Neal Davies (Presedinte si CEO, Effie Worldwide) detine actuala pozitie in cadrul organizatiei Effie din luna mai a anului trecut, anterior fiind membru fondator al agentiei Naked Communications. Cu o experienta de aproape 25 de ani in industria de comunicare, Neil a activat atat in postura de client, cat si in cea de om de agentie. In cadrul Galei EFFIE 2015, acesta a fost prezent in calitatea de presedinte al juriului. Am vrut sa aflam perspectiva sa asupra festivalului din Romania si, implicit, perceptia pe care si-a format-o asupra industriei locale de comunicare.
Pozitionarea festivalului EFFIE
Mission statement-ul nostru spune ca sustinem practica si practicantii eficacitatii in marketing. Festivalul exista pentru a asigura un forum in care industria se poate reuni pentru a trimite un semnal clar in legatura cu ceea ce inseamna eficienta si ce nu, astfel oferind inspiratie tuturor marketerilor pentru a-si dori sa faca lucrurile mai bine.
Regiunile unde EFFIE este considerat a fi "the festival"
Imi face placere sa spun ca aceasta consideratie e valabila cam peste tot. An de an, vedem cum numarul de inscrieri creste peste tot in lume (si suntem implicati in 40 de programe de pe tot parcursul globului).
Adaptarea locala a festivalului versus guide line-urile globale
Ce imi place la Effie-uri este ca nu se porneste niciodata de la o definitie proprie a eficientei. In schimb, eficienta se defineste cu fiecare case in parte. Asta e frumusetea in sistemul nostru de jurizare - fiecare juriu stabileste ceea ce inseamna eficient: cu fiecare case, in fiecare an.
Unele festivaluri definesc eficienta doar in termeni de ROI, insa noi nu gandim asa. Fiecare case e diferit si, astfel, este datoria autorului sa defineasca obiectivele fiecarei campanii (fie ca e vorba de ROI, reputatie, vanzari, recrutare, implicarea intr-o cauza sociala etc), in timp ce juriul este acolo sa evalueze si sa discute intre acesti parametri.
Case-urile inscrise in festival
Am ramas cu impresia ca marketerii romani sunt cei mai mari critici ai lor si, totodata, unii dintre cei mai aspri jurati pe care i-am intalnit.
Pe de alta parte, am fost impresionat de unele insight-uri si de work-ul rezultat pe bazele lor.
Nivelul pietei de comunicare din Romania
Pe baza inscrierilor, imi este clar ca Romania are o industrie de publicitate dinamica si pot spune ca am fost impresionat nu doar de proiecte, ci si de oamenii care le-au creat.