Pavel Ciobanu: Family Vacation a luat avant la sfarsitul lui 2013. Totul a fost construit caramida cu caramida, in timp ce discutam cu reprezentanti ai ambelor categorii de clienti, comunitati de Hosts si Guests

Pavel Ciobanu: Family Vacation a luat avant la sfarsitul lui 2013. Totul a fost construit caramida cu caramida, in timp ce discutam cu reprezentanti ai ambelor categorii de clienti, comunitati de Hosts si Guests

Daca mergi vreodata in vacanta, sa nu cumva s-o iei spre Romania. Nu-i nimic de vazut acolo. Peisajele sunt gri si dezolante, nu "exista" privelisti - decat unele urate, totul e "blaaaah". Sunt numai sate, aproape niciun oras. Si acolo unde e oras, arhitectura e atat de banala ca daca nu te concentrezi foarte bine, o pierzi din vedere. Aceste idei, insotite de pozele de aici au adus un numar de peste 61.000 de share-uri per total unui articol postat pe blogul startup-ului american Family Vacation.

In echipa lui se perinda si niste romani, entuziasti intr-ale calatoritului, care si-au propus sa ofere ceva dincolo de pachetele all-inclusive ale agentiilor de turism clasice. Platforma, al carui Fondator si CEO este Pavel Ciobanu, pune in legatura localnicii unor destinatii mai putin populare de turism cu vizitatorii satui de cai batatorite spre si in jurul hotelurilor.

"La vacante customizate, inainte", poftesc oamenii de la Family Vacation pe cei din target-ul "toata lumea".


Pavel ne-a precizat ca, in perioada asta, se pun in legatura gazde si vizitatori din Romania si Turcia, acestora doua urmandu-le si Italia. Iar pe viitor, echipa vrea sa duca proiectul la nivel global. 

Mai multe ne spune tot el in cele ce urmeaza.

 

Despre tine

Sunt Pavel Ciobanu, probabil omul cel mai pasionat de calatorii, din intreaga lume. Cred ca asa as incepe descrierea mea si probabil din asta se intelege partial si care este legatura mea cu turismul.

Parintii ne-au insuflat inca de mici, mie si fratilor mei, pasiunea pentru calatorii, pentru descoperirea altor locuri si conexiunea cu alte stiluri de viata si mentalitati. In plus, s-a pus mereu accentul in familia noastra pe timpul petrecut impreuna, fie el si in excursii mai mici, de o zi sau chiar cateva ore. 

Dupa facultate, am pornit in propria mea aventura si timp de mai multi ani am strabatut peste 40.000 de kilometri cu autostopul pe mai multe continente.

Am vrut sa descopar locurile prin prisma unui localnic, asa ca am ales destinatii mai putin populare, am calatorit cu autostopul, am experimentat lucruri care mi-au deschis ochii in privinta a ceea ce ar trebui sa insemne turismul cu adevarat.

 

Ideea

Am realizat in timpul calatoriilor mele ca vacantele cele mai reusite sunt cele in care ai parte de o experienta unica. Iar asta isi propune Family Vacation: sa ofere oamenilor si familiilor lor experiente de vacanta potrivite nevoilor si dorintelor lor - expunerea la ceva nou, autocunoastere, dezvoltarea unor pasiuni sau talente si altele.

Ideea ne-a venit mie si fratelui meu cu multi ani in urma, insa pana acum doi ani nu am reusit sa ii acordam atentia necesara. Acest segment de piata a ramas in tot acest timp fara acoperire, pentru ca nu exista nicio platforma internationala care sa ofere mai mult decat propuneri separate de cazare, transport sau activitati.

Mai sunt, desigur, agentiile de turism traditionale care ofera pachete de vacanta, insa cred ca oamenii se indreapta din ce in ce mai mult catre proiectele ca Family Vacation, unde simt ca fac parte dintr-o comunitate.

 

Lansare

Family Vacation a luat avant la sfarsitul lui 2013. Spun asta pentru ca de atunci lucram la foc continuu, incercand sa gasim cea mai buna solutie atat pentru cei care vor sa calatoreasca, cat si pentru cei care ofera experiente de vacanta.

Am adaugat constant functionalitati si servicii noi, pentru ca ne-am ghidat dupa un model de dezvoltare a startup-ului cunoscut sub numele "Lean Startup" sau "Customer Development", la baza caruia sta conceptul de validare a ipotezelor si solutiilor.

Totul a fost construit caramida cu caramida, in timp ce discutam cu reprezentanti ai ambelor categorii de clienti, comunitati de Hosts si Guests. Doar asa ne-am putut asigura ca le oferim exact ce au nevoie.

 

Echipa

In ultimii doi ani am lucrat in mai multe formule, care sa acopere atat partea de business si promovare, cat si cele de implementare tehnica, design si mentinerea legaturii cu clientii, iar abia acum am reusit sa inchegam o echipa care merge ca unsa.

Pe langa echipa care este impartita intre Romania si SUA, tinem permanent legatura cu adviseri din intreaga lume, care ne indruma cu privire la mai multe aspecte.

 

De ce ati inceput cu Romania si Turcia?

Pentru ca am pus accent pe legatura directa cu oamenii, am ales tarile care ne erau cel mai aproape si pe care le cunosteam destul de bine. Astfel am avut ocazia sa ne intalnim direct cu gazdele din mai multe zone ale celor doua tari, sa discutam cu ei si sa le oferim cele mai bune servicii.

 

Model de business

Platforma a avut inca de la inceput un singur concept, de la care nu vrem sa ne dezicem niciodata. Family Vacation uneste oamenii din intreaga lume cu posibilitatea alegerii unor vacante care sa le ofere experiente unice.

Toate vacantele sunt puse la dispozitie de gazde care detin afaceri de familie si care promoveaza specificul local din zone mai putin promovate.

In acest mod speram sa reusim sa sustinem economia globala si locala. Pentru ca toata aceasta interactiune sa fie facila, platforma are la baza un sistem simplu de cautare, planificare si rezervare.

Daca vorbim in termeni economici, Family Vacation este o piata internationala de desfacere.

Daca vorbim in termeni sociali, este un grup foarte mare de oameni, pasionati de calatorii si experiente de vacanta.

Modelul de revenue este bazat pe comision din vanzare, un comision pentru host si unul pentru guest. Incercam sa gasim solutia perfecta pentru cele 2 comunitati implicate. O gazda poate lista o vacanta pe site gratuit, iar noi luam un comision doar atunci cand o vacanta este vanduta. La fel si pentru guests, se plateste un comision doar la vanzarea unei vacante.

 

Cum identificati locurile propuse in aplicatie?

Cautarea locurilor pe care le propunem nu se termina niciodata si, in majoritatea cazurilor, o facem chiar noi. E multa munca de research si informare pentru cativa membri ai echipei care se ocupa doar cu acest lucru, insa credem ca merita.

Am inceput sa primim si cereri directe de la gazde, care descopera proiectul nostru si ne scriu ca vor sa se inscrie sau primim solicitari realizate direct pe website prin optiunea List a Vacation.

Incercam sa oferim doar destinatii care se inscriu in viziunea noastra si nu de putine ori am refuzat cereri pentru ca veneau din zone mult prea vizitate sau din partea unor mari lanturi hoteliere.

 

Calitatea serviciilor din acele locuri

Facem tot posibilul sa vizitam toate locatiile pe care le promovam si sa aflam cat mai multe informatii despre ele.

Desi este o platforma online si poti crede ca publicarea este foarte simpla, procesul de acceptare este unul complex, iar vacantele care ajung pe paginile noastre trec prin mai multe etape de acumulare de informatii si de discutii cu cei care le ofera.

Transparenta este obligatorie in relatia cu toate gazdele, si ii indrumam sa se concentreze pe oferirea unor experiente, nu doar a unor comoditati.

Este un proces continuu de educare a gazdelor, mai ales pentru ca suntem obligati sa ne asiguram ca vizitatorii vor gasi la destinatie exact lucrurile promise in prezentarea de pe platforma.

 

Family Vacation, din prisma vizitatorului

As spune ca ii oferim 5 lucruri esentiale, avantaje care ne-au fost confirmate chiar de catre cei care au calatorit pana acum prin Family Vacation.

In primul rand, oferim ideea de experienta de vacanta in urma careia ramai cu mai mult decat amintiri sau fotografii. Ai ocazia sa descoperi si sa inveti ceva, pe langa relaxarea sau deconectarea pe care ti-o doresti de la fiecare vacanta.

In al doilea rand, oferim timp impreuna cu cei dragi. Majoritatea vacantelor se potrivesc tuturor categoriilor de varsta, tocmai pentru ca sustinem timpul petrecut cu familia, iar cei mai castigati in acest caz sunt copiii. Avem insa destinatii potrivite si pentru grupuri de prieteni si pentru cupluri.

Un al treilea avantaj ar fi faptul ca procesul de cautare, de personalizare si de rezervare a unei vacante este foarte simplu si rapid. In plus, facem tot posibilul sa il imbunatatim constant, pentru ca fiecare sa poata alege varianta ideala pentru el.

De acest lucru se leaga si al patrulea avantaj al Family Vacation: varietatea. Munte, mare, vacante mai relaxate sau pline de aventura, pentru cupluri sau pentru familii cu copii mici, zone pline de obiective culturale si chiar festivaluri, sunt doar cateva dintre optiuni.

Pentru ca totul sa fie mai usor, vacantele sunt impartite pe categorii si teme, astfel ca poti cauta o destinatie si pornind de la ideea…"vara aceasta vreau sa invat sa calaresc."


Ultimul avantaj pe care il mentionez este faptul ca cel care cumpara o vacanta pe Family Vacation, face automat parte dintr-o comunitate de oameni pasionati de calatorii, de noi experiente, persoane care se bucura din plin de fiecare moment unic.

 

Family Vacation, din prisma gazdelor

Gazdele de pe Family Vacation sunt oameni deosebiti, cu destinatii de vacanta deosebite si prin urmare cu nevoi deosebite. La ei ajung turisti care isi doresc un anumit tip de experienta de vacanta, prin urmare serviciile pe care le ofera trebuie sa fie prezentate in cel mai atractiv mod. Ce le oferim noi?

In primul rand, vizibilitate catre un public international, de pe mai multe continente.

In al doilea rand, consultanta pentru conceperea si personalizarea vacantei pe care o listeaza, pentru ca aceasta sa atraga cat mai multi vizitatori si sa exprime viziunea Family Vacation. Atunci cand oferi experiente, listarea vacantei trebuie sa puna accent pe mai multe elemente, si nu doar pe detalii specifice privind cazarea.

Apoi, un sistem de comisioane foarte transparent si o legatura directa cat mai buna cu cei care achizitioneaza vacantele lor.

Nu in ultimul rand, le sustinem dezvoltarea, pentru ca majoritatea gazdelor care fac parte din comunitatea Family Vacation au afaceri de familie sau mici proiecte turistice care au nevoie de cat mai multa expunere.

 

Promovare

Promovarea concreta a inceput de putin timp, pentru ca am vrut sa punem totul la punct inainte de a face buzz. Family Vacation trebuie sa fie platforma perfecta, asa ca nu am vrut sa facem compromisuri.


Pana acum am comunicat prin social media (N.R. Facebook aici), newslettere, uneori si catre presa; le multumim tuturor celor care ne-au sustinut, promovat si au ales serviciile noastre pana acum.

Canalul de comunicare pe care am pus cel mai mult accent pana acum a fost blogul, care ne dorim sa devina o sursa utila de informare pentru turistii din intreaga lume.

Unul dintre cele mai recente articole scrise de noi a devenit viral si am fost surprinsi de feedback-ul pozitiv primit din presa si de pe retelele sociale.

Am scris 25 de motive pentru care nu ar trebui sa vizitezi Romania si ne bucuram de numarul mare de cititori care au inteles ironia. Se pare ca Romania merita sa fie vizitata.

 

Care este pragul la care vei considera proiectul un succes?

Cel mai probabil in momentul in care produsul va deveni unul global, si va reprezenta pentru consumatorii din intreaga lume solutia numarul 1 pentru a gasi si a planifica experiente unice de vacanta.

 

Pietele urmatoare

Extinderea pe alte piete este cu siguranta in planurile noastre din viitorul apropiat. Cum spuneam, pregatim deja destinatii din 2 tari noi si cel mai probabil una dintre ele va fi SUA, pentru ca am primit foarte multe solicitari de peste ocean.

Nu vrem sa ne grabim sa adaugam noi destinatii pana cand nu suntem absolut siguri ca modul in care am gandit totul este cat se poate de bine pus la punct. Dupa ce ne asiguram de asta, replicam modelul si pentru noi destinatii.

 

Urmatorii pasi de dezvoltare

Modelul de dezvoltare despre care am mentionat la unul dintre punctele anterioare, Lean Startups, presupune avansarea pas cu pas, testarea ipotezelor pentru probleme si a solutiilor pana la atingerea dezvoltarii complete a produsului.

Altfel spus, ca solutia oferita de Family Vacation rezolva problemele sau nevoile pe care le au majoritatea reprezentantilor comunitatii noastre. Pasii de dezvoltare depind prin urmare de modul in care avanseaza acest proces.

Cat despre finantare, un startup trebuie sa fie mereu in cautare de resurse financiare pentru a putea continua activitatea si ulterior pentru a scala business-ul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related