"E sau nu e arta?". Aceasta-i intrebarea de la care a pornit echipa Publicis Romania atunci cand a acceptat provocarea de a realiza campania de promovare a targului Art Safari Bucharest. Pentru ca lucrurile simple pot deveni de multe ori lucrari de arta, strategia agentiei a urmarit sa atraga atentia oamenilor asupra lucrurilor care diferentiaza obiectele de arta de alte obiecte banale.
In acest context, in luna aprilie a fost lansata campania de promovare pentru Art Safari 2015. Primul episod: spotul de promovare, vine ca o evidentiere a comportamentului oamenilor atunci cand sunt pusi in fata unor obiecte de arta contemporana. Intitulat sugestiv "Cuierul", spotul ii ironizeaza pe cei care duc arta la un nivel exagerat: cativa iubitori de frumos vad intr-un cuier o adevarata capodopera a artei contemporane.
Campania nu s-a oprit aici. Pasul doi a fost marcat de lansarea unei activari simpatice pe Facebook prin care oamenii au fost invitati sa denumeasca obiecte din oras intr-un mod creativ. Si apoi, ca sa sustina creativitatea pana la capat, agentia a inramat "operele de arta" ale noilor artisti.
Campania Art Safari 2015 a insemnat o implicare totala din partea echipei Publicis. Fiecare membru al echipei a fost, pe rand, regizor, producator sau director de creatie, art, copy, client service si chiar media buyer. Oamenii au lucrat cot la cot pentru fiecare coltisor al proiectului.
"Cand cei de la Art Safari ne-au pitchuit pentru promovarea celui mai mare targ de arta din Romania, i-am primit cu bratele deschise: parca aveam deja campania si mai asteptam doar clientul. Apoi executia a venit de la sine. Am avut o abordare pe doua paliere: un spot ironic despre receptarea artei contemporane pentru publicul generalist vizat de TV, in substratul careia "les connaisseurs" au "citit" si toata paleta de critici ai artei controversate a la Damien Hirst. Cele cateva sute de mii de vizualizari online si difuzarile TV ne imping sa credem ca am "citit" bine obiectivul numit Art Safari si ca le-am livrat audienta pe care si-o doreau." Dragos Musat (Head of Digital Content Development, Publicis Romania)
Scopul campaniei a fost sa atraga iubitorii de arta si frumos in cladirea Ciclop, intre 13-17 mai, sa invete despre arta contemporana si nu numai, la targul Art Safari Bucharest.
Cladirea Ciclop asteapta vizitatorii sa faca o calatorie printre opere de arta moderna si arta contemporana, precum si printre lucrari de patrimoniu. Mai mult, o serie de concerte, proiectii video sau instalatii audio vor completa experienta Art Safari a vizitatorilor.
Afisul campaniei:
Echipele care au lucrat la dezvoltarea proiectului:
Din partea Publicis Romania
Jorg Riommi – Chief Creative Officer
Bob Toma – Creative Director
Dragos Musat – Head of Digital Content Development
Andreea Popa – Copywriter
Marius Tudor – Copywriter
Elis Iaia – Digital Planner
Marian Moise – DTP
Dragos Eustafievici – Media
Eugen Alexe – Print Production Director
Alexandra Murray – Client Service Director
Adina Albu – Account Manager
Ana Chreih – Senior Account Manager
Din partea Art Safari
Ioana Ciocan – Fair Director
Silvia Rogozea – Fair Director
Valeriu Sangeorzan – Business Development, PR & Communication