Purtatul centurii de siguranta nu ar trebui sa ofenseze pe nimeni

Purtatul centurii de siguranta nu ar trebui sa ofenseze pe nimeni

O cauza importanta necesita o abordare curajoasa. In cazul nostru, un mesaj de impact, menit sa arate oamenilor o alta perspectiva asupra importantei purtarii centurii de siguranta. Suflul media si social media din ultimele doua zile ne-au aratat amploarea subiectului campaniei #seatbeltb00bing.

Desi Romania are cel mai mare numar de morti cauzate de accidentele rutiere in Europa, totusi 6 din 10 soferi nu poarta centura de siguranta. Tinerii soferi romani (dintre care 53% sunt implicati in accidente rutiere) considera purtatul centurii de siguranta ca fiind pentru "fraieri", ceva "uncool" pentru ca "le strica tinutele". Unii considera chiar ca centurile de siguranta transmit un mesaj gresit, si anume lipsa increderii in sine.

Intr-o tara in care toata lumea ignora centurile de siguranta, am incetat sa ne adresam tuturor si ne-am concentrat direct pe jumatate din target – cea mai receptiva jumatate la mesajele de responsabilizare sociala - femeile. Astfel, am creat #seatbeltb00bing – hashtag-ul care incurajeaza soferitele sa isi faca selfie-uri in timp ce poarta centura de siguranta si sa le posteze pe social media, cu scopul de a amplifica mesajul si de a transforma centurile de siguranta intr-un trend si intr-un accesoriu “cool”.

Federatia Internationala a Automobilului (FIA), una dintre cele mai active organizatii in domeniul sigurantei rutiere ai a sportului auto, a apreciat in mod special aceasta campanie, premiind-o si aclamand-o la nivel mondial.

Campania a fost apreciata atat in tara, cat si in lume, devenind hashtag-ul pentru cauze sociale numarul 1 in Romania.

Am atins 7 milioane de romani (aproximativ 68% din romanii de pe internet), beneficiind de sprijinul celor mai mari statii TV, al bloggerilor si al presei online si offline, care au contribuit pro-bono la dezvoltarea campaniei. Campania a generat 197 405 629 de media impressions, iar headline-ul s-a rostogolit in 15 tari, pe 4 continente (inclusiv pe Euronews, CBS, Yahoo sau GQ, printre altele). Insa, cel mai important, efectele incep sa se observe pe strazi.

Exista multe campanii internationale de mare succes care arata fapte reale, socante, cu insight-uri autentice, chiar prin folosirea unor solutii. Insa acele puncte de vedere nu par a ofensa pe nimeni.

Hold a Coke in Your Boobs Challenge  


Sweetie / Terre des Hommes video case 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related