Buletin meteo, editie speciala. Dupa #pitch2015, a plouat cu meme-uri si, ocazional, a fulgerat cu indignari. Presiunea atmosferica a tot crescut in asteptarea unei reactii din "ochiul furtunii". Asteptare care s-a tot prelungit, asa ca nici presiunea nu mai e ce-a fost.
De vreme ce ne gasim tot in expectativa, aflam in continuare cum se prezinta vremea pe glob. Pe alte meleaguri cum bate vantul intr-o situatie de #pitch2015? Un raspuns vine de la Andy Daniluc (Senior Creative, Saatchi & Saatchi Dubai):
Plutea in aer o noua controversa in publicitatea romanesca.
Daca ultimele au venit in urma unor spoturi sau campanii sinistre, acum avem una si de la client.
Partea buna e ca lumea a reactionat.
Si majoritatea au facut-o in stilul pur romanesc "haz de necaz".
Altii, in schimb, prea s-au luat in serios.
Nu pot fi de acord cu hatereala ca "asta e nivelul publicitatii de la noi".
Cred ca a fost doar inca o anomalie care nu ne face cinste.
Un minim de bun simt ar fi trebuit sa-ti semnaleze tie, ca om de marketing care reprezinta un brand imens, destule bug-uri incat sa te convinga ca aceasta initiativa e o idee proasta.
Eu unul ma bucur ca s-a intamplat, avem cu totii multe de invatat din asta.
De exemplu, domnul Dernoncourt isi poate da seama daca e inconjurat sau nu de profesionisti.
Daca tuturor din echipa dansului li s-a parut cel mai bun mod de a face un pitch, poate ar trebui macar reevaluati.
Daca s-a intrebat cineva "oare cum o fi sa lucrezi pe Carrefour?", acum a primit un raspuns.
Poti spune "n-as lucra niciodata cu Carrefour"? Evident ca nu.
Oamenii de la client se schimba si ei, la fel ca cei din agentie.
De ce sa cimentezi acum o usa care s-ar putea sa-ti aduca foloase in viitor?
Singura nedreptate a fost cea cu "Sunt plictisit si vreau sa nu mai fiu plictisit".
Ai lovit indirect in agentia care se straduieste sa-ti creasca tie brandul.
O agentie care nu cred ca face creatie publicitara de capul ei, fara sa-i ceri tu anumite lucruri.
Poate domnul Jean-Baptiste s-a autoplictisit.
La tine in tara s-ar intampla asa ceva?
Cred ca se poate intampla oriunde.
Nu stii niciodata cine si de ce vrea sa "inoveze" fara sa gandeasca prea mult in prealabil.
Atitudinea agentiei in care lucrezi vizavi de un #pitch2015
Am tacea.
Am face glume intre noi la birou, online si la bere, dar nu am iesi cu o pozitie oficiala.
Nu am boicota.
Cu siguranta nu am participa la pitch, dar nici nu am face scandal.
Sigur nici W+K n-ar face.
"Resurse" - cate agentii estimezi ca sunt la tine-n tara?
Pe site-ul IAAUAE vad 158 de agentii.
Sigur sunt mai multe, dar nu toate fac creatie.
Oricum toata lumea stie ca un procent minuscul din pitch-uri se castiga strict pe baza ideilor prezentate (un lucru infinit mai grav ca #pitch2015).
Aveti o uniune locala a advertising-ului?
Este IAA si aici, n-am vazut insa initiative si implicare din partea lor.
Exista acolo o legiferare mai aparte a pitch-urilor?
Desi UAE sunt mai "new" ca Romania la asta, vad ca au publicat inca din 2012 un ghid de "best practice".
L-am rasfoit, pare ok.
Daca e cineva interesat, e aici.
Nu inteleg de ce dureaza asa mult la noi sa se publice ceva similar.
Stima de sine a agentiilor
Daca ne uitam la cine conduce agentiile si departamentul de creatie, ne putem da seama ce "self-esteem level" are fiecare. Nu cred ca daca nu raspunzi, nu concediezi clientul sau nu iei pozitie, ai un low self-esteem. Pentru majoritatea, e doar business.
Dar cred ca, daca faci constant campanii tari, castigi premii si new business, iti creezi automat o reputatie de agentie care nu permite nimanui sa o calce in picioare.
Urmaresti doar banii? STFU.
Catre agentiile din #pitch2015
Unii patroni isi vor obliga Directorii de Creatie sa participe.
Imi pare rau pentru ei.
Daca ceilalti au incredere in sansele lor (1/84 %), pentru ca vor fi si din astia, le urez succes! (cu zambet japonez pe fata).
Ce s-a intamplat deja pana acum spune multe despre cum va fi relatia Carrefour - agentia ta. Inca mai crezi ca merita banii aia nervii ce vor urma? Nu am inteles exact ce urmeaza si care sunt pasii, dar probabil vei afla ce ai de facut.
Catre Carrefour si alti clienti cu abordari similare
Inteleg nevoia de idei, de schimbare sau de a gasi cel mai bun partener de pe piata. Dar pana cand bunul simt o sa-ti spuna ca e trebuie sa procedezi altfel, evita sa o faci.
Nu poti fi tu singurul de pe teren care vrea sa joace fotbal cu mana.
Un sfat pentru domnul Dernoncourt:
Asteptati Effie, mergeti la gala si vedeti ce campanii nu va plictisesc asa tare. Asteptati Cannes Lions, uitati-va peste castigatori si notati-va campaniile care va plac.
Inainte de-a face pitch, cereti schimbarea de la agentia curenta.
Si daca ea nu livreaza conform noilor asteptari, atunci e ok sa pitch.