Viata nu mai e la fel cand realizezi ca sosetele nu trebuie neaparat imperecheate la purtat.
O lume de posibilitati se deschide in fata ta daca incepi sa privesti cuplurile de sosete asa cum sunt: libertine, deloc geloase si deschise la a-si schimba partenerii fara drama si fara scandal. Partea proasta din ecuatia asta e ca, uneori, sosetele isi iau lumea-n cap si dispar care-ncotro, dornice sa experimenteze alte stiluri de viata.
Bogdan Ferariu (Creative Technologist, AKQA Amsterdam) a avut de-a face cu astfel de sosete exuberante si cu disconfortul psihologic cauzat de ele. A suferit ce-a suferit si apoi a luat masuri. S-a apucat de organizat si comercializat sosete in familii de cate trei.
Despre Bogdan si proiectul Soseta3 aflam mai multe in continuare:
Despre Bogdan
Bogdan Ferariu, 25, nascut si crescut in Bucuresti, locuit prin Odense, Barcelona, Amsterdam, Varsovia si acum inapoi in Amsterdam. Sunt e-concept developer, din august 2014 lucrez la AKQA Amsterdam pe pozitia de Creative Technologist.
Ideea
Inca din 2011 pe cand locuiam in Danemarca am prins trend-ul cu sosetele colorate. Mi-au placut asortate si la tinute smart/casual, dar si la tinute formale. La inceputul lui 2014 a aparut pentru prima oara ideea cu un magazin de sosete.
In toamna ma tot loveam de sosete lipsa, sosete cu pattern-uri care imi placeau foarte mult si pe care nu le mai gaseam. Iar o parte dintre sosetele pe care mi le cumparam erau comandate online si, de multe ori, materialul nu era exact cum imi imaginam.
Asa ca am vorbit cu prietena mea (BFF) Raluca Popa si i-am zis de idee. Cred ca asta a fost cel mai important moment. Nici unul dintre noi nu credea ca vorbim de un proiect "pe bune".
Atunci mi s-a pus si pata. Am vazut ca nu era nimic asemanator, sau cel putin ceva care sa comunice cu targetul din care fac si eu parte si am hotarat sa avansez cu proiectul.
Parcurs: de la idee la lansare
Sosetele desperecheate erau acolo, ma tachinau. Le mai combinam cand pattern-urile erau la fel, dar culori diferite. Insa ideea a venit intr-o seara cand m-a sunat Raluca si mi-a zis "daca ai face 3 intr-o pereche...".
Cateva zile m-am tot plimbat de la furnizori la contabil, ne gandeam cum sa facem perechea de 3. Pana la urma a iesit si am inceput sa vindem de la mijlocul lui decembrie 2014.
Mama ma ajuta cu administrarea si are grija ca toate hartiile sa fie in regula, tata cu furnizorii si iesirile din stoc. Eu zbor cat de des pot intre Varsovia si Bucuresti (sper ca vara asta sa ne vedem la un Targ / fashion sale), iar Raluca ma mai ajuta cu cuvintele cand nu-mi ies mie asa cum vreau. Si cand nu face repetitii pentru nunta :)
Naming. Identitate vizuala
Soseta 3 este identitatea noastra. La inceput am colaborat cu firma KABAK din Polonia, iar acum am inceput colaborarea si cu MANY MORNINGS, tot din Polonia.
Etichetele sunt produse in Lodz dintr-un carton reciclat personalizate prin gravare, iar ambalajele in care clientii isi primesc pachetele sunt produse in judetul Ilfov.
Toate sosetele pe care le aduc in magazin sunt testate si purtate de mine. Daca imi plac (calitate, material, pattern) si comand si a doua oara, atunci incep discutiile pentru colaborare.
Numele "Soseta 3" a venit tot din discutiile cu Raluca. Logo, site si ce mai apare in online sunt facute de mine.
Stai putin. In pozele de prezentare apar cate doua sosete. De ce?
Toate pachetele comandate contin 3 sosete. In general avem pattern-uri care pot fi usor combinate intre ele (de la perechi diferite). Sosetele vin in marimi standard, pentru fete si baieti, dar in functie de stoc anumite configuratii se epuizeaza repede.
Pentru inceput am convenit cu furnizorii sa folosesc pozele facute de ei pentru LookBook, insa pentru urmatoarea colectie am in plan o sedinta foto pentru produsele din stocul Soseta 3.
Peripetiile sosetelor disparute
Situatii prea ciudate de sosete disparute n-am avut, din fericire, dar cam toate au fost agasante. Ironic sau nu, a aparut o soseta desperecheata chiar in stocul Soseta 3, misterul n-a durat prea mult, a fost o eroare de comunicare cu furnizorul.
Insa am descoperit ca exista o intrega lume a sosetelor disparute, am primit o sumedenie de exemple in urma unui concurs organizat in parteneriat cu SapteSeri; si am fost placut surprins sa citesc si Teoria sosetei pe Dilema Veche :) (un articol de Selma Iusuf).
Autosustinerea financiara
Cel mai mult am vandut 12 pachete intr-o zi, dar inca nu ma gandesc la trait din asta. Costurile intr-o firma se inmultesc considerabil, mai ales daca vrei sa oferi consumatorului o experienta completa.
Planul meu este ca pana la finalul Q1 - 2016 sa amortizez investitia (cu 2 colectii noi cel putin si posibil inca un furnizor). Tot castigul de acum merge inapoi in firma.
Mereu gasesc ceva de imbunatatit sau adaugat pentru o experienta mai bogata. Vreau ca toata experienta - de la primele secunde pe site pana la multe runde de spalat - sa fie incantatatoare pentru client.
Ai cuvantul: text de promovare
De acord, soseta e soseta. Insa Soseta 3 si-a propus sa transforme un produs esential intr-o experienta care combina calitatea, spiritul creativ si diversitatea.
In cazul in care o soseta se pierde in mod misterios, poti sa salvezi perechea cu a 3a soseta, sau daca tu esti acela care nu pierde sosete niciodata, poti sa iti formezi propria pereche cu acelasi pattern sau un altul de la alta pereche.
E momentul ca sosetele sa iasa din monotonie.