctul forte este acela ca se prefigureaza o comunitate mare de alergatori cu potential de crestere an de an.