Maria Gheorghita (AdProduction): Deseori se intampla sa propunem solutii, sa zicem "da, wow, asta e", apoi sa taiem bugetul la jumatate, dar sa ne asteptam sa iasa la fel

Maria Gheorghita (AdProduction): Deseori se intampla sa propunem solutii, sa zicem "da, wow, asta e", apoi sa taiem bugetul la jumatate, dar sa ne asteptam sa iasa la fel

Cum se vad campaniile publicitare din perspectiva oamenilor de productie? Care sunt learning-urile acumulate pe parcursul timpului si experientei de a lucra cu agentiile sau cu clientii finali? Cum considera ei ca s-ar putea imbunatati aceste raporturi? Ne-am propus sa aflam raspunsurile de la managerii si ownerii companiilor de productie de la noi.

Maria Gheorghita (Marketing & PR Manager), despre business-ul AdProduction:

 

Valoarea pietei de productie publicitara. Evolutia ei in ultimii ani

Este greu de facut o estimare, fiind o piata larga cu multe segmentari: tipar offset; sign; print digital; obiecte promotionale. Daca le luam la gramada, vorbim de peste 100 milioane de euro. 

Toate dimensiunile pietei (volum, valoare, profitabilitate etc.) s-au aflat in descrestere pana in 2014.

Feeling-ul este ca in 2015 lucrurile sunt pe un trend ascendent ca volum. Un issue major este pretul, care este pe un trend descrescator, insa cred ca nu doar in industria noastra.

 

Cota de piata AdProduction. Linii de business

Dupa 13 ani de business in care am crescut frumos si sanatos, cu investitii in oameni si in tehnologii, astazi suntem pe podium in industria noastra cu o CA de peste 3 milioane de euro.

Pentru ca asa cum stim toti, print-ul a fost intr-o cadere libera, ne-am concentrat acolo unde s-au dus consumatorii si, anume, in piata de in-store. Astazi putem spune DA oricarei provocari de display; POSM sau semnalistica la raft si nu numai.

 

Cel mai spectaculos produs

As spune ca cel mai important este knowledge-ul pe care l-am asimilat in cei 13 ani de existenta. 

Pentru ca, de fapt, asta e frumusetea industriei - ca nu faci astazi ce ai facut ieri, totul este customizat pe nevoile clientului; de aici si "productie publicitara tailor-made".

De-a lungul anilor, am atras langa noi oameni de varf ai industriei, iar astazi avem un departament de proiectare care poate da forma celei mai indraznete idei.

Daca ar fi sa aleg un produs-vedeta, acesta este display-ul facut dupa forma si asemanarea brandului pentru activarile in-store: de la display-uri de carton; PVC; plexiglass; PAL sau alte materiale; sticla; lemn - cu iluminare sau nu.

Ne ocupam si de standuri expozitionale sau printuri pe suport rigid. 

 

Structura portofoliului: agentii versus clienti finali

Lucram atat cu agentii, cat si cu clienti finali. Ponderea mai mare in acest moment in portofoliul nostru o au clientii finali.

Pe de-o parte, poate pentru ca sunt tot mai atenti la costuri; iar pe de alta parte, clientii vor sa gestioneze direct intregul flux, de la proiectare si pana la implementarea in magazin.

 

Asteptari din partea clientilor. Briefuri

In ultima vreme, clientii sunt tot mai educati in ceea ce priveste productia publicitara. Cunosc materialele, unii si-au insusit de-a lungul anilor si skill-uri tehnice. Si imi vin acum in minte partenerii nostri de la Samsung sau Telekom.

Ce pot sa mai spun este ca sunt mult mai atenti la detalii, mult mai rigurosi la ce se livreaza.


Mai jos, un brief din real life venit de la client zilele acestea:

"Tot pentru CUPA vrem sa facem o poarta la premiere ca in poza.
Dimensiune 6 lungime pe 3 inaltime.
Sa stea singura in picioare. Si provocarea este sa fie facuta din bucati ca sa fie usor transportabila caci nu ma duc acolo cu camionul.
Si bucatile alea sa se monteze bine intre ele.
How much, ca de putut, sigur puteti."

 

Colaborarea cu agentiile

In general, agentiile care au in custodie si zona de productie dintr-un proiect au un om responsabil pentru bucatica asta. Cele mici au director de achizitii cu care avem contact. Sau, alteori, lucram direct cu Account-ul.

 

Probleme si avantaje in lucrul cu agentiile

Exista o presiune mai mare a timpului din partea agentiilor. Poate si un ego mai mare :) Insa exista si o parte buna, pentru ca in cele mai multe cazuri proiectele vin deja structurate.

 

Diferenta teoretica de roluri intre creatie (noutate) si productie (standardizare)

Noi nu facem lucrurile standard. Taman de asta ne-am si spus productie tailor-made pentru ca niciun proiect nu seamana cu altul. Ne adaptam pentru fiecare proiect, de la forme pana la materiale.

Provocarea NU este sa gasim solutia potrivita, pentru ca avem cam tot ce ne trebuie: cele mai noi tehnologii worldwide in acest moment si o echipa bine pregatita.

Provocarea cea mare este sa ne incadram in bugete. Pentru ca, de cele mai multe ori, se intampla sa propunem solutii, sa zicem "da, wow, asta e" si apoi sa taiem bugetul la jumatate, dar sa ne asteptam sa iasa la fel.

 

Cele mai importante festivaluri care rasplatesc realizarile din industria voastra

In Romania, din pacate, nu exista un festival pentru productie. Noi am participat acum un an la ADC cu un proiect de packaging facut impreuna cu Revista Biz.

Am imbracat revista in straie noi, intr-un ambalaj custom-made pentru fiecare destinatar in parte. Prin ambalaj ne doream sa anuntam ca, odata cu noua tehnologie pe care am adus-o in Romania, poti "personaliza" pe orice tip de suport (de la hartie pana la PAL), pe orice forme si fara limita de cantitati.

Ne gandim poate sa facem impreuna cu agentiile si cu voi un festival de creativitate in productia publicitara. Putem sa provocam creativii sa vina cu cele mai misto idei ale lor si sa le dam viata.

Cred ca sunt proiecte unde productia are un cuvant greu de spus si poate fi un added value important la proiect. Ma gandesc aici la activarile in-store din retail, sau la magazinele de brand care se straduiesc sa-ti ofere un shopping experience valoros.

 

Sugestie catre agentii pentru o colaborare mai eficienta

Mi-as dori sa ne intalnim mai des si sa facem workshop-uri in care sa punem la bataie idei si solutii, ca avem ce invata unii de la altii.

Imi place sa cred ca suntem toti pentru invatare si pentru evolutie. Si mai cred ca mai multe creiere destepte pot face lucrurile marete. 

 

Colaborarea cu clientul final

In cadrul proiectelor lucrate direct cu clientul, ne intersectam in general cu oameni din pozitii de Trade Marketing; Marketing Manager; Directori de Achizitie, Project Manager. Depinde de proiect si de cum este organizata compania.

Ne place sa lucram cu clientii finali, sunt foarte atasati de brand. Fiind direct implicati, sunt si mai curajosi, dornici sa incerce lucruri care nu s-au mai facut. Cred ca sunt in postura in care isi pot asuma mai mult. 

 

Sugestie catre clientii finali

Sa fie curajosi, sa faca proiecte care ii scot din zona de confort, sa revolutioneze, sa fuga de ce este standard, sa customizeze pe personalitatea brandului lor.

 

De cate ori in ultimul an si-a dorit clientul sa lucreze direct cu voi si partea de creatie?

Cred foarte tare in zicala ca e bine sa faci un lucru si sa fii cel mai bun in aria lui.

E o mentalitate romaneasca, sa te pricepi la tot. Toti suntem cand politicieni, cand fotbalisti, cand avocati, cand analisti pe orice tema.

Din fericire, lucrurile au inceput sa fie destul de nisate si in industria noastra: sunt business-uri care au ca obiect de activitate doar creatia si design-ul, asa cum noi suntem foarte concentrati pe proiectare si productie.

Sigur, daca este un proiect mai mic, iar clientul nu are partea de design dezvoltata in-house sau subcontractata, putem cu ajutorul colegilor din proiectare sa si desenam - dar nu acesta este core business-ul nostru.

 

Promovare

Suntem aproape de evenimentele importante din retail si FMCG pentru ca acolo sunt si clientii nostri prezenti.

Insa sustinem si proiecte culturale, zilele acestea am sprijinit un proiect cu Ambasada Belgiei si Asociatia Liber la Educatie pentru Nobel pentru Romania.

Suntem parteneri cu studentii de la constructii, cu asociatia EfdeN, sprijinim proiectele lor.

In general, ne alegem cu grija evenimentele unde aparem si le sprijinim pe cele care aduc valoare fie clientilor nostri, fie industriei noastre, fie proiecte sociale care au cauze in care credem, tineri creativi, educatie.

 

Surse de informare pentru noutatile si inovatiile din domeniu

Suntem prezenti la evenimentele industriei din tara, dar si la cele externe: de cel putin 2 ori pe an, suntem la cele mai importante evenimenete externe ale industriei, vezi FESPA.


Cum va educati partenerii despre noi servicii?

Intentionam sa facem ateliere creative pe productie prin care sa educam publicul.

Nu ne asteptam ca lumea sa devina dintr-o data innebunita de productie, asa ca vrem sa-i aducem intr-un cadru creativ, de joaca, in care sa le aratam ce beneficii pot avea in proiectele pe care le gestioneaza in-store si nu numai.

 

Planuri pentru 2015

Piata ambalajelor este o zona cu mare potential si poate fi un segment nou, pe care sa vrem sa-l asimilam. Ramane de vazut.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related