Andrei Gurau (JANDL Bratislava): Zic sa nu mai suferim, respectiv, mimam orgasmul. Ca sunt 84 la noi sau 176 in Luxemburg, foamea de bani e aceeasi

Andrei Gurau (JANDL Bratislava): Zic sa nu mai suferim, respectiv, mimam orgasmul. Ca sunt 84 la noi sau 176 in Luxemburg, foamea de bani e aceeasi

Buletin meteo, editie speciala. Dupa #pitch2015, a plouat cu meme-uri si, ocazional, a fulgerat cu indignari. Presiunea atmosferica a tot crescut in asteptarea unei reactii din "ochiul furtunii". O asteptare tot mai prelungita, asa ca nici presiunea nu mai e ce-a fost.

Cum ne regasim tot in expectativa, trecem la starea vremii pe glob. Pe alte meleaguri cum ar bate vantul intr-o situatie de #pitch2015?

Doamnelor si domnilor, Andrei Gurau (Copywriter, JANDL Bratislava):

 

Pentru inceput, o metafora

Parcheaza pe Dunare 2.485 de containere chinezesti pline cu cash tip Euro si ne zic:

"Bai labagiilor, care suferiti?!" 84.
"Care suferiti mai si mai mult?" 10.
"Care suferiti cel mai si cel mai mult? 5.
"Da, dar ce vrem noi a sti e care e ala care sufera cel mai mult si cel mai mult." Suntem 2.
Atunci devine usor pentru chinezi sa aleaga doar 1.


Zic sa nu mai suferim, respectiv, mimam orgasmul. 
Ca sunt 84 la noi sau 176 in Luxemburg, foamea de bani e aceeasi. Cu doi de "e".

 

Agentii si filosofii

Filozofia e cea mai usoara stiinta de practicat la petrecere si bautura. Molipsiti de branduri, am luat-o razna in niste subramuri spurcate de "a face publicitate buna si bine".

Acum fiecare crede in pizda ma-sii, toti au carti de vizita cu nume si slogan, crezul agentiei, crezul companiei. Unii se caca atat de gros ca sa gaseasca filozofia suprema de agentie, incat ajung la randul lor sa faca un scarbos pitch de calibrul 84.

Un francez de vita nobila tocmai s-a dat jos din caleasca si romanii fug repede cu oale, ulcele, creioane supradimensionate, gem si buzdugane, spre a face impresia fatala, de neuitat, in 54 de minute ceas.

Cand foamea depaseste filozofia, e panica. Si te bagi.

Ce sa mai bei, nu mai avem nicio bere a noastra, totul e H******* si S********* (hainechen si sabmilar brow), ROM e la Kraft, despre ce vorbim. Alo Dialog, la re-ve-de-re.

Cativa sefi, cateva salarii, ceva prime, restul banilor nici nu-i mirosim, si tot ne bagam.  

 

Resurse - umane si de alte tipuri

Omul cand crede, munceste pana moare.

Le dai cafea moca (sau o lasi mai in mortii ei la 5 mii), ii mai eliberezi sa mai bea, mai razi si tu, era iarna, acum e cald si frumos, lumea uita, nu e panica, lumea vine la birou, cu copii, apartamente neplatite, masini in leasing si tot vin.

Venim la program ca sa avem ce suferi dupa program, dresam juniori impachetati* zi de zi de catre functii noi, abia aparute, descoperite prin pitch oral intens.

Care e cel mai bun restaurant cand esti nemancat de 4 zile? Un colt de paine si mai duci 3 zile lejer. Resursele... lol, este, merge.

*tigarile pe luna costa fix un salariu tip junior

 

Publicitarii si uniunile

Evident ca, pana in 1994, toti isi dadeau cox la etajul 72; publicitarii se credeau a fi o rasa aparte. 

Internetul a dovedit ca o sugem, nu? Toata lumea e creativa - si vecinul cel gras de la 3 si fi-su autist, poate fi-su-i talentat mai mult ca toti, nasol, ori facem uniune ori il bagam intr-un spot.

Tre' sa joci o grama' de ping-pong ca sa ajungi azi la 72. Te scuipa, nici nu te primesc in lift.

 

Saga unei relatii client-agentie

Fiecare agentie ar trebui sa aiba demnitate si sa renunte. Odata ce clientul face dragoste cu tine si angajatii tai de 10 ani, aveti peste 300.000 de mail-uri schimbate, iubirea voastra e cea mai pura. Acum, iata, odata cu venirea verii, stapanul vrea sa futa altceva tip 84, 42, 26, 13 - ghinion. 

Saluti politicos si parasesti incinta. Altfel te dezbraci, faci tumba si taci.  

 

Liviu David a spus intr-un material pe IQads ca agentiile romanesti sufera de low self-esteem.

Si multe alte lucruri au fost bine spuse, ororile traite cresc exponential cu timpul petrecut in publicitate, dovedit clinic.

 

Cum stau agentiile cu stima de sine acolo?

Stima de sine este invers proportionala cu foamea, despre care vorbeam mai devreme, factor decisiv in orice incercare (mai mult sau mai putin reusita) de afacere.

Si foamea nu trece nici cu injuraturi la bere, nici cu ulcer, nici cu retine distruse in fonturi de sute de mii de mail-uri, nici cu antidepresive si, din nefericire, nici cu droguri, desi promit foarte mult.

Tot te trezesti lovit de societate si te infigi direct intr-o saorma extra-sos, iar dupa primul sfert de berbecut, foamea scade, stima de sine creste si vrei sa futi.

O prea dam dupa cires, aici se scrie reclama cu "k", usor diferit, probabil la fel.  

 

Catre agentiile din #pitch2015

Stati la-n loc!

 

Catre Carrefour si clienti cu tendinte similare

Privesc initiativa Carrefour cum privesc un yacht care parcheaza langa barcuta mea mica de pescar, din yacht iese o macara care scoate elegant si pe rand, trei Ferrari plus un Vanquish visiniu, din si anume yacht.

Gandesc cu voce tare "vai de pula mea, cineva chiar are in halul asta de mult cash", apoi imi vad de pestii mei. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related