In dimineata tarzie de vineri, 5 iunie, valurile erau mari in politica, DNA-ul rasuna de urmariri penale, lumea comenta pe Facebook si cu satisfactie, si cu circumspectie.
Cateva ore mai tarziu, un restaurant venea cu o oferta croita dupa chipul si asemanarea contextului zilei - cate-un tentacul de calamar din partea casei avea sa-si gaseasca drumul catre farfuriile clientilor doritori. Pentru ca, spuneau cei de la Marin seafoodgrill, tentaculele n-au ce cauta altundeva decat in farfurii.
Responsabil cu ideea a fost Matei Psatta, aflaram azi de pe pagina restaurantului. Tineti-va bine, ca urmeaza povestea unui reach organic cat se poate de viu si sanatos.
Mic timeline al intamplarilor
Vineri la pranz povesteam unei colege despre tentaculele de la ei, mancasem in weekend si eram total cucerit. Discutam apoi despre cum putine branduri au curajul de a face, nu doar a spune (brand stand vs. brand statement), iar exemplul extrem pe care il dadeam era politica.
Mi-a venit ideea cu tentaculele pentru Marin, ii stiam pe patroni, asa ca i-am sunat si le-am propus sa o posteze.
Te-ai gandit la potentialele interpretari vizavi de faptul ca un brand adreseaza un anumit context politic?
E o zona delicata, insa cred ca atunci cand mesajul e bine construit, faptul ca are legatura cu un subiect (fie el politic sau de alta natura) de interes pentru oameni constituie un avantaj, nu un dezavantaj. Dovada chiar tentaculele :)
Ce ai vrut sa transmiti prin actiunea asta punctuala?
Pe langa faptul ca tentaculele de la Marin chiar sunt bune, mi-am dorit sa reamintesc ce inseamna un brand curajos, care face lucruri relevante pentru oameni si care isi asuma riscuri.
Probabil ca am vazut atatea cazuri "triste" in ultima perioada, incat am vrut sa-mi amintesc ca se poate si altfel. Sigur, nimeni nu spune ca e usor sa gasesti mixul perfect, dar in majoritatea cazurilor si cel mai mic risc taie imediat aripile unei idei.
Regret doar sa vad ca, de cele mai multe ori, brandurile refuza sa faca orice nu e "safe" si uita sa puna in balanta riscul cu potentialul ideii.
Intr-o lume ideala, in care agentiile ar fi tratate ca parteneri, genul acesta de idei ar fi primele prezentate intr-un pitch, iar diferenta intre ele ar fi pur si simplu balanta dintre risc si rezultate potentiale.
Rezultate
Cineva imi spunea acum cateva saptamani ca "reach-ul organic a murit". Sigur, modul in care priveam reach-ul organic pana acum cu siguranta a murit - cu 50-100 de dolari, teoretic, atingi aceeasi oameni ca un super viral.
Mi se pare o greseala sa privesti lucrurile asa, pentru ca valoarea unui post "viral" e mult peste simpla cifra pe care o vezi acolo: "X people reached".
Inseamna ca oamenii s-au regasit atat de tare in mesajul tau, incat au ales sa-l dea mai departe, nu doar au fost expusi la el, asa cum sunt expusi la alte sute, chiar mii de mesaje in fiecare zi.
In cazul Marin, postarea a avut 45.000 reach, 100% organic. Pe langa impactul postarii, preluarile din Adevarul si Gandul au undeva la peste 6.000 de share-uri si like-uri. Am inteles ca au venit sa filmeze si cei de la Prima TV si Realitatea :)
In ceea ce priveste influentarea vanzarilor, am fost si eu curios si am intrebat: pe langa destule tentacule date in ziua respectiva, sambata era coada la restaurant inainte de deschidere.