Motivarea se poate face in doua feluri mari si late: prin recompense sau prin forta. Iar prima cuprinde alte doua subcategorii: poti sa vorbesti oamenilor in termeni emotionali sau poti sa oferi beneficii materiale. Totul, pentru o cauza nobila si sanatoasa - alergarea. Daca iei populatia din Romania, e bine de stiut lucrezi pe un teren fertil: 61% dintre romani au practicat alergarea ca sport cel putin o data in ultimele 12 luni, potrivit raportului "Sport in Romania 2015. Focus on Running", realizata de Quantix Marketing Consulting. Iar, dintre acestia, 38% s-au apucat de alergare in ultimul an.
Sa ne gandim, totusi, la modalitati de activare a alergatorilor latenti sau incapatanati, pentru ca or exista si ei pe undeva. Cu tot cu exemple:
Ia-o pragmatic
1. Prin aplicatia "Burn The Miles", consumatorii deja afiliati unui program de loialitate al companiei aeriene Air Baltic (Baltic Miles) erau incurajati sa alerge dupa ce-au zburat cu avionul si recompensati pentru asta.
Distanta zborului seta pragul de calorii pe care acestia trebuiau sa le arda in decurs de 24 de ore de la aterizare. Si primeau puncte, transformabile, intre altele, in bilete de avion gratuite.
2. "N-au cum sa se mai instaleze ore intregi pe canapea daca o dau la schimb pe pantofi de sport", si-au zis publicitarii din Ogilvy Franta, pusi in fata unui brief din partea brandului de apa Vittel.
Astfel, vorbindu-le alergatorilor deschisi la mine din punct de vedere fashion, brandul a derulat o campanie anul trecut promovand serviciul de customizare "The Couch Converter".
Prin acestam consumatorii puteau trimite mostre din tapiteriile canapelelor lor, iar brandul se ocupa cu ajutorul unei echipe de designeri sa le transforme in pantofi de alergare personalizati. A iesit o intreaga colectie:
3. Tot pe sistemul "na pantofi, apuca-te sa-i folosesti" a functionat si stunt-ul Reebok de anul trecut, care a adus la viata serviciul "Human Dispatch Service".
Daca te aflai in New York si aveai curaj sa-ti pui pe Twitter marimea la pantof plus o adresa de livrare (cu hashtag-ul #ReebokHDS, te puteai trezi la usa cu un alergator profesionist care-ti aducea in dar o pereche de pantofi de alergare Reebok ZJet.
Tinteste la sentiment
4. Cand te coplesesc emotiile, iesi la alergat, le spunea Nike prin 2012 adolescentilor si tinerilor care traiesc drame zilnic sau, cel putin, o data la doua zile. Pentru ca, daca nu stiai, poti sa-ti ineci problemele si-n altceva decat baute. Tot endorfine sunt.
5. Apeleaza la parfumul unei dimineti perfecte care imbie la alergat. Multi oameni stiu ca le-ar placea, de fapt, sa faca niste miscare. Nu numai dupa ce au terminat cu ea si se simt realizati; se poate si inainte. Trebuie doar sa vizualizeze contextul potrivit.
6. Fa-i sa se simta speciali. Mai ales cand chiar asa e. O campanie de print derulata de Adidas prin 1999-2000 punea accentul pe obiceiurile firesti ale alergatorilor care par de neinteles pentru cei din afara. Cand pui disciplina alergarii pe primul plan, indeplinesti conditiile si apartii de comunitatea alergatorilor. Altfel, n-ai voie.
Daca nimic altceva nu merge, ameninta-i
7. O amenintare inventiva a facut tot Adidas, prin 2012, adresata adolescentilor din Franta, uraciosi de-a dreptul in privinta alergarii, cum spuneau studiile de la acea data.
Brandul a construit un scenariu in forma unei curse cu obstacole ce presupunea traversarea orasului contracronometru la care puteau participa tinerii care probau o pereche de pantofi Adidas Climacool.
Asta dupa ce doritorii erau rapiti direct din magazin, dusi intr-o dubita si parasutati pe o strada oarecare, in asteptare de instructiuni:
8. Mai putin spectaculoasa, dar eficace, e metoda urmatoare.
Oricine ar alerga ca sa scape de un element ingrozitor care se indreapta cu viteza (mare sau mai moderata) catre el. Asa si acesti barbati, care fug de un deget enorm care ii urmareste plin de entuziasm - simbol pentru procesul medical de examinare a prostatei, ce implica interventia pe cale rectala.
O campanie JWT USA, pentru A.C.Camargo Cancer Center: