Colectionarele de vorbe si oamenii verzi

Colectionarele de vorbe si oamenii verzi

Liliana Arnaut si Ana-Maria Mihaela Galeteanu au 25, respectiv, 24 de ani. Se cunosc din liceu, au fost colege de banca si au ramas prietene de atunci. Au absolvit Liceul de Arta Nicolae Tonitza, apoi Universitatea Nationala de Arta din Bucuresti.

Colectioneaza impreuna ziceri din popor si le ilustreaza in verde. Desenele sunt transpuse apoi pe tricouri si magneti, pentru a fi consumate mai usor.

Au inceput cu proverbe clasice, de genul "Omul sfinteste locul" si, incet incet, au sapat in folclor pana la unele mai colorate si mai putin cunoscute, cum e si "Mandra ca o paunita, grasa ca o prepelita" sau "Omului de unde nu gandeste, binele-i se rasplateste".

Liliana si Ana-Maria povestesc pentru IQads cum au pornit Vorba Verde, ce le inspira si ce vorbe si oameni verzi au descoperit in cautarile lor folclorice.

 

Vorbe si viata

Proiectul s-a nascut din dorinta de a reinvia vorbele romanesti rare, cu talc si de a aduce arta in viata de zi cu zi. Verdele este culoarea vietii, a naturii, asa ca denumirea proiectului s-a conturat firesc, de la inceput.

 

Poporul ca inspiratie

Credem si simtim ca folclorul tarii este o comoara nationala, este ceea ce ne individualizeaza ca popor, iar ca artisti nu ne putem nega mostenirea. Este sursa noastra principala de inspiratie!

 

O schita pe zi

Nu avem ore fixe de lucru la proiect. Ne lasam purtate de valul inspiratiei, dar in fiecare zi lucram la ceva drag - o schita, o ilustratie sau o documentare pentru a dezvolta "Vorba Verde".

 

Cea mai dorita “vorba”

Este greu de nominalizat una singura. Oamenii “verzi” sunt diferiti (din fericire :-)), de aceea incercam sa aducem la viata cat mai multe vorbe, pentru a oferi fiecaruia posibilitatea de a se regasi in zicala potrivita.

Majoritatea clientilor rezoneaza la un mesaj amuzant, de exemplu “Mandra ca o paunita, grasa ca o prepelita”, dar sunt atrasi totodata si de partea vizuala, de modul in care culoarea imbraca si completeaza mesajul.

 

Arheologie printre cuvinte

Am inceput printr-o perioada de cercetare si documentare si am facut inclusiv un studiu pentru a afla parerile oamenilor cu privire la proiect. Debutul a fost prudent, prin vorbe cunoscute, familiare si placute majoritatii oamenilor (de exemplu, "Omul sfinteste locul").

Pe masura ce proiectul a devenit mai cunoscut am primit din ce in ce mai multe sugestii de la oameni interesati de proiect, care si-au asumat astfel rolul de culegatori de folclor.

Fiecare sugestie este analizata cu multa atentie, atat in ceea ce priveste gradul de originalitate, cat si din punct de vedere al potentialul artistic. In momentul in care am definitivat si layout-ul stabilim cel mai bun mediu prin care il putem pune in evidenta - tricou, magnet etc.

 

Cateva vorbe mai putin cunoscute din popor

Una din vorbele noastre preferate este urmatoarea: "Omului de unde nu gandeste, binele-i se rasplateste". Un mesaj pozitiv, adevarat, in care ne regasim din plin, pentru ca suntem niste optimiste incurabile :)

 

Legatura cu folclorul

Samburele pasiunii a incoltit din copilarie, atunci cand ne petreceam zilele minunate de vacanta la bunici. Ne amintim cu drag cum ne jucam facand "papusi" din prosoape si ne legam brobozi drept rochii. Rascoleam cufarul de zeste pentru a deveni "Ilene Cosanzene" si numai datorita unor bunici intelegatori ne-au supravietuit cositele :-)

 

Masina timpului s-a nascut la sat

Momentan nu avem proiecte in legatura cu folclorul urban. Ne concentram mai mult pe valorile si traditiile de la sat, caci acolo se ascunde acea “"masina a timpului" care ne trezeste energia si spiritul creator.

 

Trendul etno

Sa incepem cu partile frumoase, pozitive! Folclorul romanesc este atat de bogat si ofera o paleta atat de larga de inspiratie incat orice artist isi poate gasi propria reinterpretare postmoderna. Kitsch-ul apare in lucrari particulare si tine de un anumit “creator”, de aceea nu se poate generaliza si nici eticheta o anumita tendinta.

Apreciem si sustinem arta in general, cu atat mai mult cea inspirata din cultura populara. Si credem in educarea tinerelor minti atat in ceea ce priveste aprecierea actului artistic, cat si in legatura cu importanta cunoasterii si a transmiterii valorilor traditionale romanesti. Este un lucru vital pentru dezvoltarea noastra ca popor!

 

Povestea preferata din copilarie

Ne vom aminti mereu cu drag si nostalgie de snoavele cu Pacala si Tandala! Dincolo de umor transmit o doza considerabila de intelepciune, cu invataturi valabile si in ziua de azi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related