Printre multele polemici care se zbat in blogosfera din Romania, una imbatraneste alaturi de cititori, dar nu se preda. E vorba de publicitate si felul in care este gazduita ea de bloggerii autohtoni. Asa ca IQads a intrebat bloggerii si agentiile de PR care sunt cauzele controversei si in ce hopuri se impiedica buna colaborare intre ei.
Ionela Buta (Client Service Director, MRM Worldwide Romania) spune ca bloggerii pot genera insight-uri noi in amplificarea unor campanii, dar exista, intotdeauna, si riscuri in ceea ce priveste reactiile cititorilor.
Selectia bloggerilor
In principal, alegem bloggerii in functie de relevanta campaniei si afinitatea bloggerului fata de brand - daca bloggerul respectiv comunica cu targetul nostru, daca tipul de continut se potriveste si daca bloggerul se potriveste / rezoneaza cu brandul pentru care facem comunicarea.
Sigur, noi mizam in primul rand pe partea de content generata de respectivul blogger, insa relevant este si traficul acestuia, mai ales ca prin intermediul sau se propaga informatia catre targetul sau, respectiv cel al brandului.
As mai adauga la aceasta lista si credibilitatea si expertiza pe un anumit domeniu, astfel incat bloggerul ajunge sa fie cu adevarat un influencer pentru cei din jur nu doar un simplu emitator al mesajului brandului.
Colaborarea cu bloggerii
Nu cred ca exista impedimente in relatia cu bloggerii atata timp cat setezi de la inceput premisele si asteptarile – atat cu bloggerul, cat si cu clientul.
De cele mai multe ori, venim cu prezentarea campaniei, le povestim ideea si impreuna decidem directia si ce anume vom comunica pe respectivul blog, astfel incat fiecare dintre partile implicate sa aiba de castigat.
Bloggerul va avea content relevant si adaptat pentru cititorii sai, iar clientul va reusi sa-si transmita mesajele intr-o maniera informala.
Avantaje. Riscuri
Blogul este un canal de comunicare mai putin formal ce-ti ofera posibilitatea de a transmite mesajul catre un alt target si intr-un mod diferit, te ajuta sa obtii feedback in timp real si iti poate genera insight-uri noi si unghiuri noi pentru amplificarea campaniei.
In anumite cazuri, pot exista riscuri cu privire la reactia de raspuns la un feedback / intrebare generata din partea cititorului, nefiind un canal detinut de brand.
Ati retras vreodata reclama de pe un blog?
Nu, nu am avut astfel de cazuri. Acest lucru se datoreaza faptului ca selectam in prealabil oamenii cu care lucram si, de foarte multe ori, sunt bloggeri cu care am avut colaborari in trecut: fie noi, fie diviziile din grupul din care facem parte, ori clienti nostri.